AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Ved min arbeidsplass har de ansatte en egen rutine der hver enkelt ansatt handler inn mat en dag i uka. Denne tilbereder da et måltid for de andre kollegaene. Ordningen går på rundgang. Sjefen er ikke med på dette og har aldri bidratt, men forsyner seg likefullt hver eneste gang. Den samme sjefen mottar også gaver flere ganger i året til flere hundre kroner av de samme ansatte. Det er forventet at det skal være slik for det har jo alltid vært det. Jeg synes ikke dette er akseptabelt. Er det noe man kan gjøre for å stoppe praksisen uten å gjøre seg upopulær blant sine kolleger? Anonymkode: 18d53...a97 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 Hva med å spørre når alle kan høre det «så, når er det din tur til å lage mat?» still h*n til veggs, å gjør det på en veldig hyggelig måte. Anonymkode: 83054...3b5 8
hlidskjalf Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Er nok ikke vanlig dette her nei. Vanligvis er det vel omvendt. Endret 30. oktober 2018 av hlidskjalf . 1
exictence Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg synes sjefen absolutt skulle være med på dette. Men tror ikke jeg hadde sagt noe. Hvis du ikke liker ordningen, så kan du si at du gjerne vil ta med din egen mat, og ikke være med på ordningen. De tror jeg at jeg hadde gjort. Liker best å spise min egen mat.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noe man kan gjøre for å stoppe praksisen uten å gjøre seg upopulær blant sine kolleger? Anonymkode: 18d53...a97 Det er utrolig kjipt å si det, men nei. Å forsøke å endre en arbeidskultur er umulig nok selv om man er flere om det, og arbeidskulturen er skadelig. Jeg er selv veldig for å jobbe for rettferdighet og mot meningsløse tradisjoner, men har samtidig erfaring nok til å vite at om man forsøker å si eller gjøre noe vil det alltid slå tilbake på en selv. Uansett hvor rett man har. Anonymkode: 0b9e0...10a 1
Gjest Vanlig fyr Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Den samme sjefen mottar også gaver flere ganger i året til flere hundre kroner av de samme ansatte. Anonymkode: 18d53...a97 Hvorfor???
hlidskjalf Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) . Endret 30. oktober 2018 av hlidskjalf .
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 Det med gavene. Er det bursdag? Jul? Samler dere inn penger til ansatte sine gaver? Hvis dere samler inn ansatte sine gaver så la noen andre håndtere innsamlingen av pengene. Den personen gir beskjed om at de som ønsker å være med på gave får gi beløp og dermed kommer med på kortet. Spør en og en, også sjefen om han vil være med på gave og må isåfall bidra. Anonymkode: dc079...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå