Gå til innhold

WindowsXP

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann...

Sliter noe fryktelig om dagen for jeg må ha XP, bare må ha det!! Problemet ligger i at jeg ikke klarer å installere det på maskina mi :(

Jeg har et ABIT KT7A-hovedkort, og har vel hørt litt forskjellig om disse møkkakorta, men hvis noen har hatt samme problemet som meg og fikset det vil jeg gjerne gjøre ett forsøk jeg også.

Mitt problem er som følger....

-Når maskinen starter opp igjen etter at den har slengt alle filer inn på PC'n og er klar til å installere får den helt hetta, og går i Icing... Jeg har prøvd 4 forskjellige WinXP CDer, og både norsk og engelsk utgave med både oppgradering og full-installasjon...

Noen ganger får jeg BSOD uten noen forklaring, andre ganger får jeg bare svartskjerm med blinkende markør...

Håper noen glupinger har slitt like mye, og funnet ut av det :P

Cabron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Må jo ikke, men det hadde vært kult å ha det da vet du 8) Jeg har jo W2K fra før, men syns XP ser kult ut... Men istedenfor å kritisere MS kunne du jo komme med noen forslag om hva jeg kan gjøre :P

Det er jo ikke alle som hater Bill like intenst som deg ....hehehe

Å bare så det er sagt.... Jeg vil ikke ha Linux!!!

Cabron (som syns XP ser trivelig ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XP er trivelig. :blunke:

Synes jeg i alle fall... :oops:

Men jeg kan nok ikke hjelpe deg med problemene dine... Synd siden du har hjulpet meg "et par" ganger.... :-?

.... Men er du sikker på at de cd'ene du prøver å innstallere fra, er helt fine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kopier en av cd'ene over til hardisken din (evnt opprett en ny partisjon), og innstaller fra hardisk. Det var sånn jeg fixa det for pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nok RAM og harddiskplass til å kjøre XP? OK, hvis du kunne gjøre Win2K, så kan du sikkert kjøre XP også. Men det er kanskje verd å reflektere over?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Heisann igjen:)

For at dere ikke skal la dere forvirre for mye...

- Er gutt/mann

- Har installert før :blunke:

- Har 512 MB ram

- Har ca. 30 GB ledig plass

- Har Geforce 2 kort

- Har 2 partisjoner på Disk 1 og 1 partisjon på disk 2

- Har Win98 + W2K på hver sin partisjon (prøvde å legge inn XP direkte på den ene partisjonen, men det gikk like dårlig når jeg gjorde det :( )

- Har prøvd å legge alt inn på disk, men problemet er at den ikke kommer så langt at den gidder å finne disse filene for at de skal installeres.

- Har selvfølgelig også kjørt en syskomp. test uten prob..

Men for all dere kjære dere send inn alle forslag.... Meningen var jo tross alt å få inn XP på denne møkkaPC'n..... Takk for alle forslag hittil, men så langt hjelper det dessverre ikke :o

Cabron (som ikke ønsker tips om å legge inn Linux!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du må installere fra den tidligere windows-versjonen du har på pc'n....

Men det visste du vel fra før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke nevn det heller :kul:

Jeg har da ikke sagt du har nevnt det, men det ligger liksom i korta hver gang du er på banen her i dette forumet...

Cabron (Liker tross alt MS stort sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har ikke peiling på hva du kan gjøre heller, for den saks skyld. Har heldigvis begynt å glemme allt som har med Vindus å gjøre.

Regner med at du har prøvd å Google, på feilen din. Kanskje du har muligheten til å sette inn en driver-disk eller noe, for hovedkortet ditt, under innstallering??

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

JIPPI

Nå er alt i den skjønneste orden :D

Jeg sender nå en melding fra XP-verden, men det ble litt slit for å få det til å virke.... Jammen pent her må jeg si, men jeg savner noen iconer på taskbaren... men men litt får jeg vel ofre :roll:

Ellers vil jeg takke dere for mange og kjappe svar...

Det jeg endte opp med å gjøre var faktisk bare å laste ned alle de driverne jeg visste om for Rom og kort, oppdaterte BIOS + samtlige drivere til hovedkortet for 743 gang, og pluteslig fant PC'n ut at den ikke gadd å henge seg på svartskjerm.... Er ikke sikker på hva som gjorde utslaget, men jeg er hvertfall en lykkelig mann i øyeblikket...

Men jeg beholder Win98 uansett på den andre disken, så har jeg en DOS jeg kan kose med en gang i blant :wink:

Takk for meg for i dag :kul:

Cabron (Gal som pokker)..... uuuups glad mener jeg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabron:

Vær så snill: Si at du har fjerna det defaulte mikke mus-interfacet før du skrev Jammen pent her... :roll::ler::ler:

Men xp er ikke verst når man bare får mekket litt, og det er mulig å lage en slik taskbar (hvis det var hurtigstarterne du mente?).

Hvis du høyreklikker på startlinjen kan du gjøre ganske mye tilpasning :sjarmor:

Nullet:

Ingen ting galt med Linux :kul:

Men man må tross alt gi avkall på endel vante windowsprogrammer hvis man bruker det. Vet det finnes unix-ekvivalenter, men vaner er vaner... :ler:

dorian - er jeg et vanedyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Installerer du Plus pakken, kan du til og med få eget akvarium på skjermen! :ler:

@lfa - det er de små tingene som betyr noe... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Setter i gang med installering av Plus pakken, og går for eget akvarium :lol:

Og ler selvfølgelig av alle små pingvin-elskende null som roter seg inn på disse sidene!!!

:hoho::hoho: ler jeg, og synes at Bill er kongen på haugen...

P.S.

Kjære Bill, du som bor i USA,

la ditt MicroSoft holdes hellig, la ditt Windows komme.

La din vilje skje i Norge som i statene.... osv

:sjarmor:

Cabron (som tross tøffe utsagn, tross alt byttet ut litt på Start-menyen og andre dille-saker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...