Gå til innhold

Er det best å stusse håret, eller la det gro naturlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skinnet meg for en tid tilbake og er i prosessen med å la det gro ut igjen nå. Det er nå en kort, naturlig pixie, begynner å ligne på en mullet snart 😛 Jeg vasker det det max en gang i uken, bruker oljer og diverse i det for å holde hodebunn og hår sunt.

Så til spørsmålet: bør jeg stusse håret underveis? Vil det flise seg om jeg ikke gjør det? Eller skal jeg bare la det vokse naturlig ut uten å røre det?

Anonymkode: e0458...fb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vokser ikke fortere ved å stusse ofte. Stuss 2 ganger i året. Da blir ikke tuppene stygge. 

Anonymkode: f4157...7bc

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vokser ikke fortere ved å stusse ofte. Stuss 2 ganger i året. Da blir ikke tuppene stygge. 

Anonymkode: f4157...7bc

Jeg vet at det ikke vokser raskere, men vil det ikke flise seg og bli stygt ved å ikke klippe det oftere?

Gjest Klodrian
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det ikke vokser raskere, men vil det ikke flise seg og bli stygt ved å ikke klippe det oftere?

Spørs veldig på håret ditt. Mine tupper holder seg fine på månedsvis uten å bli slitte, mens venninner av meg får slitte tupper lett og må klippe seg titt og ofte. 

Skrevet
3 minutter siden, Klodrian skrev:

Spørs veldig på håret ditt. Mine tupper holder seg fine på månedsvis uten å bli slitte, mens venninner av meg får slitte tupper lett og må klippe seg titt og ofte. 

Takk for svar 😊 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig det er individuelt men man sier at man må stusse seg minst 2-4 ganger i året for tuppene fliser seg og da kan spjæle lenger og lenger inn på hårstrået. Jeg stussa meg aldri før, en gang hver 3 år kanskje, men etter jeg begynte å stusse hver tredje måned har håret mitt fått en helt annen tekstur og sunnhet så jeg vil iallefall anbefale å stusse! Vil gå ut fra at kort hår fliser seg like lett som langt for det skrubber kanskje mer mot soveputa osv selvom det kanskje har mindre floker å gre ut (floker som blir revet ut er årsak til med flising på langt hår)

Anonymkode: 2b31e...c57

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig det er individuelt men man sier at man må stusse seg minst 2-4 ganger i året for tuppene fliser seg og da kan spjæle lenger og lenger inn på hårstrået. Jeg stussa meg aldri før, en gang hver 3 år kanskje, men etter jeg begynte å stusse hver tredje måned har håret mitt fått en helt annen tekstur og sunnhet så jeg vil iallefall anbefale å stusse! Vil gå ut fra at kort hår fliser seg like lett som langt for det skrubber kanskje mer mot soveputa osv selvom det kanskje har mindre floker å gre ut (floker som blir revet ut er årsak til med flising på langt hår)

Anonymkode: 2b31e...c57

Ja der sier du noe, jeg tror også det er viktig å stusse håret! Ikke pga. det skal gro fortere, men fordi det splitter seg og ikke ser like sunt ut. Håper vi har rett 😅

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...