Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om noen vet hvilke utdanninger som er lurest å ta for å bli DNA-forsker eller for å drive med noe genetikk hos mennesker?

Hvor jobber DNA-forskere eller genetikkere?

Anonymkode: 1bd79...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lege

Anonymkode: a2f67...a0f

Skrevet

Mange forskere jobber ved sykehus og universiteter, i legemiddelindustrien, og ved andre forskningsinstitusjoner som bla Folkehelsa. 

Utdanning blir vel medisin, bioteknologi, cellebiologi, molekylærbiologi f.eks.

• Liker 1
Skrevet

Genetikk, molekylærbiologi, medisin for eksempel. Slike forskere jobber ofte ved universiteter og sykehus men også i det private. 

Anonymkode: 949bf...ed6

Skrevet

Kan en gå innenfor utdanninger som biomedisin, biovitenskap, bioingeniør, molekylør biologi osv?

Og hva går bioteknologi mest ut på?

Anonymkode: 1bd79...350

Skrevet

Keg valgte selv hovedområde innen kjemk, men i studiet jeg gikk på Kjemi og Bioteknologi hadde vi noen labber med DNA. Vi DNA modifiserte blant annet en plante :) 

Så bioteknologi-molekylærbiologi-genetikk er studieretning jeg ville valgt for det.

Bioingeniør er et interessant område men etter hva jeg har forstått av studiet så får du ikke jobbe med dette område. De arbeider mye med blodprøvetaking, ser på vevsprøver, mye samme arbeidsoppgaver dag ut og dag inn. Jeg hadde veldig lyst til å studere det selv (men fant ikke ut av utdanningen før jeg allerrde var ferdig med min, så litt sent), og det mange sa om det var at jeg ikke måtte la meg lure av «ingeniør» tittelen, det høres mer romantisk ut enn det er. Så ville undersøkt en del før du evt. velger den utdanningen, finne ut hva du kan arbeide som.

Men jeg vet at i utdanninger som bioteknologi-molekylærbiologi-genetikk da vil man få arbeide med DNA.

Medisin. Jeg er usikker på hvor mange som faktisk ender opp med å være forskere der... 🤔🤔 verdt å undersøke :) 

Anonymkode: 08848...4cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...