Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ringe jobzone i morgen og be om ett møte med de da jeg straks er ferdig med oppsigelsen fra nåværende jobb.

Hva skjer på møter hos de og hvordan er det å jobbe for vikarbyråer?

Hva er timelønn, hva er normal arbeida lengde for vikarene? Jeg har ikke veldig lyst på 2 dager ett sted, 3 uker ett annet sted osv,

Kan noe dele fordeler og ulemper ved denne type jobb?

Anonymkode: 18be0...c9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg jobber via Adecco. Har vel egentlig hatt ganske grei erfaring så langt (3 mnd.). 

Jeg ringte til Adecco, forklarte situasjonen min, og ble invitert på intervju dagen etter. 

Selve intervjuet var bare en samtale om hvem jeg er, hva jeg har gjort, og hvor lenge  - så litt på hva jeg kunne tenke meg å gjøre. 

De første dagene ble det litt hasteoppdrag, hvor de trengte folk DER OG DA. Dette ballet da på seg, og ble til en mer eller mindre fast jobb. De ringe fortsatt, enten på ettermiddagen før, eller rundt 8 på morgenen, dersom de trenger vikarer. 

Lønna er grei. Du får betalt for et minimum antall timer (f.eks 3-4-5 timer), og alt etter det må du føre opp selv. Når det skal skrives lengre avtale, så blir du gitt flere faste timer.

Anonymkode: 1c20f...464

Skrevet

Jeg har jobbet for flere vikårbyråer tidligere, og jeg har hatt oppdrag som varer fra 3 mndr til 1 år. Lønna var helt grei, og lå på samme som de som jobbet for bedriften. 

Men det kommer kanskje an på hva slags type jobb du ønsker også.

Anonymkode: 26065...bef

Skrevet

Det kommer jo helt an på bransje, tenker jeg. Mitt tips er å si at du ønsker lange oppdrag, men at det er helt greit å ta korte oppdrag i starten. Jeg anbefaler deg å ikke takke nei til korte oppdrag. Oppdragsgiverne gir tilbakemeldinger til Jobzone og dersom du gjør en god jobb og en god framtoning så øker det sjansen for å få de lengre oppdragene. Oppdragsgivere kan også be spesielt om å få akkurat deg ved neste anledning, så det lønner seg å ha hatt en fot innafor selv om det bare er for en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...