Gå til innhold

Lånefesten er over /Gjeld 115 000 000 000

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Det har ikkje manglet på lånetilbud de senere årene og det har vert forholdsvis  enkelt å ta opp lån de senere årene      Mange  har m.a.  foretatt refinansiering av lån m / pant   i  boligen  for m.a  å få oppfylt  sine ønsker       Mange er nå  etterhvert  begynt å bli allvorleg  bekymra for mange  nordmenn sin  lånegjeld m/ utsikter for  stigande renter og utflating av boligprisen

Lånefesten er kanskje  over for mange når det no vert innført eit  låneregister.   Hvordan vil det påvirke dine muligheter  for å ta opp nye lån ,og  har  du tru på at vi  igjenn vil  å få eit "ras" av boliger / eigedomer  på tvangsauksjoner,  og mange  etterhvert kommer under   namsmannens  administrasjon   som på midten av 1980 tallet.  ?

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym Bruker said:

tru på at vi  igjenn vil  å få eit "ras" av boliger / eigedomer  på tvangsauksjoner,  og mange  etterhvert kommer under   namsmannens  administrasjon   som på midten av 1980 tallet.  ?

Det er uunngåelig 

Anonymkode: 87146...e38

• Liker 2
Skrevet

Gleder meg. Klar til å investere. 

Anonymkode: 4da10...420

Skrevet

Kan dere utdype hva dere mener her ? Jeg har ingen lån utenom lånekasse. Eier heller ingenting og har ikke fullført utdannelse. 

Skulle gjerne kjøpt noe men vil helst unngå høyt lån. 

Anonymkode: b3105...c04

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gleder meg. Klar til å investere. 

Hva mener du ? Forklar :) 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uunngåelig 

Hvorfor ? 

Etter ha sett litt for mye på luksusfellen mener jeg nesten at folk har blitt lokket til å ta forbrukslån og fått hevet kredittkort etter seg. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du ? Forklar :) 

Boliger på tvangsauksjon. Kjøpe, leie ut, betaler seg selv ned. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

«Den enes død er den annens brød» 

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

En profilert industrieier kjøpte  opp  konkursbobedrifter  i nedgangstider og bygde   opp til industrikonsern.

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Den enes død er den annens brød» 

Historien gjentar seg. Alltid. 

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ? 

Etter ha sett litt for mye på luksusfellen mener jeg nesten at folk har blitt lokket til å ta forbrukslån og fått hevet kredittkort etter seg. 

Det har såvist ikkje manglet på kredittkort tilbud siste årene, og ved bare noen få tastetrykk er lån innvilget utan at  det er foretatt en seriøs kredittvurdering av låntagere.

Endret av Anonym Bruker
Skrevet

Jeg har egentlig ikke skjønt greia m å betale på kreditt. Det blir jo dyrere i lengden ? Kan skjønne hvis det er kritigk feks ødelagt vaskemaskin feks . Men ikke ny sofa etc. Eller klær. 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig ikke skjønt greia m å betale på kreditt. Det blir jo dyrere i lengden ? Kan skjønne hvis det er kritigk feks ødelagt vaskemaskin feks . Men ikke ny sofa etc. Eller klær. 

Har man  eit godt tillitsforhold til sin lokale bank, så burde det oftest ikkje  noe problem  med å få låne penger til llangt lavere  rente en kredittselskapene tilbyr.    Ellers så burde  det vel vera en prioritert målsetting å ha en brukar buffert til uforutsette utgifter.    Posten lever idag av  å levere reklame, og   hver  dag er postkassen   velfylt  opp m/ en rekke forlokkende tilbudsvarer  

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
On 10/30/2018 at 9:23 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor ? 

Fordi det kommer alltid et krasj. Alltid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...