Klips Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 ...lenge siden sist, visst :oops: Uerfileter, to personer, hvilken temperatur og hvor lenge?
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Jeg bruker ca. 50-60 minutter når jeg har en hel ørret i ovnen. Ovnen har jeg på 200 grader. Små fileter tipper jeg skal være inni ca. 20 minutter.
Gjest piaf Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 20 min synes jeg hørtes lenge ut. Det kommer selvsagt an på tykkelsen på fileten, men jeg ville sjekket allerede etter 10 min. Husk at fisk tilberedt med bein (i likhet med kjøtt) trenger lengre tilberedningstid enn filet. Laget selv hysefilet i folie på mandag, de ble tatt ut etter 10 min og lå kanskje et par min. til i foliepakken før vi forsynte oss - da var de tynneste stykkene allerede litt overkokt.
Klips Skrevet 23. mars 2005 Forfatter #4 Skrevet 23. mars 2005 Hm, nå kommer det tilbake til meg, tror jeg pleier å sjekke etter 10 min, og så la den stå litt til, fordi jeg er livredd for ikke gjennomstekt fisk. (Og enda elsker jeg sashimi ) Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå