Gå til innhold

Dynking av sukkerbunn

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Hei!

Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem og nydelige, norske jordbær. (De selger noen helt sinnsyke jordbær nå, dessertjordbær heter de. Kjøpt på Ultra) Jeg lurte på om noen hadde tips til hva som blir bra å dynke sukkerbunnen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd litt forskjellig, men faller tilbake til Melk. Det synes jeg er best. :)

Skrevet

Enig med Lillesøster her i at melk er best.

Skrevet

Melk hvis du vil ha det nøytralt. Appelsinjuice eller lake fra hermetisk frukt synes jeg er best.

Skrevet

Jeg synes at melk gir en litt "tam" smak, så jeg bruker gjerne en likør av et eller annet slag. Dette gir jo imidlertid en litt "voksen" smak igjen, så man må vurdere "målgruppen".

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg pleier å piske inn litt vaniljekrem i melken, da blir den litt mer smakete oom du skjønner. Ellers funker fløte fint også. Men melk er det beste hvis du vil ha en kake de fleste liker.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei!

Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem og nydelige, norske jordbær. (De selger noen helt sinnsyke jordbær nå, dessertjordbær heter de. Kjøpt på Ultra) Jeg lurte på om noen hadde tips til hva som blir bra å dynke sukkerbunnen med?

jeg tar ofte bare å skærer toppen av en appelsin og presser litt over bunnen. De bunnene jeg lager syns eg blir veldig "saftig" av seg selv.Ikke er jeg glsd i at de er helt dynket heller.

Lar man kaken stå noen timer før servering så blir de jo ekstra saftig av seg selv.

Skrevet

Hvis jeg skal ha i hermetiske frukter bruker jeg den saften til å dynke med, ellers er melk eller fløte fint å bruke.

Gjest gjest-en annen
Skrevet

Jeg -når det passer- bruker Fanta Exotic(den røde).Det blir veldig bra etter min smak.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg -når det passer- bruker Fanta Exotic(den røde).Det blir veldig bra etter min smak.

:o

Blir det godt.....? :klø:

Skrevet

Bruker ofte likør eller portvin, i alle fall når jeg lager kake med krem og multer eller krem/plommesyltetøy/valnøtt. Dette funker fint til kaker der fyllet ikke er så ekstremt søtt. Men har du vaniljekrem i kaken kan det nok bli litt mektig med alko. Kan hende er det best med noe nøytralt som melk eller farris?

Skrevet
Jeg har prøvd litt forskjellig' date=' men faller tilbake til Melk. Det synes jeg er best. :)[/quote']

Jo, takk skal du ha.

:sjarmor:

Gjest Bellatrix
Skrevet

:ler: Jeg ble litt imponert over den, jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...