Gå til innhold

Sjefen hater meg uten grunn, redd for å dra på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe har skjedd med sjefen, han behandler meg virkelig så til de grader stygt at det virkelig ikke er til å forstå. Når jeg en sjelden gang ringer sjefen så er han utrolig spydig og krass i stemmen og uansett hva samtalen handler om drar han meg inn i hvor dum og elendig arbeidsmann jeg er og at jeg er en egen drittsekk for at jeg ikke viser nok høflighet til å si opp jobben. 

Jeg eier heller tydeligvis ikke god arbeidsmoral da jeg for ca en mnd siden måtte dra hjem fra jobben etter jeg ble akutt dårlig i arbeidstiden og svimet av og måtte en tur til legevakten som ga meg 3 dager til å slappe av og ta det med ro etter uhellet noe som jeg er sikker på at er sjefen og hans væremåte sin skyld. Jeg blir virkelig ødelagt av å være på jobb, hadde det ikke vært for at jeg er i en vanskelig situasjon økonomisk hadde jeg sagt opp på dagen. 

Vurderer å gå til sak mot slik han holder på, men hvordan er det med f.eks lydopptak uten å fortelle det til han ved samtale? Vil virkelig få stopp på en sjef som det han er, han har ingen ting som sjef og gjøre, det han driver med er å ødelegge sine ansatte, det er ikke lenge jeg orker dette mer, snart er jeg ferdig her i livet 😩 

Han har også mobbet ut flere ansatte tidligere, nå er jeg den neste han skal jage, en jævla drittsjef jeg kun unner det dårligste her i livet. Håper virkelig karma eksisterer så han får noe helvetes igjen. 

Jeg har heller ikke gjort noe feil eller mangler på jobb og har vært i samme jobb i over 10 år med utrolig lav sykefravær, altså ingen ting han kan være irritert over. 

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, er så trist og lei meg at hjertet og pusten snart stopper, livet mitt er ødelagt. 

Unnskyld om dette høres ut som sutring og klaging men dette er virkelig noe som ødelegger meg innvendig. 

Anonymkode: eb1e9...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar opp samtalen. Ja, det er lov så lenge du er med i den selv. Dvs. du kan ta opp hvis dere har en samtale som dere begge er med i, men du kan ikke ta opp en "monolog" der kun han snakker hvis du skjønner. 

Anonymkode: 155de...b16

• Liker 7
Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Jeg ville ha konfrontert han med det og spurt hva det er som foregår. Er du fagorganisert? Hvis ikke så bli det i morgen. 

Skrevet

Så hvis jeg prater med sjefen meg og han på for eksempel kontoret så kan jeg ha lydopptak på telefonen?

Skrevet

Nei jeg er ikke fagorganisert, hjelper det å være det? Har jeg noen som kan hjelpe meg da? Advokat eller noe?

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg er ikke fagorganisert, hjelper det å være det? Har jeg noen som kan hjelpe meg da? Advokat eller noe?

Ja det hjelper. Bli medlem ASAP. 

Skrevet

Dette er også sykemeldingsgrunn dersom du skulle trenge det :)

Anonymkode: a1865...c0e

• Liker 2
Skrevet

Hvor mange er dere på arbeidsplassen? 

Anonymkode: 125a2...447

Skrevet

Er du usikker på om du kan ta lydopptak så er svaret ja, dersom du er med i samtalen. Det har du fått bekreftet av flere, det du kan gjøre er å søke opp Jernia-saken med Audun Holt, hvor han ble felt av lydopptak. Ellers er det å bli fagorganisert, beklager språket, fort som faen. 

Ønsker deg lykke til. Hold oss gjerne oppdatert. 

• Liker 6
Skrevet

Har dere verneombud på jobben kan også h*n være med på samtalen. Da har du støtte i en 3 part.

• Liker 5
Skrevet

Enig med dem andre, sykemeldingsgrunn, bli fagorganisert, la mobilen gjøre opptak, ta notater av hva som blir sagt, ta det opp videre i systemet etterhvert.

Anonymkode: 146ba...4d7

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe har skjedd med sjefen, han behandler meg virkelig så til de grader stygt at det virkelig ikke er til å forstå. Når jeg en sjelden gang ringer sjefen så er han utrolig spydig og krass i stemmen og uansett hva samtalen handler om drar han meg inn i hvor dum og elendig arbeidsmann jeg er og at jeg er en egen drittsekk for at jeg ikke viser nok høflighet til å si opp jobben. 

Jeg eier heller tydeligvis ikke god arbeidsmoral da jeg for ca en mnd siden måtte dra hjem fra jobben etter jeg ble akutt dårlig i arbeidstiden og svimet av og måtte en tur til legevakten som ga meg 3 dager til å slappe av og ta det med ro etter uhellet noe som jeg er sikker på at er sjefen og hans væremåte sin skyld. Jeg blir virkelig ødelagt av å være på jobb, hadde det ikke vært for at jeg er i en vanskelig situasjon økonomisk hadde jeg sagt opp på dagen. 

Vurderer å gå til sak mot slik han holder på, men hvordan er det med f.eks lydopptak uten å fortelle det til han ved samtale? Vil virkelig få stopp på en sjef som det han er, han har ingen ting som sjef og gjøre, det han driver med er å ødelegge sine ansatte, det er ikke lenge jeg orker dette mer, snart er jeg ferdig her i livet 😩 

Han har også mobbet ut flere ansatte tidligere, nå er jeg den neste han skal jage, en jævla drittsjef jeg kun unner det dårligste her i livet. Håper virkelig karma eksisterer så han får noe helvetes igjen. 

Jeg har heller ikke gjort noe feil eller mangler på jobb og har vært i samme jobb i over 10 år med utrolig lav sykefravær, altså ingen ting han kan være irritert over. 

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, er så trist og lei meg at hjertet og pusten snart stopper, livet mitt er ødelagt. 

Unnskyld om dette høres ut som sutring og klaging men dette er virkelig noe som ødelegger meg innvendig. 

Oi, dette har moren min vært igjennom også. Mamma var medlem av LO, og fikk hjelp til å få en bedre arbeidshverdag. Sjefen fikk sparken blant annet, da flere hadde kontaktet Arbeidstilsynet og klagd på denne personen. 

Anonymkode: d97cd...61e

• Liker 1
Skrevet

Sykemeld deg med grunnlag på psykisk stress av jobben.

Anonymkode: c7b8f...2a6

• Liker 2
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2018 den 14.26):

Sykemeld deg med grunnlag på psykisk stress av jobben.

Anonymkode: c7b8f...2a6

Eller av for mye hjemmekontor i 2021 pga. korona.

Anonymkode: d0ffe...aa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...