Sjallabajss Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hei. Jeg får mensen om 6 dager og skal snart sette inn kobberspiral. Jeg ville derfor sjekke om jeg kan være gravid slik at jeg ikke setter inn kobberspiral om det skulle være tilfellet. Har slurvet med kondomet. Jeg testet med rfsu test tidlig og den kan man bruke 6 dager før . Testet med morgenurin og etter kort tid kom det en svak, men tydelig lyserød strek i tillegg til kontrollstreken. Da jeg gikk tilbake for å sjekke den etter mer en 30 min var den ikke å se lengere. Det er ikke noe tvil om at dem var der og både meg og samboeren sto å så på den lenge. Noen som har vært borte i lignende? Legger ved et bilde.
frk.Sanna Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 18 minutter siden, Sjallabajss skrev: Hei. Jeg får mensen om 6 dager og skal snart sette inn kobberspiral. Jeg ville derfor sjekke om jeg kan være gravid slik at jeg ikke setter inn kobberspiral om det skulle være tilfellet. Har slurvet med kondomet. Jeg testet med rfsu test tidlig og den kan man bruke 6 dager før . Testet med morgenurin og etter kort tid kom det en svak, men tydelig lyserød strek i tillegg til kontrollstreken. Da jeg gikk tilbake for å sjekke den etter mer en 30 min var den ikke å se lengere. Det er ikke noe tvil om at dem var der og både meg og samboeren sto å så på den lenge. Noen som har vært borte i lignende? Legger ved et bilde. Ble streken helt borte? Jeg tok selv samme type test i dag og der ble streken ganske så svak etter en stund. Tenker det er pga jeg har testet så tidlig🤷♀️ Uansett jeg ser streken... Har dere ikke brukt prevansjon de siste ukene da?
frk.Sanna Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Her ser du en test 8 dpo der jeg ble gravid og der det gikk bra.. Test nr 2 er den jeg tok i dag 8 dpo☺️ (Så så svak kan testen være)
Sjallabajss Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2018 9 minutter siden, frk.Sanna skrev: Ble streken helt borte? Jeg tok selv samme type test i dag og der ble streken ganske så svak etter en stund. Tenker det er pga jeg har testet så tidlig🤷♀️ Uansett jeg ser streken... Har dere ikke brukt prevansjon de siste ukene da? Nei, har ikke brukt prevensjon. Testen blir jo veldig misfarget etterhvert og da kunne jeg liksom ikke se noe lenger når jeg skulle sjekke den etter det var gått en stund.
frk.Sanna Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) 4 minutter siden, Sjallabajss skrev: Nei, har ikke brukt prevensjon. Testen blir jo veldig misfarget etterhvert og da kunne jeg liksom ikke se noe lenger når jeg skulle sjekke den etter det var gått en stund. Ok, men da er det nok stor sjangse for at du er gravid☺️ Man skal ikke se på testen etter 30 min... Endret 30. oktober 2018 av frk.Sanna 2
Sjallabajss Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, frk.Sanna skrev: Ok, men da er det nonen stor sjangse for at du er gravid☺️ Man skal ikke se på testen etter 30 min... Ja, tenker jo det samme. Jeg trodde bare at grunnen til at jeg ikke skulle se på den etter 30 min var fordi den kanskje kunne vise falskt positivt etterpå..
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #7 Skrevet 31. oktober 2018 6 timer siden, Sjallabajss skrev: Ja, tenker jo det samme. Jeg trodde bare at grunnen til at jeg ikke skulle se på den etter 30 min var fordi den kanskje kunne vise falskt positivt etterpå.. En positiv test endrer sjelden resultat, men en negativ kan bli falsk positiv etter tidsfrist, så det er helt riktig. Når det gjelder de RFSU testene har jeg kun dårlig erfaring. Fått sterkere strek enn det der opptil 5-6 ganger, og ikke vært gravid. Har manglende EL. Og den ene gangen jeg faktisk var gravid, så slo den ikke ut 18dpo engang, selv etter digital 2-3. Hvis streken forsvant etterhvert som testen tørket, ville jeg tolket den som negativ. Søk litt på nett, sett flere i Danmark klage over det samme. Det er fargestoffet i testen som sitter utrolig mye lenger enn det skal (utover 5-10 og til og med 15 min etterpå) som blir borte når testen tørker. Test med et annet merke. Fått inntrykk av at det florerer av skyggestreker hos RFSU om dagen. Anonymkode: bab66...dbc
Sjallabajss Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: En positiv test endrer sjelden resultat, men en negativ kan bli falsk positiv etter tidsfrist, så det er helt riktig. Når det gjelder de RFSU testene har jeg kun dårlig erfaring. Fått sterkere strek enn det der opptil 5-6 ganger, og ikke vært gravid. Har manglende EL. Og den ene gangen jeg faktisk var gravid, så slo den ikke ut 18dpo engang, selv etter digital 2-3. Hvis streken forsvant etterhvert som testen tørket, ville jeg tolket den som negativ. Søk litt på nett, sett flere i Danmark klage over det samme. Det er fargestoffet i testen som sitter utrolig mye lenger enn det skal (utover 5-10 og til og med 15 min etterpå) som blir borte når testen tørker. Test med et annet merke. Fått inntrykk av at det florerer av skyggestreker hos RFSU om dagen. Anonymkode: bab66...dbc Jeg tror du har rett i det.. Jeg tok en clear blue tidlig test på morran i dag og den var klart negativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå