AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har et barn som trenger fysisk aktivitet. Litt treg i utviklingen fysisk sett, og trenger utfordringer og generell aktivitet. Barnet er tre år, og hater å være ute om vinteren. Det blir bare sutring og trass, setter seg ned, nekter å bevege seg osv. Vi bor midt i Oslo. Lekeland er bra, men orker ikke det hver helg. Går på turn en gang i uken, og det er ikke tid til flere organiserte aktiviteter etter barnehagen. Tips til aktiviteter og innendørs steder for fysisk utfoldelse? Anonymkode: 09cc9...acb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Turn er fint! Anonymkode: f1d5c...bdb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 I Bergen har de åpen hall på søndager. Matter, baller, sykler m.m. Perfekt for småbarn som må brenne litt krutt. Kan de ha noe tilsvarende i Oslo? Anonymkode: 8ea5a...7b1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Barnet må tilvennes utelek! Her har du/dere som foreldre en jobb og gjøre.. Anonymkode: e2517...970 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet må tilvennes utelek! Her har du/dere som foreldre en jobb og gjøre.. Anonymkode: e2517...970 Barn er forskjellige. Jeg elsket å leke ute, min bror hatet det. Samme familie, samme oppdragelse. Anonymkode: 83665...80d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn er forskjellige. Jeg elsket å leke ute, min bror hatet det. Samme familie, samme oppdragelse. Anonymkode: 83665...80d Men broren din fikk ikke leke på lekeland hver helg mens du lekte ute!? Anonymkode: e2517...970
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 Svømmehall? Anonymkode: 3d9fb...379 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet må tilvennes utelek! Her har du/dere som foreldre en jobb og gjøre.. Anonymkode: e2517...970 Leker ute i barnehagen i ukedagene. Hater det der også. Dessverre blir sko og klær klumpete, selv om utstyret passer, og er bra kvalitet. Hun føler seg bevegelseshemmet i det, tror jeg. Blir nok bedre etterhvert som hun blir større, men hva gjør jeg denne vinteren? For øvrig er det fint lite å gjøre utendørs i storbyen på vinteren. Anonymkode: 09cc9...acb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bergen har de åpen hall på søndager. Matter, baller, sykler m.m. Perfekt for småbarn som må brenne litt krutt. Kan de ha noe tilsvarende i Oslo? Anonymkode: 8ea5a...7b1 Dessverre, det hadde vært topp! Anonymkode: 09cc9...acb
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 Tøyenbadet, åpen gård på Linnerud/Ekeberg , teknisk museum har mange aktiviteter i kjelleren som er spennende for barn... Anonymkode: 671a2...635
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leker ute i barnehagen i ukedagene. Hater det der også. Dessverre blir sko og klær klumpete, selv om utstyret passer, og er bra kvalitet. Hun føler seg bevegelseshemmet i det, tror jeg. Blir nok bedre etterhvert som hun blir større, men hva gjør jeg denne vinteren? For øvrig er det fint lite å gjøre utendørs i storbyen på vinteren. Anonymkode: 09cc9...acb Vel, det er det jo. Oslo har jo flust av flotte uteområder, kun en kort tbanetur unna. Ski, skøyter, aking etc. Anonymkode: 83665...80d 1
Gjest BearMama Skrevet 31. oktober 2018 #12 Skrevet 31. oktober 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er det jo. Oslo har jo flust av flotte uteområder, kun en kort tbanetur unna. Ski, skøyter, aking etc. Anonymkode: 83665...80d Ikke om man hater vinteren. Min 3 åring er heller ikke glad i vinter. I fjor nektet han å leke ute selv i bhg. Han satt i barnehagevognen og så på de andre inntil de måtte gå inn igjen med han 🙈😅 Det ble mye turer til Teknisk Museum, Emmas Sansehus, Popsenteret, svømmehall etc. Min endrer seg totalt på våren. Han er akkurat som meg og far. Elsker varme og tørr bakke evt regn, men ikke ikke kulde. Da kan vi være ute hele dagen.
