Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #1 Del Skrevet 23. mars 2005 Har køpt garn og mønster til en genser jeg skal strike i påsken. han var så flott på bildet. Kommer hjem så oppdager jeg at mønsteret foran skal broderes i maskesting. hvordan gjør man det? Står ikke i oppskriften. Mistet hele lysten på genseren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2005 #2 Del Skrevet 23. mars 2005 Ikke mist motet, det er ikke vanskelig i det hele tatt!!! Når du broderer maskesting på strikk, legger du stingene slik at de følger den strikkede masken. Mønsteret ser ut som det er strikket, men du slipper alle garnbyttene når du strikker ( og evt hull som da kan oppstå). Jeg tror jeg har en trinn-for-trinn forklaring et sted, kan sende deg den, må bare lete litt. ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #3 Del Skrevet 23. mars 2005 Ikke mist motet' date=' det er ikke vanskelig i det hele tatt!!! Når du broderer maskesting på strikk, legger du stingene slik at de følger den strikkede masken. Mønsteret ser ut som det er strikket, men du slipper alle garnbyttene når du strikker ( og evt hull som da kan oppstå). Jeg tror jeg har en trinn-for-trinn forklaring et sted, kan sende deg den, må bare lete litt. ... [/quote'] jeg var sikker på at det var strikket. Det så slik ut på utstillingsmodellen. jeg har aldri brodert... kansje det er håp alikavel da? venter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2005 #4 Del Skrevet 24. mars 2005 Hmmm... skal prøva å forklare bedre.Fest tråden på baksiden av arbeidet.Stikk nålen gjennom arbeidet ved bunnen av en maske. (maskene går i løkker). Følg nå masken ved å stikke gjennom masken over den stinget skal ligge over. Før tråden ned til bunnen av masken og stikk nålen gjennom arbeidet igjen. Du strikker ut igjen ved bunnen av neste maske du skal brodere. Stinget blir liggende over en strikket maske. Om du får problemer, send meg en PM, så kan jeg godt sende deg en bildebeskrivelse på mail el.... Det er ikke så vanskelig så sy om det høres ut som, fort går det også! Jeg bruker ofte maskesting hvis jeg skal ha bare noen få masker i en farge . Enklere å sy de maskene enn å strikke de med masse tvinning av tråder og tull og hull.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. mars 2005 #5 Del Skrevet 24. mars 2005 Jeg skal begynne på genseren i morgen. jeg fatter mot igjen. Leste forklaringen din og så for meg mens jeg "sydde" inne i hodet. :-? Skal sifra hvordan det gikk da jeg kommer dit. Så langt, tusen takk til deg. Ha en fortsatt fin påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå