LatersBaby Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hva slags kalender får deres barn? Hvis pakkekalender - hvor mye betaler dere ca pr barn? Jeg har alltid kjøpt ferdig kalender. Men i år, for mange måneder siden, lovte jeg eldste å lage pakkekalender.... Har 2 barn. 48 gaver og jeg angrer!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 1 barn her. Barnet ønsker seg en bestemt type godteri-kalender, så jeg tror den saken er biff. Jeg har egentlig litt lyst å lage en pakke-kalender også, men kommer til å bestemme meg for det først i november, tror jeg. Anonymkode: 8f8de...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Lager pakkekalender til mine to på 8 og 11 år. Samler sammen smågaver i løpet av året og litt ting fra reiser etc. så jeg tror jeg ligger på ca. 800 kr pr kalender. Anonymkode: b41aa...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Hvis du synes det blir for mye pakker og penger, hvorfor ikke gi adventskalender? En litt større gave hver søndag i advent. Pleier å gi tegnebok eller tykke sokker. Anonymkode: de6f4...29a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Kjøp et stort legosett, print ut bruksanvisningen, del opp i 24/48 pakker. Ikke legg ved hva det skal bli. Er litt jobb, alt må jo være i rekkefølge/riktige brikker til riktig bruksansvisningsside til riktig dag, men det blir en fin pakkekalender. På julaften har de et lego city hus eller lignende. Anonymkode: 6f842...58e 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har ett barn, han vil ha posekalender med godteri, og jeg tipper det koster meg ca 15 kr om jeg kjøper smågodt i Sverige. Finner kanskje noen småting å putte oppi noen av dagene, men det er godteribiten som er viktigst, så det er ikke noe stress. Blir kanskje 50 kr til sammen. Anonymkode: 09f47...b2c 1
Wonders Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Vi pakker inn 24 bøker de har fra før. Barna er 4 og 2,5 år, Endret 30. oktober 2018 av Wonders 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 Barna kan da få annenhver dag? Vi fikk hver tredjedag da vi er 3 barn. Veldig kjekt å se hva søsken får og enda mer spennende når det endelig var din tur Anonymkode: c5276...ae6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #9 Skrevet 30. oktober 2018 Jepp, annenhver dag! Det er lettere å finne 12 (eller 8, for min del) fine og billige smågaver enn 24 til hvert barn. Økonomisk og miljømessig er det også bedre at de deler, og jeg tror virkelig ikke barn har vondt av å ikke få gave hver dag. Som nevnt over er det en fin mulighet til å glede seg på andres vegne. Anonymkode: 6805a...54f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 Går an å lage puslespillkalender. 24 pakker, alle med et visst antall puslespillbiter. Da må man jo selvfølgelig selv legge puslespillet på forhånd, sånn at man vet at brikkene i samme pakke passer sammen. Var ei venninne av meg som var oppvokst med det, og synes det virker utrolig koselig og artig. Anonymkode: ab4f9...d7f
LatersBaby Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Tusen takk for gode tips! Har kjøpt 11 gaver til nå. Vurderer å ha hver andre dag. Blir så mye dill og fjas de egentlig ikke har bruk for hvis man kjøper bare for å fylle opp. Edit. Så kan de begge få en sjokoladekalender til 10,- 1 desember i pakkekalenderen, så har de noe å åpne hver dag uavhengig hvem sin tur til pakkekalenderen det er. Endret 30. oktober 2018 av LatersBaby
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #12 Skrevet 30. oktober 2018 Her får ungene en godterikalender hver, og så har vi aktivitetskalender. Har hatt det sånn de siste 4 årene, og de vil ikke endre på det. De bytter på å åpne aktivitetskalenderen (eller lese lappen da), men aktiviteten er jo selvfølgelig for alle. Ungene er nå 8-13 år (3 stk) Anonymkode: 7fe77...2a6
Arkana Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 Våre barn får alltid pakkekalender. Det er litt varierende hva hver ting koster, men de fleste gavene koster fra 5 til 30 kroner og så er det ett og annet innslag med noe dyrere. Med tre barn blir det 72 pakker, men jeg begynner allerede i september med å kjøpe ting jeg kommer over som ville passe så det er ikke noe stress. Papirposer er også enklere enn å pakke hver enkelt ting i gavepapir. Jeg synes det er koselig å lage i stand dette, det er så fint å se alle pakkene henge på kalenderen og hvordan det minker fram til jul og ikke minst er barna så takknemlige uansett hva de får.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 Kun sjokoladekalendere til 10 - 20 kroner. Ungene får ikke andre typer kalendere og hvertfall ikke de dyre sjokoladekalenderne. Anonymkode: 833df...175
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #15 Skrevet 30. oktober 2018 I år kommer rampenissen på besøk, som i fjor. Nytt av året er at vi verken skal ha godteri- eller pakkekalender. Vi skal gjøre noe hyggelig sammen hver dag istedet. Alt fra å skrive ønskeliste til julenissen, kjøre rundt og lete etter byens fineste julebelysning til at ungen får bestemme middag 😊 Tror det blir en veldig fin desembermåned ❤️ Anonymkode: a1647...7cf
Arkana Skrevet 30. oktober 2018 #16 Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: I år kommer rampenissen på besøk, som i fjor. Nytt av året er at vi verken skal ha godteri- eller pakkekalender. Vi skal gjøre noe hyggelig sammen hver dag istedet. Alt fra å skrive ønskeliste til julenissen, kjøre rundt og lete etter byens fineste julebelysning til at ungen får bestemme middag 😊 Tror det blir en veldig fin desembermåned ❤️ Anonymkode: a1647...7cf Det har vi også (her heter han Tøysenissen) og det er veldig populært. Har en liten dør som festes på veggen og der inne bor han. Han vil være i fred og sove om dagen, mens om natten står han opp og gjør rampestreker i huset. Ungene elsker det.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #17 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg og søsknene mine fikk alltid en litt større gave i pakkekalenderen, fordelt utover alle dagene. Som for eksempel et puslespill. Du får noen brikker hver dag (krever sortering på forhånd), legger litt hver dag og har et helt puslespill på julaften. Jeg syns det er mye bedre enn å få 24 små gaver jeg egentlig ikke trenger. Dyrt blir det også med tre barn. Anonymkode: e4ccd...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå