AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #21 Del Skrevet 31. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje han syns du virket så oppegående at det var rart du ikke satset fullt og ble lege? Ikke forvat det er noe galt å være sykepleier, men du kunne nådd enda lengre liksom? Anonymkode: 1760b...68e Fordi bare latsabber og idioter blir sykepleiere? Den legen kan ta seg en bolle. Anonymkode: fb3b8...480 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #22 Del Skrevet 31. oktober 2018 Tipper det var en type lege som get off på makt og det å gjøre kvinner ukomfortable. Han var sannsynligvis kåt på deg og drev med en dominanse-type fantasi i intervjuet. Fikk du en ubehagelig vibe i det intervjuet? Anonymkode: 0f99d...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #23 Del Skrevet 31. oktober 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ofte at barn velger samme yrke som foreldre. Fordi de ikke bryr seg og ser på det som en plikt og en pengekilde. Det er ikke alle som setter seg ned og ser igjennom hele yrkeslisten hos vilbli.no. Man går ofte for det man vet litt om og den infoen får man lett fra foreldre. Mine to søsken fulgte mamma og pappa`s fotspor, men ikke jeg, jeg fulgte drømmen min. Anonymkode: 5274e...ddb Jeg kjenner ingen som har samme yrke som foreldrene sine, så for meg hadde spørsmålet om hva foreldre gjør vært totalt urelevant. Utdanningsnivået deres er også ulikt mitt, jeg har master, mens de har videregående og et par årsstudier. Har hele tiden, fra jeg var liten, blitt oppfordret til å ta en god utdannelse, og å velge noe jeg selv ønsker. Anonymkode: 29bdb...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #24 Del Skrevet 31. oktober 2018 19 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Hvorfor skulle de ha lyst til å tjene mindre og ha en kjedeligere jobb? Sykepleiere er jo bare en blanding av assistent og vaskehjelp. Dersom du havner i en bilulykke på jobben eller privat, hvem er det da som overvåker dine vitale funksjoner og gir deg intravenøs væske og smertestillende? Hvem ringer legen når tilstanden din blir akutt forverret? Hvem gir deg pleie og omsorg? Er det vaskehjelpen? Anonymkode: adc06...148 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 31. oktober 2018 #25 Del Skrevet 31. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du havner i en bilulykke på jobben eller privat, hvem er det da som overvåker dine vitale funksjoner og gir deg intravenøs væske og smertestillende? Hvem ringer legen når tilstanden din blir akutt forverret? Hvem gir deg pleie og omsorg? Er det vaskehjelpen? Anonymkode: adc06...148 At de gjør noen nyttige ting endrer jo ikke det faktum at de ikke er respektert, tjener like lite som en lastebilsjåfør og har en jobb som går hardere utover helsa enn å kjøre lastebil. I tillegg er de ofte fanget i deltidstillinger som går utover familieliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #26 Del Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, abrasiveRefraction said: At de gjør noen nyttige ting endrer jo ikke det faktum at de ikke er respektert, tjener like lite som en lastebilsjåfør og har en jobb som går hardere utover helsa enn å kjøre lastebil. I tillegg er de ofte fanget i deltidstillinger som går utover familieliv. De er nok mer respektert enn kjørelærere. Lurer på om du hadde turt å fortelle dine venner/bekjente hva slags tull du skriver på nett. Oj så tøff katt du er bak tastaturet. Anonymkode: b9cce...395 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 31. oktober 2018 #27 Del Skrevet 31. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er nok mer respektert enn kjørelærere. Lurer på om du hadde turt å fortelle dine venner/bekjente hva slags tull du skriver på nett. Oj så tøff katt du er bak tastaturet. Anonymkode: b9cce...395 Jeg kan jobbe når jeg vil. Jeg tjener mer enn en sykepleier. Og jeg redder liv. Det er jo mye mer givende enn å dilte rundt på et sykehus og løfte tjukkasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #28 Del Skrevet 31. oktober 2018 Dere har virkelig noen merkelige forestillinger om de som sitter på den andre siden av bordet i intervjusituasjoner. Det handler ikke bare om dere er kvalifisert for stillingen!!!! Vi prøver faktisk å bli kjent med deg for å vite om du passer inn. Det er ikke uvanlig å bli spurt om oppvekst og familiebakgrunn. Det er 100 % normalt å spørre hvorfor man valgte den utdannelsen man gjorde. Vi sitter der og håper du vil passe inn, så vi slipper å bruke tid på enda flere intervjuer. Begge parter ønsker faktisk at DU er den rette, ingen er ute etter å vippe dere av pinnen. Hvis du har en så fiendtlig holdning til intervjuer, er det virkelig ikke rart du sliter med å få en jobb. Anonymkode: 06559...6c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #29 Del Skrevet 31. oktober 2018 10 minutter siden, abrasiveRefraction said: Jeg kan jobbe når jeg vil. Jeg tjener mer enn en sykepleier. Og jeg redder liv. Det er jo mye mer givende enn å dilte rundt på et sykehus og løfte tjukkasser. jeg vet at du troller osv., men fy faen.. Hvorfor er du ikke så tøff og stor i kjeften i virkeligheten? Anonymkode: b9cce...395 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #30 Del Skrevet 31. oktober 2018 12 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg kan jobbe når jeg vil. Jeg tjener mer enn en sykepleier. Og jeg redder liv. Det er jo mye mer givende enn å dilte rundt på et sykehus og løfte tjukkasser. Jeg anser kjørelærere som omtrent like status som halvpedofile taxisjåfører. Dvs milelangt under sykepleiere. Anonymkode: 06559...6c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #31 Del Skrevet 31. oktober 2018 Folk som begynner å overanalysere intervjueren må ta seg en diger bolle. Ro deg ned! De som skal gi deg jobben må vite HVEM du er, og for å få et bittelite bilde av deg så er det greit å spørre diverse spørsmål. Det er jo en velkjent fenomen at drittmennesker er noen fantastiske skuespillere på intervjuer, og da er det veldig greit å prøve å sile ut disse med spørsmål de ikke forventer. Anonymkode: daa7c...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #32 Del Skrevet 31. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig å bli spurt om oppvekst og familiebakgrunn. Det er 100 % normalt å spørre hvorfor man valgte den utdannelsen man gjorde. Hva vil dere bruke opplysninger om bakgrunn til? Passer en sykepleier med en type bakgrunn bedre inn en enn annen? Poenget her var ikke utdannelsen i seg selv, men at den settes opp mot lege. Som en sa lenger opp, så tviler jeg på om en lege ville fått spørsmål om hvorfor han/hun ikke valge sykepleie. Anonymkode: d1090...d43 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #33 Del Skrevet 31. oktober 2018 Spørsmål om hvorfor du ble sykepleier, er helt greit. Ihvertfall til en som er relativt nyutdannet, det høres bare dumt ut når man har jobbet som det i mange år. Men hvorfor ble du ikke lege? Det er jo bare idiotisk. Hva trodde han at han var da? Gud? Og hva foreldrene jobber med sier da ingenting om hvor god man er som sykepleier eller hvem man er heller for den saks skyld. Klarer ikke å se hvordan man skal bli kjent med jobbsøkeren på et slikt spørsmål. Mange er skikkelig dårlige på å intervjue og kommer med masse dumme spørsmål. Man merker fort om de som intervjuer faktisk har peiling på hva de skal se etter og ikke. Anonymkode: 378cb...847 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #34 Del Skrevet 31. oktober 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som begynner å overanalysere intervjueren må ta seg en diger bolle. Ro deg ned! De som skal gi deg jobben må vite HVEM du er, og for å få et bittelite bilde av deg så er det greit å spørre diverse spørsmål. Det er jo en velkjent fenomen at drittmennesker