Turfamilien Skrevet 31. oktober 2018 #13 Skrevet 31. oktober 2018 Klatring! Veldig bra på Oslo Klatresenter, og godt tilrettelagt for barn, selv om det kan være mye folk der i helgene! Andre alternativer for barn er Klatreverket på Thorsov, eller Klatreverket i Drammen. Svømming! Ta toget til Drammen og dra på drammensbadet. Herlig lite badeland uten for mye folk. Et par sklier og akkurat nok bassenger til at treåringen er underholdt. Museum! Teknisk museum er nevnt, og er veldig bra for barna. Det samme med Popsenteret, men kan være litt kjedelig for en treåring. Et annet spennende museum er naturhistorisk (?) i Botanisk Hage. Frammuseet har også mye spennende for barn. Utfordre sansene på Astrup Fearnley - dit dro vi minst to-tre ganger i året med barna. Sikkert mange andre museer som har barneaktiviteter - verdt å sjekke ut! Det er sikkert mer å finne på, men dette er våre favoritter på de dagene vi må finne på noe annet enn å være ute
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #14 Skrevet 31. oktober 2018 11 timer siden, BearMama skrev: Ikke om man hater vinteren. Min 3 åring er heller ikke glad i vinter. I fjor nektet han å leke ute selv i bhg. Han satt i barnehagevognen og så på de andre inntil de måtte gå inn igjen med han 🙈😅 Det ble mye turer til Teknisk Museum, Emmas Sansehus, Popsenteret, svømmehall etc. Min endrer seg totalt på våren. Han er akkurat som meg og far. Elsker varme og tørr bakke evt regn, men ikke ikke kulde. Da kan vi være ute hele dagen. Her tenker jeg både barnehagen og dere foreldre har ett felles ansvar for å motivere og veilede barnet ute om vinteren. En treåring skal ikke sitte i vogn om vinteren og observere de andre. (så lenge barnet ikke har spesielle behov såklart. Men går ut i fra han ikke har det). Anonymkode: e2517...970 1
Gjest BearMama Skrevet 31. oktober 2018 #15 Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tenker jeg både barnehagen og dere foreldre har ett felles ansvar for å motivere og veilede barnet ute om vinteren. En treåring skal ikke sitte i vogn om vinteren og observere de andre. (så lenge barnet ikke har spesielle behov såklart. Men går ut i fra han ikke har det). Anonymkode: e2517...970 I fjor var han 2 år. Og jo, vi oppmuntrer, men han er ikke glad i snø. Jeg hater vinteren selv. Var gøy når jeg gikk på barneskolen(bygge snømenn, ake etc)men ikke i barnehagen. Og hater den dag i dag ski etc.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 21 minutter siden, BearMama skrev: I fjor var han 2 år. Og jo, vi oppmuntrer, men han er ikke glad i snø. Jeg hater vinteren selv. Var gøy når jeg gikk på barneskolen(bygge snømenn, ake etc)men ikke i barnehagen. Og hater den dag i dag ski etc. Heller ikke en 2 åring,,, Anonymkode: e2517...970 1
Lerkefugl Skrevet 31. oktober 2018 #17 Skrevet 31. oktober 2018 Sjekk med barnehagen- kanskje det går an å arrangere åpne tider i helgen; felles for alle på avdeling?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #18 Skrevet 31. oktober 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tenker jeg både barnehagen og dere foreldre har ett felles ansvar for å motivere og veilede barnet ute om vinteren. En treåring skal ikke sitte i vogn om vinteren og observere de andre. (så lenge barnet ikke har spesielle behov såklart. Men går ut i fra han ikke har det). Anonymkode: e2517...970 Selvsagt sitter ikke treåringen i vogn. Slutt med den nedlatende holdningen din. Spørsmålet var tips til innendørs aktiviteter i Oslo på vinteren. Anonymkode: 09cc9...acb 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #19 Skrevet 31. oktober 2018 Hvordan er det nedlatende? Tipset er vel først og fremst «vær litt ute også» Anonymkode: e2517...970
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #20 Skrevet 31. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det nedlatende? Tipset er vel først og fremst «vær litt ute også» Anonymkode: e2517...970 Hvor i alle dager får du det fra at vi ikke prøver å være ute? Tror du virkelig at vi er så komplett blåste at vi ikke prøver? Anonymkode: 09cc9...acb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå