Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite ”problem”...

begynte i ny jobb 1.okt...har hatt fri mandag og tirsdag, men har ligget syk med ekstrem hodepine og vært kvalm og uvel. Har ikke kastet opp, men har ligget pal i senga i to dager og omtrent ikke spist noenting annet enn litt frukt og ei brødskive jeg måtte tvinge ned. Har jobb i morgen, men jeg er fortsatt ganske uvel og får ikke i meg mat. Dette er en jobb som krever at man ikke er smittefarlig, men jeg vet jo ikke om jeg er det da jeg ikke har hatt feber. Er det innafor å ringe og si at man er syk da? 

Anonymkode: e6c9f...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et lite ”problem”...

begynte i ny jobb 1.okt...har hatt fri mandag og tirsdag, men har ligget syk med ekstrem hodepine og vært kvalm og uvel. Har ikke kastet opp, men har ligget pal i senga i to dager og omtrent ikke spist noenting annet enn litt frukt og ei brødskive jeg måtte tvinge ned. Har jobb i morgen, men jeg er fortsatt ganske uvel og får ikke i meg mat. Dette er en jobb som krever at man ikke er smittefarlig, men jeg vet jo ikke om jeg er det da jeg ikke har hatt feber. Er det innafor å ringe og si at man er syk da? 

Pga det jeg har uthevet syns jeg det er innafor. Ellers ville jeg pushet meg selv ganske langt for å ikke være borte hvis jeg var såpass ny i jobben. 

Anonymkode: 5dc40...5ed

• Liker 1
Skrevet

Er det jeg og tenker...at jeg er ganske ny:/ Hadde aldri tenkt tanken på å være borte hvis jeg ikke virkelig hadde vært dårlig, har absolutt null energi etter to dager nesten uten mat:/

Skrevet

Selvfølgelig skal du være hjemme. Men du har ikke rett på egenmelding siden du er nyansatt, så du må til legen og få sykemelding. Og så er det bekymringsverdig hvorfor du er så dårlig, har du vært hos lege?

Anonymkode: b7948...c1b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skal du være hjemme. Men du har ikke rett på egenmelding siden du er nyansatt, så du må til legen og få sykemelding. Og så er det bekymringsverdig hvorfor du er så dårlig, har du vært hos lege?

Anonymkode: b7948...c1b

Har ikke vært hos lege, tenkte å ta kontakt i morgen hvis jeg ikke er bedre:) Det med egenmelding/sykemelding er jeg klar over:) 

• Liker 2
Skrevet

Det er alltid innafor å melde seg syk

Anonymkode: 31c6c...d9e

• Liker 2
Skrevet

Det tar seg dårlig ut å være borte så tidlig i en ny jobb. Det er ikke influensa når du ikke har feber. Har du vært forkjølet? I så fall kan det være tørre slimhinner som gjør det. "Bihule-hodepine" kaller mange det. 

Husk også at du blir trukket i lønn siden du ikke har vært ansatt i 8 uker. 

Anonymkode: 79e17...4cf

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga det jeg har uthevet syns jeg det er innafor. Ellers ville jeg pushet meg selv ganske langt for å ikke være borte hvis jeg var såpass ny i jobben. 

Anonymkode: 5dc40...5ed

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et lite ”problem”...

Hverken kvalme eller hodepine er smittsomt, så når du er såpass ny så bør du karre deg på jobben. Hadde ihvertfall reagert om en var syk før det var gått en måned. Ingen som dør av at du ikke får i deg mere mat enn det du nevner. Sier litt om innstillingen til en arbeids taker når du ikke manner deg opp såpass tidlig i prøvetiden

Anonymkode: b81bf...73e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hverken kvalme eller hodepine er smittsomt, så når du er såpass ny så bør du karre deg på jobben. Hadde ihvertfall reagert om en var syk før det var gått en måned. Ingen som dør av at du ikke får i deg mere mat enn det du nevner. Sier litt om innstillingen til en arbeids taker når du ikke manner deg opp såpass tidlig i prøvetiden

Du har åpenbart aldri opplevd ekstrem hodepine. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel...jeg skjønner ståstedet ditt og tenker nok ganske likt selv. Men jeg jobber med gamle og syke mennesker som krever at jeg er 100% fysisk og om jeg er smittsom ang kvalmen, det vet jeg jo ikke:/ Er derfor det blir et litt etisk dilemma for meg, for jeg vil jo gjerne møte opp på jobb, men det er dårlig mottatt om man ikke klarer å yte 100%

Skrevet

Og forresten så har jeg migrene, dokumentert fra lege. Dette vet de om på arbeidsplassen min. Ekstrem hodepine hos meg krever et mørkt kaldt rom uten så mye som en lyd for at jeg i det hele tatt skal klare å komme gjennom dagen uten å besvime...

ts

Skrevet
5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du har åpenbart aldri opplevd ekstrem hodepine. 

Joda, har migrene så det vet jeg alt om. Men det var ikke nevnt migrene i HI

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, har migrene så det vet jeg alt om. Men det var ikke nevnt migrene i HI

Migrene eller ei, er man så dårlig at man ikke kommer seg opp av senga har man ingenting på jobb å gjøre.  

Endret av Nerine_
  • Liker 1
Skrevet

Du er ikke smittsom hvis du bare er kvalm. Ja det er kjipt å være slapp, men sånn er det bare noen ganger. Er du bekymret så ringer du til legen. Har du prøvd å spise "snill" mat for å få i deg noe? 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke smittsom hvis du bare er kvalm. Ja det er kjipt å være slapp, men sånn er det bare noen ganger. Er du bekymret så ringer du til legen. Har du prøvd å spise "snill" mat for å få i deg noe? 

Hva tenker du med ”snill” mat? Har kun fått ned litt frukt og en brødskive + vann og utvannet eplejuice. Skjønner at jeg har ikke er dødelig altså:P Jeg bare kjenner på dilemmaet siden jeg må være 100% på jobb og ikke er det for øyeblikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...