AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Hvordan har dere det i hjemmet deres? Er det normalt at damer har en hel haug med klær på sin side av senga, eller henger dere opp klærne eller rydder de bort etter bruk? Anonymkode: ec8c8...861
Arkana Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Vi har det ganske ryddig. Ingen av oss lagrer klær på gulvet. Klær som er skitne går i skittentøyet, klær som kan brukes flere dager brettes og legges på eget sted. Nyvaskede klær brettes og legges på plass med en gang, eller i verste fall ligger brettet i en kurv et par dager først. Mannen min er nok mer uorganisert og bare dytter ting ned i skap og skuffer, men det får han bare gjøre. Endret 30. oktober 2018 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har en hel haug med klær ved min side av senga, fordi jeg vasker, tørker og legger bort alle andre sine klær her i huset, samt henger opp jakker og sko og tømmer skolesekker og legger gymbagger på plass og henger opp håndklær og kjøkkenhåndklær, og på kvelden, når mannen tar å legger sine klær pent på plass, de brukte i skittentøyskurven og de rene som ligger i en pen brettet haug på senga hans, inn i skapet på riktig plass, driver jeg å rydder opp på kjøkkenet, vasker av bord osv. Så hver kveld når jeg kommer inn på soverommet, kaster jeg de rene klærne mine i en haug, de skitne i en haug og stuper til sengs. Hvis det er slik hos dere også, kan ikke du hjelpe henne med å rydde vekk de klærne da? Har du kapasitet til å rydde pent vekk alt ditt, kan du ikke ta litt ekstra? Anonymkode: 88e01...de1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Ikke normalt her i huset, i hvert fall. Klærne mine henger/ligger enten i skapet, i skittentøykurven eller på tørkestativet. Jeg liker å ha orden på klærne mine og oversikt over hva jeg har. Mannen, derimot... han har klær over alt. På badet, soverommet, i stua, i gangen, på gjesterommet... I stedet for å ta ytterjakka av seg i gangen går han helt inn og henger den på en stol i spisestua (går altså gjennom vindfang, gang og halve stua med ytterjakke på). Halvskitne klær i en haug på badet, brukte og ubrukte arbeidsklær i en haug på det som liksom skulle være gjesterom. I tillegg har han mye mer klær enn meg, og kaster aldri noe, uansett hvor slitt det er. Han aner ikke hva han har, og i hvert fall ikke hvor det er. Og hvis han f.eks ikke finner flere rene bukser (fordi de ligger spredd utover hele huset, og jeg bare vasker det som faktisk ligger i skittentøykurven) kjøper han gjerne 3-4 nye. Jeg har prøvd å ta det opp med ham, og da skjerper han seg i et par dager før det er totalt kaos igjen. Anonymkode: 687bf...031
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg er ikke spesielt ryddig av meg, og har alltid en del litt brukte klær hengende over en stol på soverommet. Mannen er mindre ryddig enn meg, og legger fra seg brukte, halvbrukte og ubrukte klær over alt, som oftest på gulvet. Jeg går rundt og plukker det opp. Han legger generelt fra seg ting over alt, så jeg blir litt irritert i blant, og er dårlig på å rydde inn i oppvaskmaskin, ta klesvasken når det trengs osv. Den type ting gjør jeg automatisk. Men jeg visste at det var sånn før vi flyttet sammen. Anonymkode: 616c1...16a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Er veldig ryddig av meg. Klarer ikke rot. Har aldri klær liggende rundt. Har vel ikke ligget et eneste klesplagg på gulvet. Har morgenkåpe frem og tilbake til soverommet/badet, klesskapet ved badet og skittentøyskurven på badet. Anonymkode: 75973...4a2
Gjest Klodrian Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 Ble lettere å holde det ryddig og rent da vi kvittet meg med ting vi ikke hadde bruk for lengre. Alt har sin plass hos oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå