Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle igang med IVF, men pga celleforandringer blir det hele litt utsatt. Tok biopsi på Hausken tre uker etter celleprøve, så de er effektiv. Nå må jeg ha konisering.

Noen andre som har støtt på slik "hump" på veien til graviditet? Tok dere konisering på Hausken? Og hvor lenge måtte dere vente etter konisering før dere kunne starte opp med prøverør?

Anonymkode: e1035...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder det ikke med 1 tråd om konisering? 

Anonymkode: fc807...358

• Liker 2
Skrevet

Min gynekolog sa ikke noe om 6 til 12 mnd., hun visste jeg ikke gikk på prevansjon og eneste jeg fikk beskjed om var å vente med sex til all blødning var stoppet. Mulig de har andre regler når det gjelder IVF, men en graviditet i seg selv etter konisering går som oftest helt fint nå til dags. Lykke til! Konisering går kjapt, over på 10 minutter 😊 

Anonymkode: 28c9b...832

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder det ikke med 1 tråd om konisering? 

Anonymkode: fc807...358

Og man trenger sikkert ikke 100 tråder om å tyde tester heller. Hun fant sikkert ikke noe som passet for hennes situasjon. 

• Liker 7
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gynekolog sa ikke noe om 6 til 12 mnd., hun visste jeg ikke gikk på prevansjon og eneste jeg fikk beskjed om var å vente med sex til all blødning var stoppet. Mulig de har andre regler når det gjelder IVF, men en graviditet i seg selv etter konisering går som oftest helt fint nå til dags. Lykke til! Konisering går kjapt, over på 10 minutter 😊 

Takk for svar 🙂 Håper vi får starte opp i januar /februar. Skulle startet i november, men da blir det konisering istedenfor 😣

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 🙂 Håper vi får starte opp i januar /februar. Skulle startet i november, men da blir det konisering istedenfor 😣

Skjønner det er tungt, men det er absolutt best å fjerne forandringene når du har fått cin2 eller 3. Anbefaler å ta en smertestillende (paracet eller noe) før du drar, så fremst du kan ta alt slikt. Min gynekolog tipset også om å hoste hardt når de tok biopsi og satt bedøvelsen. Da kjenner du det ikke så godt, men si fra til legen først i så fall 😅 Gruet meg veldig selv, men sykepleieren som er sammen med deg holder deg nok i hånda om du vil. Stor klem fra meg

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts!
Hvordan gikk det med deg? Jeg er i akkurat samme situasjon nå. Skulle i gang med forsøk nå etter sommeren, men ser ut til at det blir konisering i stedet😔

Anonymkode: 47c01...7c8

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts!
Hvordan gikk det med deg? Jeg er i akkurat samme situasjon nå. Skulle i gang med forsøk nå etter sommeren, men ser ut til at det blir konisering i stedet😔

Hei. Jeg er ts, men har ny bruker, så regner med jeg får ny AnonymBruker-kode. 

Konsieringen gikk veldig fint, hadde den i november, ca to uker etter jeg startet denne tråden. Valgte å ta det privat hos Hausken. Måtte vente på resultatet av koniseringen, noe som tok rundt 2-3 uker. Fikk så beskjed at jeg kunne gå i gang med ivf ved neste menstruasjon, da alt så bra ut 🙂 Så måtte ikke vente. 

Av personlige grunner, valgte vi å vente med ivf, og jeg startet opp i juni i fjor. Ble gravid på første forsøk og har nå en nydelig gutt på 3 måneder 😍

Lykke til til deg. 

Anonymkode: a98eb...68c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre at alt gikk bra! Og gratulerer så mye med den lille😍

Fikk beskjed av Riksen at vi i hvert fall må vente med fryseforsøk i 6 måneder etter koniseringen.. Rart det skal være så forskjellig.

Kan jeg spørre hvordan fødselen gikk? 😊 Hørt litt om at det kan bli «vanskeligere» mtp arrvev osv..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre at alt gikk bra! Og gratulerer så mye med den lille😍

Fikk beskjed av Riksen at vi i hvert fall må vente med fryseforsøk i 6 måneder etter koniseringen.. Rart det skal være så forskjellig.

Kan jeg spørre hvordan fødselen gikk? 😊 Hørt litt om at det kan bli «vanskeligere» mtp arrvev osv..

Ja, merkelig at det skal være så forskjell. Kanskje annerledes når man går privat? 🤷‍♀️

Hadde keisersnitt, så kan dessverre ikke si noe om vanlig fødsel. Men ble fulgt opp pga risikosvangerskap (helt andre grunner enn konisering) og legen som fulgte meg (en overlege på fødeavdelingen) virket lite interessert i at jeg var konisert. Så ble ikke ekstra oppfølging eller noe snakk om det under graviditeten. Fjerner de lite, har det forhåpentligvis ikke noe å si verken for svangerskapet eller fødsel. 

Anonymkode: a98eb...68c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...