Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Hei! Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem og nydelige, norske jordbær. (De selger noen helt sinnsyke jordbær nå, dessertjordbær heter de. Kjøpt på Ultra) Jeg lurte på om noen hadde tips til hva som blir bra å dynke sukkerbunnen med?
Lillesøster Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har prøvd litt forskjellig, men faller tilbake til Melk. Det synes jeg er best.
Arkana Skrevet 24. mars 2005 #4 Skrevet 24. mars 2005 Melk hvis du vil ha det nøytralt. Appelsinjuice eller lake fra hermetisk frukt synes jeg er best.
Leo Skrevet 24. mars 2005 #5 Skrevet 24. mars 2005 Jeg synes at melk gir en litt "tam" smak, så jeg bruker gjerne en likør av et eller annet slag. Dette gir jo imidlertid en litt "voksen" smak igjen, så man må vurdere "målgruppen".
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #6 Skrevet 24. mars 2005 Jeg pleier å piske inn litt vaniljekrem i melken, da blir den litt mer smakete oom du skjønner. Ellers funker fløte fint også. Men melk er det beste hvis du vil ha en kake de fleste liker.
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #7 Skrevet 24. mars 2005 Hei! Jeg skal lage marsipankake med vaniljekrem og nydelige, norske jordbær. (De selger noen helt sinnsyke jordbær nå, dessertjordbær heter de. Kjøpt på Ultra) Jeg lurte på om noen hadde tips til hva som blir bra å dynke sukkerbunnen med? jeg tar ofte bare å skærer toppen av en appelsin og presser litt over bunnen. De bunnene jeg lager syns eg blir veldig "saftig" av seg selv.Ikke er jeg glsd i at de er helt dynket heller. Lar man kaken stå noen timer før servering så blir de jo ekstra saftig av seg selv.
Felixa Skrevet 24. mars 2005 #8 Skrevet 24. mars 2005 Hvis jeg skal ha i hermetiske frukter bruker jeg den saften til å dynke med, ellers er melk eller fløte fint å bruke.
Gjest gjest-en annen Skrevet 25. mars 2005 #9 Skrevet 25. mars 2005 Jeg -når det passer- bruker Fanta Exotic(den røde).Det blir veldig bra etter min smak.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2005 #10 Skrevet 25. mars 2005 Jeg -når det passer- bruker Fanta Exotic(den røde).Det blir veldig bra etter min smak. :o Blir det godt.....? :klø:
ashera Skrevet 27. mars 2005 #11 Skrevet 27. mars 2005 Bruker ofte likør eller portvin, i alle fall når jeg lager kake med krem og multer eller krem/plommesyltetøy/valnøtt. Dette funker fint til kaker der fyllet ikke er så ekstremt søtt. Men har du vaniljekrem i kaken kan det nok bli litt mektig med alko. Kan hende er det best med noe nøytralt som melk eller farris?
Gjest Melk Skrevet 27. mars 2005 #12 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har prøvd litt forskjellig' date=' men faller tilbake til Melk. Det synes jeg er best. [/quote'] Jo, takk skal du ha.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. mars 2005 #13 Skrevet 27. mars 2005 Jeg ble litt imponert over den, jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå