Gå til innhold

Noen her som ikke trives med å lage middag, som synes det er et ork?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så slitsomt å bruke lang tid på det i hverdagen. Har en mann som heller ikke liker å lage mat, så da faller alt på meg. Vi har to barn i skolealder, og jeg lager middag stort sett hver dag, med unntak en sjelden gang vi tar en enkel løsning. Lager dere mest ordentlige middagsretter fra bunnen, eller oftere enkle løsninger? 

Anonymkode: c0ebe...eb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er så slitsomt å bruke lang tid på det i hverdagen. Har en mann som heller ikke liker å lage mat, så da faller alt på meg. Vi har to barn i skolealder, og jeg lager middag stort sett hver dag, med unntak en sjelden gang vi tar en enkel løsning. Lager dere mest ordentlige middagsretter fra bunnen, eller oftere enkle løsninger? 

Jeg syns middagslagingen er en kjempekoselig stund. Da samles hele ungeflokken på kjøkkenet, alle hjelper til og vi skravler om alt mulig rart og det er en tid på dagen som vi alle ser frem til. Vi lager 97 % av maten fra bunnen av. Planleggingen derimot, og innkjøpene, det syns jeg ikke er så morsomt. 

Skrevet

Jeg har det likt, og samme med samboer. Vi går ofte får lettvinte, men ikke så alt for usunne løsninger, som f.eks grillet kylling fra varmdisken eller posesuppe, eller retter som tar lenger tid, men som praktisk talt lager seg selv, som stek.

Anonymkode: cd84f...387

• Liker 1
Skrevet

Prøv matkasse. 

Anonymkode: 92f39...967

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller ikke noe glad i å lage middag i hverdagen. I helger og til selskaper blir det noe annet, og da synes jeg det er ålreit. :) Vi prøver å handle 2-3 ganger i uka, og lage meny for en uke i slengen- det gjør det litt letter synes jeg. Men blir dessverre en del halvfabrikata og lettvinte løsninger ila uka. 

Skrevet

Liker å lage middag hvis jeg ikke har vært på skolen og kommet hjem utslitt. 

• Liker 1
Skrevet

Matlaging er kjeedelig... jeg liker å spise mat,ikke lage den🙈 blir en del lettvinte løsninger ja. Posesaus de gangene vi har saus,og grønnsaker ferdig kutta og skrelt fra frysedisken... 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:
Har en mann som heller ikke liker å lage mat, så da faller alt på meg. 

Hvis dere begge synes det er et ork, så må dere jo dele driten likt!

Anonymkode: ee9d8...691

• Liker 10
Skrevet

Det varierer, synes det blir kjedeligere jo eldre jeg blir.

Men jeg liker å kutte grønnsaker, så de bruker jeg alltid ferske. Det er så avslappende, og jo flere farger jo bedre.

Gjest middagshøyden
Skrevet (endret)

...

Endret av middagshøyden
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere begge synes det er et ork, så må dere jo dele driten likt!

Anonymkode: ee9d8...691

Dette er jeg så utrolig enig i. Oppgaver begge hater må deles likt, noe annet er en bankers oppskrift på misnøye og sure miner. Det eneste som rettferdiggjør noe annet er at det finnes to "likeverdige" oppgaver begge hater like mye, så begge får en oppgave de hater og slipper unna en annen.  

Anonymkode: fe2cc...d07

• Liker 1
Skrevet

Jeg misliker sterkt å lage mat. På toppen av det hele så betyr ikke mat noe særlig for meg, annet enn at kroppen må ha det. Hadde det ikke vært for at mannen er mer matorientert enn meg, så hadde det ikke vært mye varm mat i dette huset.

Mitt bidrag til middag? Take away.

Anonymkode: b2aa2...7d4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater å lage mat, og blir av og til skikkelig deprimert over at dette er noe jeg må gjøre HVER dag resten av livet. Mannen er mer glad i å lage mat, men han kommer hjem en time etter meg, så det er helt naturlig at jeg gjør det. Hater hater hater det, og ikke er jeg flink til det heller. Jeg lager nesten all mat fra bunnen av, jeg klarer ikke spise frosne grønnsaker og ferdigmat, blæ.

Anonymkode: 7d7e9...239

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg aldri lager noe som tar lang tid til middag. Det går i svært enkle middagsretter og da er det egentlig ikke noe ork. 

Anonymkode: c6ba1...6df

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler deg å bruke søndagen på å steke opp kjøtt typer, koke opp gryter, sauser, forberede toaster/sandwicher osv, og fryse ned i porsjonspakker. Jeg hatet matlaging før men det går så glatt og lett når alt er klart og bare skal varmes, er utrolig tilfredsstillende å fylle fryseren. 

Her bruker jeg to timer lørdag på å steke opp f.eks kyllingfileter og lage to store kyllinggryter med halvparten av kjøttet, en curry gryte og en tandoori gryte, resten lar jeg være fileter. Da har jeg allerede tre forskjellige middager. 

Så to timer på søndagen til å steke opp kjøttdeig og karbonader. Da har vi kjøtt til spaghetti, chili con carne eller andre gryter, og karbonademiddag som bare trenger å koke ris/potet og saus til. Da er det totalt seks middager klart for den kommende uken. Tar ut fra fryseren samme morgen vi skal spise det.

Kjøper to ferske toastbrød(noen ganger horn), fyller med ønsket pålegg og fryser ned i plastfolie. Tar meg ca 20 min å lage ca 20 sandwicher. Tar opp kvelden før så har vi frokost/lunsj. 

Husk at omtrent alt kan fryses, kjøtt, sauser, pannekakerøre (helle på 0,5l brusflaske gir 3 pannekaker, stor 1,5l brusflaske gir 2-3 til hver for familie på 3, fryse ned i flaske og ta opp å sette på kjøkkenbenken kvelden før) , brød, toaster.... Sparer deg for utrolig mye energi utover uken :)

Anonymkode: 182a5...614

Skrevet
På 30.10.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Tror jeg aldri lager noe som tar lang tid til middag. Det går i svært enkle middagsretter og da er det egentlig ikke noe ork. 

Anonymkode: c6ba1...6df

Takk og lov for at det ikke bare er meg. Alle andre virker så perfekte på det området, i hvertfall de med barn. Føler meg på grensa til dårlig mor hvis jeg bruker Toro produkter 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...