Gå til innhold

Folk som etterligner nordlendinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en nordlending som har bodd på østlandet i noen år nå, og jeg undres enda over hvorfor øst/vest/sørlendinger etterligner dialekta til nordlendinger? 🤔

Anonymkode: e4ec0...82d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi innimellom så er det veldig gøy! Også tror vi at vi er veldig gode på det.

Anonymkode: 9cc9f...f18

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi innimellom så er det veldig gøy! Også tror vi at vi er veldig gode på det.

Og noen er GODE på det, faktisk så gode at nordlendinger selv blir lurt. 

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor er det gøy? Det kan oppfattes som veldig krenkende for en nordlending selv. 

Ts

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor er det gøy? Det kan oppfattes som veldig krenkende for en nordlending selv. 

Ts

Akkurat det blåser jeg en lang marsj i, for å si det sånn. Går det an å bli krenka av det? Sånn seriøst, liksom?

Det er en artig dialekt med masse kule ord og uttrykk. (Jada jeg vet at "nordlending" ikke er èn dialekt)

• Liker 20
Skrevet

Synes det er direkte frekt å herme etter dialekten eller hva som helst til ukjente.

Er det like morsomt hvis jeg hermer etter sytete stemmer, "fiin" vestkantsosiolekt, halting eller noen som vralter og stønner fordi de er overvektige? Sånn helt uten videre?

Og nei, jeg har aldri hørt en god etterligning. 

Anonymkode: 2070c...ddf

• Liker 6
Skrevet

Jeg etterligner dialekten til både østlendinger og vestlendinger, så jeg føler meg ikke særlig krenket over at noen etterligner nordlendinger. Det eneste som er irriterende er når de sier « fæsk» isteden for « fesk» eller « fisk» 

• Liker 12
Skrevet

Synes det er direkte frekt å herme etter dialekten eller hva som helst til ukjente.

Er det like morsomt hvis jeg hermer etter sytete stemmer, "fiin" vestkantsosiolekt, halting eller noen som vralter og stønner fordi de er overvektige? Sånn helt uten videre?

Og nei, jeg har aldri hørt en god etterligning. 

Anonymkode: 2070c...ddf

Ja det er morsomt og jeg som vestlendig tar meg ikke nær av at noen etterligner dialekten min. Synes det er morsomt. Er det rart det er krig i verden?-

• Liker 7
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Blir du krenket av vitser og, som denne for eksempel ?

Nordnorsk jente i Oslo:

- Æ sku ha hadd ei flaska sjampo. Ekspeditrisen:

- Er det til fett hår?

- Nei e du tuillat det e jo tell håret på haue!

Gjest Overrasket
Skrevet

En Nordlending som føler seg krenket. Nå har jeg hørt det også.

Skrevet

Synes østlendingene bør føle seg krenket siden alle norske barn uansett dialekt snakker østlending når de leker med dukkene sine...

• Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, Antoinette skrev:

Og noen er GODE på det, faktisk så gode at nordlendinger selv blir lurt. 

Det har jeg ennå tilgode å oppleve, men noen er utvilsomt flinke og har oppfattet nyansene som skiller en god nordlendingsparodi fra en dårlig :) 

• Liker 4
Skrevet

Nordlendinger? Er de fra Nordland eller Finnmarki? Eller begge deler? 

Anonymkode: ffb80...5b8

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Ska vi spille Joker? 

Anonymkode: 941e1...400

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, absinthia said:

Jeg etterligner dialekten til både østlendinger og vestlendinger, så jeg føler meg ikke særlig krenket over at noen etterligner nordlendinger. Det eneste som er irriterende er når de sier « fæsk» isteden for « fesk» eller « fisk» 

Eller snø eller sne isteden for sny.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eller snø eller sne isteden for sny.

Det heter for faen ikke sne. Har du noen gang funnet sne i ordboka? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordlendinger? Er de fra Nordland eller Finnmarki? Eller begge deler? 

Alt nord for Sinsenkrysset har jeg hørt i flere år.. Eller fra rætte sia av Saltfjellet. Kommer litt an på kem du prate me trur æ.. 

Anonymkode: 3b745...47f

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter for faen ikke sne. Har du noen gang funnet sne i ordboka? 

DET ER JO DET JEG SIER!!

• Liker 5
Skrevet

Er nordlending ja, men etter jeg flyttet til østlandet har jeg ikke merket noe forskjell når det kommer til banning. Aldri opplevd at en nordlending banner så mye som alle sier. Også er det da en myte at nordlendinger er harde og følelsesløse! Har heller aldri hørt en nordlending si fæsk?? 

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...