er noen fantastiske skuespillere på intervjuer, og da er det veldig greit å prøve å sile ut disse med spørsmål de ikke forventer. Anonymkode: daa7c...f76 Hvis drittmennesker er fantastiske skuespillere på intervju, hvordan kan da spørsmål de ikke forventer sile dem vekk? De er jo allerede gode til å lyve. Anonymkode: d1090...d43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #35 Del Skrevet 31. oktober 2018 Jeg syntes sånne spørsmål om foreldre er lite gjennomtenkt av en intervjuer. Jeg selv er jeg en oppegående sykepleier og fikk som spørsmål hva slags forhold jeg hadde til foreldrene mine... nei, altså de lever ikke da!. Måtte jo bare være ærlig da. Skulle det at mine foreldre er døde pga en dårlig livvstil gjøre at jeg var likedan da? Er mange som har dårlige foreldre som lever som ikke er i nærheten av hva foreldrene er. Men jeg fikk jobben og de ble helt rare og unskyldte seg. De kunne jo ikke vite det, men tror ikke de stiller det spørsmålet igjen til de neste inervjuene. Anonymkode: 32e2c...6f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #36 Del Skrevet 31. oktober 2018 43 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg kan jobbe når jeg vil. Jeg tjener mer enn en sykepleier. Og jeg redder liv. Det er jo mye mer givende enn å dilte rundt på et sykehus og løfte tjukkasser. For å si det sånn, en eller flere av dine elever kan drepe noen i trafikken og det er du som lærte dem opp Så redder liv? Neppe. Anonymkode: 5274e...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #37 Del Skrevet 31. oktober 2018 Tenker dette spørsmålet egentlig ikke er spesielt relevant. Samtidig kan det jo tenkes at han bare prøvde å bli kjent med deg og bakgrunnen din. Ikke vet jeg. Det avhenger litt av konteksten han sa det i og hvordan samtalen videre forløp seg. Anonymkode: 67f3d...8b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #38 Del Skrevet 31. oktober 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes sånne spørsmål om foreldre er lite gjennomtenkt av en intervjuer. Jeg selv er jeg en oppegående sykepleier og fikk som spørsmål hva slags forhold jeg hadde til foreldrene mine... nei, altså de lever ikke da!. Måtte jo bare være ærlig da. Skulle det at mine foreldre er døde pga en dårlig livvstil gjøre at jeg var likedan da? Er mange som har dårlige foreldre som lever som ikke er i nærheten av hva foreldrene er. Men jeg fikk jobben og de ble helt rare og unskyldte seg. De kunne jo ikke vite det, men tror ikke de stiller det spørsmålet igjen til de neste inervjuene. Anonymkode: 32e2c...6f5 Det samme fikk en jeg kjenner godt spm om. Mange meget ubehagelig spørsmål om en oppvekst som var vanskelig, og som var helt irrelevant for hvem hun selv er som person og hvilken jobb hun skulle gjøre. Hun fikk jobben (lederjobb) og gjør den godt, og hun hadde aldri fått tilsvarende spørsmål på tidligere intervju til ligende jobber hun hadde fått. Anonymkode: d1090...d43 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #39 Del Skrevet 31. oktober 2018 54 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg kan jobbe når jeg vil. Jeg tjener mer enn en sykepleier. Og jeg redder liv. Det er jo mye mer givende enn å dilte rundt på et sykehus og løfte tjukkasser. Du redder jo ikke akkurat liv. Du har en forebyggende rolle i trafikken. Det er noe annet. Synes det er meget spesielt at du klarer å vinkle det på denne måten. Håper ikke du sier sånt rundt folk. Da får de seg nok en god latter. Anonymkode: 67f3d...8b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #40 Del Skrevet 31. oktober 2018 Merkelige, irrelevante og uprofesjonelle spørsmål. Jeg har sittet på begge sider av bordet mange ganger og har dessuten en god del kunnskap om organisasjonspsykologi og rekruttering. Soørsmålene hører ingen steds hjemme. Useriøst og ufaglig er min vurdering. Anonymkode: ea7cd...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå