Ayesh Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Hei Har teemin 6 november. Vannet mitt gikk idag(30.10) kl 17:00. Hade ingen smerter i det hele tatt. Det kom litt rosa farge med vannet. Ringte føden og de ba meg kjenne spark. Ringte tilbake etter en time at jeg kjente spark som vanlig. De ba meg komme på kontroll kl 20. De sjekket hjertelyd og,blodtrykk, temperatur osv. Alt var normalt. Jordmor sjekket bindet mitt og hun sa at hun er sikker på at vannet har gått. Hun sa at jeg må i gangsettes. Jeg tok på meg ny bind og fikk beskjed om å gå litt rundt i en time og så vise henne bindet igjen. Gjorde det hun sa. Gikk tilbake til henne og viste bindet hun sa det er litt misfarging men fortsatt litt usikker. Nå har jeg på nytt bind igjen skal ta gå runder i en time til. Spm mitt er hva betyr det å i gangsettes?er det enda mer smerter enn en vanlig fødsel?hva er ulemper fordel? Jeg kjenner jeg er litt redd. Jeg vil helst vente noen timer til siden jeg har nesten ingen smerter enda. Det kjennes bare litt som mensen smerter inni mellom. Hva skal jeg gjøre?😢 bare gjøre det jordmoren anbefaler?? Endret 30. oktober 2018 av Ayesh
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Hei! Min første fødsel startet med vannavgang uten rier. Det vanlige er at de avventer litt, men setter deg i gang hvis du ikke har fått rier innen 1 døgn. Som regel ordner kroppen opp selv. Vannet mitt gikk 00:30 og riene startet 20:00 påfølgende kveld. Hvis ikke ville jeg blitt satt i gang pga infeksjonsfare bla. Det er viktig at du ikke går for lenge etter at vannet har gått og de vil sette i gang fortere om vannet er grumsete og har farge/grønn eller brunaktig. Ikke vær redd, og lytt til jordmor. Hvis du må ha hjelp til å få i gang riene så blir du ivaretatt av sykehuset og du kan be om epidural om du ønsker det når fødsel er i gang. Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: 6c538...afc 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Vannet gikk, og riene uteble. Jeg skulle settes i gang, men riene begynte før det. Det tok 20t før riene begynte svakt,men de økte bra. Lykke til. Det kan hende kroppen kommer i gang av seg selv. Anonymkode: 5f880...9a7 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg ble det.. fikk to tabletter etter 1 døgn, og riene kom etterhvert.. fikk to tabletter til etter noen timer (husker ikke hvor mange), og etterhvert fikk jeg antibiotika hver 4 time Anonymkode: 84b2a...114
Tingelling Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Det samme skjedde med meg i dag tidlig,jeg skal igangsettes i morgen kl 7 hvis ingen rier i natt. Lykke til og hold meg oppdatert hvis du klarer 🙈 1
addict Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Ååå lykke til begge to 😍 Her skal det ikke fødes før i januar 🙄 Her starter forrige fødsel med vannavgang uten rier, men det tok 7 timer før jeg fikk rier og han var ute ca 12 timer etter vannet gikk. 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 Vannet mitt gikk uten at riene kom. Det skjedde en natt til søndag. Mandag ble jeg lagt inn og fikk riestimulerende tabletter opp i skjeden. Etter ca åtte timer startet riene. Fødselen gikk fint. Jeg fikk riktignok epidural, så vet ikke om den ville vært mer smertefull enn «vanlige» fødsler, men jeg har hørt at det er drypp som kan gjøre fødselen mer smertefull. Lykke til! Anonymkode: 1a4fb...6b6
Ayesh Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 30. oktober 2018 19 minutter siden, Tingelling skrev: Det samme skjedde med meg i dag tidlig,jeg skal igangsettes i morgen kl 7 hvis ingen rier i natt. Lykke til og hold meg oppdatert hvis du klarer 🙈 Takk det skal jeg 😍
Ayesh Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #9 Skrevet 30. oktober 2018 Takk til alle som har svart. Har gått litt rundt i en time. Skal straks opptil jordmor igjen for å vise henne bindet. Så får vi se hva hun sier 🤔😊 Ayesh
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg opplevde det. 48 timer etter vannavgang ble jeg satt på drypp. Dette fordi livmorhalsen var moden og åpen, slik at ballong og tabletter ikke var nødvendig. 2.5 timer etter dryppet var satt ble babyen født. Intenst, men overlevelig. Lykke til! Anonymkode: 446d8...2ef
TeamWP Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 Lykke til @Ayesh 😀 kanskje Halloweenbaby👻 1
Ayesh Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #12 Skrevet 30. oktober 2018 Hei folkens Når jeg gikk opp 2330 for å vise bindet så hadde jordmoren gått for dagen..det hadde kommet ny jordmor. Hun nye jordmoren mente at det ikke er misfarging...å ha litt rosa er helt normalt. Hun sendte oss hjem. Ba oss ringe føden hvis riene starter om natta. Hvis ikke må jeg ringe klokka 9 for å komme på kontroll. Men mannen min er skeptisk han mener at vi ikke burde ha blitt sendt hjem. Han er redd for at det kan være infeksjonsfare for babyen. Han ville at jeg skulle ha blitt igang satt Ts
Liven_ Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 Enig med mannen din. Perioden uten vann skal helst ikke vare lang, ikke lenge enn døgn helst mindre for å være på den sikre siden.
Miss.Wildfox Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 Enig med mannen din, sålenge alle målinger er fine så er det best for deg å bære hjemme. Der er bakteriene kjent for deg og kroppen din. Er det et sted med mye bakterier så er det sykehus 😅 Får du feberfølelse eller ser at fostervannet som kommer blir grønt ringer du sykehuset selv om du ikke har rier. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 56 minutter siden, Ayesh skrev: Hei folkens Når jeg gikk opp 2330 for å vise bindet så hadde jordmoren gått for dagen..det hadde kommet ny jordmor. Hun nye jordmoren mente at det ikke er misfarging...å ha litt rosa er helt normalt. Hun sendte oss hjem. Ba oss ringe føden hvis riene starter om natta. Hvis ikke må jeg ringe klokka 9 for å komme på kontroll. Men mannen min er skeptisk han mener at vi ikke burde ha blitt sendt hjem. Han er redd for at det kan være infeksjonsfare for babyen. Han ville at jeg skulle ha blitt igang satt Ts Fostervannet skal være rosa vel? Husker mitt var skikkelig rosa 😊 Da jeg kom inn så ville de at jeg skulle ta tempen på kvelden, 14 timer senere. Ble også sendt hjem. Lykke til i natt! 😄 Anonymkode: ca13f...ef8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 31 minutter siden, Liven_ skrev: Enig med mannen din. Perioden uten vann skal helst ikke vare lang, ikke lenge enn døgn helst mindre for å være på den sikre siden. Men det er jo bare 8 timer siden vannet gikk. Ikke i nærheten av et døgn engang. Helt normalt å bli sendt hjem igjen så lenge alt ser fint ut 😊 Anonymkode: ca13f...ef8 2
Ayesh Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #17 Skrevet 31. oktober 2018 Hei god morgen Jeg kjenner litt smerter i magen hvert 15 eller 20.minutt. jeg vet ikke om det er rier siden det er første graviditet. Jeg har litt forstoppelse også siden igår så føler noen ganger at disse smertene er vanlige mage smerter som man får når man må på do. Klarer ikke helt å se forskjellen Men skal ringe sykehuset kl 9 TS
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #18 Skrevet 31. oktober 2018 Det begynte med vannavgang hos meg også kl 15 en ettermiddag. Var på sykehuset for sjekk kl 19 og alt var bra og ble sendt hjem. 8 timer etterpå, kl 23 på kvelden merket jeg at noe var i gang. Gikk oppe hele natta med rier som kom med kortere og kortere intervall og som økte i styrke. Hos meg satt smertene i korsryggen. Merkelige smerter og langt i fra menssmerter. Virker som at noe er i gang hos deg også siden det er noe som kommer regelmessig. Anonymkode: 63216...162
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #19 Skrevet 31. oktober 2018 Igangsetting trenger ikke å bety mer smerter men det kan gi litt mer intense rier med drypp enn ikke. Lykke til! Anonymkode: 2a9b5...9f1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #20 Skrevet 31. oktober 2018 Vannet mitt gikk, men fikk ingen rier. Men for min del ble fostervannet misfarget etter hvert, og jeg ble satt på drypp uten at riene hadde kommet igang. Åtte timer senere var babyen ute, og jeg hadde en veldig fin fødsel, helt overkommelig på smertefronten selv om jeg hadde drypp hele tiden. Førstegangsfødende. Anonymkode: 23f50...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå