AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #1 Skrevet 30. oktober 2018 Ser nå på værmeldingen der står det vanskelige kjøreforhold i Telemark og på Østlandet...Men er ikke Telemark på Østlandet da? Anonymkode: e0327...5da
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. oktober 2018 #2 Skrevet 30. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser nå på værmeldingen der står det vanskelige kjøreforhold i Telemark og på Østlandet...Men er ikke Telemark på Østlandet da? Anonymkode: e0327...5da Joda, det stemmer det. Kanskje ikke alle som tenker over det
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Joda, det stemmer det. Kanskje ikke alle som tenker over det Det jeg alltid har trodd, så derfor ble jeg litt usikker, når de skrev det på den måten. Anonymkode: e0327...5da
deareye Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg har alltid sagt at Telemark ligger på sør-øst landet. Mange mener grensen til Sørlandet går rett etter Kragerø som ligger i Telemark. Telemark er heller ikke med på østlandsendingen til NRK, men østafjells. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. oktober 2018 #5 Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Jeg har alltid tenkt at Telemark markerer skille mellom Sørlandet og Østlandet. og Kragerø (i Telemark) markerer starten på Sørlandet. Endret 30. oktober 2018 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #6 Skrevet 30. oktober 2018 Telemark er nærmere Sørlandet enn fks Oppland er. Kragerø ville jeg sagt er på Sørlandet. Det er vel fordi Telemark er litt sånn i grenseland at det presiseres. Noen kaller jo området borti der for sør-Østnorge. Anonymkode: 159c7...01e
tdm900 Skrevet 30. oktober 2018 #7 Skrevet 30. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser nå på værmeldingen der står det vanskelige kjøreforhold i Telemark og på Østlandet...Men er ikke Telemark på Østlandet da? Anonymkode: e0327...5da Nei er du gal! Østlandet er Oslo det, og når du har passert Sinsenkrysset er du allerede på indre østlandet😜🤣😋
Kjetil E Skrevet 30. oktober 2018 #8 Skrevet 30. oktober 2018 8 timer siden, deareye skrev: Jeg har alltid sagt at Telemark ligger på sør-øst landet. Mange mener grensen til Sørlandet går rett etter Kragerø som ligger i Telemark. Telemark er heller ikke med på østlandsendingen til NRK, men østafjells. Østlandssendingen er jo kun Oslo og Akershus. Hedemark/Oppland for seg, Østfold for seg og Østafjells for resten. Telemark er helt klart Østlandet. Selv om det strengt tatt er Finnmark som burde hete Østlandet. Ikke bare Finnmark men mesteparten av Nord Norge ligger faktisk lenger øst enn det østligste punktet på Østlandet. Vardø er like langt øst som St Petersburg og Istanbul. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå