Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest skindeep
Skrevet

Viss du ville ønske deg noe, hva ville det vært?

Jeg ønsker meg et hus jeg!

Gjest Leola
Skrevet

Har drømmehuset - så mitt ønske da måtte bli en hytte på fjellet og en ved sjøen :ler: Pytt, pytt - skal det være så skal det være :wink:

Skrevet

Jeg ville også hatt et hus. Helst et stort, nytt og vedlikeholdsfritt et :)

Ellers har jeg veldig lyst på nye møbler, men det tror jeg ordner seg i løpet av året.. :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Fred på jorden.

Ditto.

Pussig at det oftest kommer materielle ønsker når det stilles slike spørsmål.

Gjest skindeep
Skrevet

Fordi mennesket tenker på sitt eget beste først..

Gjest skindeep
Skrevet

...med unntak av noen såklart :wink:

Gjest TomKrus
Skrevet
Fordi mennesket tenker på sitt eget beste først..

Så fred på jorden er ikke til ditt eget beste..?

Gjest Leola
Skrevet

Det betyr vel ganske enkelt at vi bor på et av verdens beste steder og merker lite til krig og elendighet.

For de fleste er det nok mest nærliggende å ønske seg noe som kommer en selv til gode. Jeg sparer f.eks. månedlig til å kjøpe meg hytte på fjellet. Kunne selvsagt vært mindre egoistisk og gitt pengene til "Leger uten grenser" eller andre organisasjoner - men jeg tenker nok først og fremst på meg selv, ja ... Tror forresten de fleste nordmenn og også andre gjør det samme som meg.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg kunne gjerne gitt penger til en veldedig organisasjon, men akkurat nå har jeg knapt nok til å brøfø meg selv.

Ønsker meg en bedre økonomisk situasjon, og at jeg skal slippe å slite meg helt ut i møtet med trygdekontoret/helsevesenet.

Det er faktisk ikke alle i dette landet som har det perfekt heller.

Gjest Leola
Skrevet

Ikke for å forsvare mitt eget ønske, men det er ganske lett å svare "Fred på jorden" osv. i en veldig hypotetisk spørreundersøkelse, som denne. Det er først hvis menneskene gjør alvor av ønskene sine og virkelig bidrar med egne midler at ønsket har litt rot i virkeligheten. For alle kan bidra - såsant de ikke lever på sultegrensen selv. Og da har man vel neppe råd til PC og internett-forbindelse :ler:

Gjest TomKrus
Skrevet
Ikke for å forsvare mitt eget ønske' date=' men det er ganske lett å svare "Fred på jorden" osv. i en veldig hypotetisk spørreundersøkelse, som denne. Det er først hvis menneskene gjør alvor av ønskene sine og virkelig bidrar med egne midler at ønsket har litt rot i virkeligheten. For alle kan bidra - såsant de ikke lever på sultegrensen selv. Og da har man vel neppe råd til PC og internett-forbindelse :ler:[/quote']

Det er snakk om en ønskebrønn her, da ;)

Hus klarer jeg å fikse selv. Fred på jorden klarer jeg ikke, men kanskje gjør jeg det ved hjelp av en ønskebrønn.

Skrevet

En trygg fremtid for datteren min.

Gjest Leola
Skrevet

Ja, det var derfor jeg ønsket meg både hytte på fjellet og ved sjøen :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Fred på jorden og mer lik fordeling av de økonomiske godene.

Gjest Lompa
Skrevet

Hva jeg ønsker meg?

Et langt og lykkelig liv med mannen min, og forhåpentlig barn, og noenlunde god råd. Sånn at man slipper å tenke på å se etter de billigste varene til enhver tid.

Men akkurat nå . og at murringen i magen gir seg.

Gjest GreenSky
Skrevet

Sånn akkurat nå ønsker jeg å treffe KG-jentene mine igjen snart! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ønsker meg kontroll over følelsene mine :P

Skrevet

At jeg hadde en fantastisk sangstemme. At samboeren min var hjemme. At det var noe fint på tv og at det blir vår snart.

Skrevet

Å ikke ha vondt i muskler og ledd...og ny båt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...