Gå til innhold

Hva syns dere om denne pc'en?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pris 5500 HP Notebook 
https://www.power.no/data-og-tilbeho...ar-pc/p-899803

Jeg så egentlig etter rimeligere pc 1000-2000 billigere siden den for det meste bare skal brukes til normal surfing, skriving, og en og annen youtube film (lyd og bilde må være greit) men er et pluss om jeg kan lagre og spille et par lettkjørte Steam spill på den en sjeldent gang iblandt også.
Vil dere si denna er passe, for god/dyr forhold til hva jeg trenger eller for dårlig forhold til prisen?

prisen på 5500 Er inkludert trygghetsforsikring verdi 1600,- noe jeg syntes er praktisk pluss men jeg ville egentlig ha noe billigere så har ikke åpnet emballasjen enda og vurderer bytterett. 

Anonymkode: 3f548...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjermstørrelse er perfekt for en liten, lett laptop hovedsakelig til lett surf og skrivebruk men med mulighet til lette små underholdningsspill i blandt , som jeg kan ha med i veska eller håndbagasje fly er det jeg trenger. Ikke en proff gaming pc. Men hva med skjermkvaliteten, lydkvalitet og prossessor? Kan jeg finne bedre i denne prisklassen, eller bør jeg bytte til en billigere pga de enkle behovene jeg har? 

Skrevet

Jeg har hatt flere HP maskiner. Jeg syns de er gode på mange måter, men jeg har hatt samme problemet med alle 3 jeg har hatt: vifta. Den er stille i starten, men så begynner vifta å bråke..og bråke enda mer. Helt til hele maskina må restartes non-stop pga overoppheting frem til den avgår med døden fordi den ble kokt i hjel. Så jeg vil i alle fall forsikret meg om at de har fått et helt nytt viftesystem: jeg spurte spesifikt om det da jeg kjøpte den siste HP-maskina mi for ca 5 år siden. Ja: sa de. Men nei, det ar samme dritten. Kjøpte et annet merke sist, fordi jeg var så drittlei av datamaskiner som blir til et Widerøe-propellfly..

Anonymkode: 2593e...2ad

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med pcer fra itmarked.no?

https://itmarked.no/produkt/1747/

https://itmarked.no/produkt/hp-elitebook-840-g1-i5-4300u/

Anonymkode: 5a968...249

Hmm tror ikke det lønner seg å kjøpe brukt med tanke på batterilevetid og generell levetid på pc-en. Eller vet du om de kommer med nytt batteri f.eks? Var en del gode der, bedre enn den jeg jeg har kjøpt, i samme prisklasse men ulempen er den totale levetiden iom. at de er brukt, og at jeg ikke kan tegne idiotforsikring/trygghetsforsikring på brukt. 

Men tror du den jeg har kjøpt fra Power blir for dårlig for mitt bruk, eller evn er overpriset forhold til ytelse og kvalitet? 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt flere HP maskiner. Jeg syns de er gode på mange måter, men jeg har hatt samme problemet med alle 3 jeg har hatt: vifta. Den er stille i starten, men så begynner vifta å bråke..og bråke enda mer. Helt til hele maskina må restartes non-stop pga overoppheting frem til den avgår med døden fordi den ble kokt i hjel. Så jeg vil i alle fall forsikret meg om at de har fått et helt nytt viftesystem:

Anonymkode: 2593e...2ad

Har hatt en lydløs HP før. Men den kosta f.l.e.s.k også. Kan du huske hva viftesystemet som bråka het? Stor ulempe med støy og overheting ja! 

Skrevet

Synes prisen var litt stiv med tanke på det du får av skjermoppløsning og minne(4 gb er lite). Til sammenlikning får du dobbelt så mye harddsikplass, minne og full hd skjermoppløsning for den samme prisen her: https://www.komplett.no/product/1066638/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-baerbare-pc-er/lenovo-v130-156-fhd# Det er generelt dyrere å handle i butikken.

Som en annen skriver over så har også jeg hatt litt problemer med viftestøy. Ser ut til at det er fikset nå og at problemet har vært Conexant ISST Audio driveren. HP innstallerer en del "bloatware"(unødvendig programvare som svekker ytelsen) og det jeg gjorde var at jeg lastet ned en iso-fil(windows 10 operativsystem) fra microsoft, brente det på en usb-pinne(i stedet for en dvd) og installerte windows på nytt uten all bloatware til slutt lastet jeg ned alle nødvendige drivere(ikke hp software) fra hp.com. Pc er nå stille og fungerer bra. Et annet tips er å bruke "power save" mode i strøminnstillingene.

Ville vurdert å droppe trygghetsforsikringen og brukt de pengene til å få hjelp til å gjøre en ny innstallasjon av windows på et verksted(digital impuls i Oslo er bra) hvis du ikke er komfortabel med å gjøre det selv.

Anonymkode: c0105...26f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

minne(4 gb er lite)

Minne på 4 gb er helt grei for vanlig bruk. Men ja, den pcen du linket er en del bedre. Problemet vil vel være at den er litt for stor for ts vil jeg tro? 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minne på 4 gb er helt grei for vanlig bruk. Men ja, den pcen du linket er en del bedre. Problemet vil vel være at den er litt for stor for ts vil jeg tro? 

Ja syns den er i største lager, og ikke like estetisk pen men er nok hakket for pirkete på utseendet kanskje. Men skal jo bruke den hver dag så viktig at jeg syns den er pen og "attraktiv". Den som ble linket til en opp har gode kvaliteter men ser visuelt under midt på treet ut... 😛 og for stor i str 

Skrevet

*største lageT

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis man har planer om å bruke pcen noen år så er det kanskje greit å være føre var? 4 gb er i grenseland i dag. Hvis man kun bruker en nettleser så holder det, men bare win 10 i  seg selv krever en del minne for å kjøre noenlunde komfortabelt.

Det skiller ikke så mye mellom en 14 og en 15 tommers skjerm i størrelse. Lenovoen er kanskje ikke verdens vakreste, men den vil gjøre jobben den blir satt til bedre enn hp'n hvis man tenker på ytelse og videokvalitet på skjermen. Hvis man vil ha raskt, pent og lite må man betale mer. Hvorfor velge en dårligere pc når man kan få en bedre pc til samme pris?

Anonymkode: c0105...26f

Skrevet
1 time siden, O.G. skrev:

Dårlig, dårlig. Ikke kjøp.

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 6066a...069

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Dårlig, dårlig. Ikke kjøp.

Har allerede kjøpt,  men ikke brutt emballasjen siden jeg vurderer bytte. 

Sånn jeg ser det prismessig var den for dyr for meg, men fikk inkludert trygghetsforsikring i prisen for to år verdi 1600kr. Hvis man søler, den blir ødelagt osv. Det er helt supert med konkrete forslag til andre laptoper men en annen pc til 500kr billigere,  eller samme pris uten forsikring er derfor ikke så fristende. Utseendet er egentlig like viktig som kvaliteten, at den er god å ta på, matt skjerm og matt overflate ellers.  Sånn jeg kjenner Asus har de blank overflate rundt tastatur og museskive så håndbaken henger litt igjen som hud mot gummi, derfor er jeg veldig skeptisk til å kjøpe Asus men kan godt hende det ikke gjelder alle Asus laptoper. 

Spørsmålet er om jeg har betalt for mye den mtp ytelse og kvalitet, og om jeg TRENGER bedre eller dårligere kvalitet for mitt nøkterne bruk. Har brent meg på å kjøpe dyr og super og før, men trengte jo ikke og i den klassen.. 

Skjerm kvalitet,  lydkvalitet og om prosessor er grei. Minne må ha plass til programmer som Spotify , word dokumenter og noen mindre spill,  men trenger ikke ha plass til 40 filmer og 8 sesonger serier osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...