AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Hva er greia med nybakte foreldre og dette tullet med at de er forelsket i ungen sin? "xxx kom til verden den (dato) , i størrelse xxx (ca like stor som en harepus), også: "VI ER SÅ FORELSKET!" Det er så innmari irriterende. Greit: det er bare en frase, men seriøst: dere er ikke forelsket i ungen deres (håper jeg). Hva med bare "Vi er så lykkelige" "Vi er så glade for at han/hun endelig er her". Hva som helst: men forelsket??? Yak.. Anonymkode: 40cf9...4c4 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Godt hende at det virker merkelig, nå vet jeg ikke om du selv har barn, men jeg har ikke noe annen følelse å beskrive det. Det nærmeste ble at jeg følte meg forelsket i babyen, en skikkelig intens kjærlighetsfølelse hvis det er en bedre beskrivelse? Anonymkode: 1e278...54e 6
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med nybakte foreldre og dette tullet med at de er forelsket i ungen sin? "xxx kom til verden den (dato) , i størrelse xxx (ca like stor som en harepus), også: "VI ER SÅ FORELSKET!" Det er så innmari irriterende. Greit: det er bare en frase, men seriøst: dere er ikke forelsket i ungen deres (håper jeg). Hva med bare "Vi er så lykkelige" "Vi er så glade for at han/hun endelig er her". Hva som helst: men forelsket??? Yak.. Anonymkode: 40cf9...4c4 Jo, man blir forelsket i barnet sitt. Og det er ikke yak. Man blir oppslukt av det, fullstendig betatt. Det finnes ingen og ingenting som opptar en mer enn dette vesle barnet og det finnes ingen som kan måle seg med det. I tillegg elsker man barnet umiddelbart og over alt. Heldigvis! Anonymkode: 4d85d...139 16
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Jo det er forelskelse. Følelsen jeg har for barnet mitt er helt lik en forelskelsesfølelse. Og han er 8. «Forelskelse er en følelse av stor beundring for, tiltrekning mot eller begjær etter en annen person. Forelskelsen kan gi en opplevelse av intens lykke og velvære, og skyldes hormoner som utløser en naturlig rus i kroppen.» Og før du henger deg opp i ordet «begjær»: «Begjær er en sterk lengsel som styres av en indre drift. Begjær er lysten til sex som drives frem av kjønnshormoner. Forelskelse, som måles et annet sted i hjernen enn begjær, skyldes høye konsentrasjoner av dopamin og lav produksjon av stoffet serotonin i hjernen.» Anonymkode: 6312a...100 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 Synes egentlig det er den beste fremstillingen på foreldrefølelsen jeg da. Som en intens forelskelse. Sterkere enn jeg noensinne har opplevd. Anonymkode: 227e5...71c 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt hende at det virker merkelig, nå vet jeg ikke om du selv har barn, men jeg har ikke noe annen følelse å beskrive det. Det nærmeste ble at jeg følte meg forelsket i babyen, en skikkelig intens kjærlighetsfølelse hvis det er en bedre beskrivelse? Anonymkode: 1e278...54e Helt enig 😊 Anonymkode: a59d0...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 Det er den største forelskelsen jeg har hatt. Forelskelsen i mann blir en bagatell i forhold. Anonymkode: e2ff0...ab8 3
NancyDrew Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med nybakte foreldre og dette tullet med at de er forelsket i ungen sin? "xxx kom til verden den (dato) , i størrelse xxx (ca like stor som en harepus), også: "VI ER SÅ FORELSKET!" Det er så innmari irriterende. Greit: det er bare en frase, men seriøst: dere er ikke forelsket i ungen deres (håper jeg). Hva med bare "Vi er så lykkelige" "Vi er så glade for at han/hun endelig er her". Hva som helst: men forelsket??? Yak.. Anonymkode: 40cf9...4c4 Har du barn selv, TS? 3
Gjest BearMama Skrevet 30. oktober 2018 #10 Skrevet 30. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er greia med nybakte foreldre og dette tullet med at de er forelsket i ungen sin? "xxx kom til verden den (dato) , i størrelse xxx (ca like stor som en harepus), også: "VI ER SÅ FORELSKET!" Det er så innmari irriterende. Greit: det er bare en frase, men seriøst: dere er ikke forelsket i ungen deres (håper jeg). Hva med bare "Vi er så lykkelige" "Vi er så glade for at han/hun endelig er her". Hva som helst: men forelsket??? Yak.. Anonymkode: 40cf9...4c4 Jeg ble forelsket. Hvem er du å fortelle meg at det er en feil følelse? Jeg elsker jo sønnen min. Og da han ble født fikk jeg samme type følelser som da jeg var nyforelsket i mannen. Sommerfugler i magen, ville bare være nær han, savnet han om han var borte fra meg osv. Så akkurat som jeg elsker mannen min på en annen måte enn sønnen min så hadde jeg en nyforelsket følelse for sønnen på en annen måte enn med mannen.
netpuppy Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 Alt man skal henge seg opp i og irritere seg over! 😝 Når man akkurat har fått en baby er dopamin nivået i hjernen skyhøyt. Det er det samme hormonet som blir produsert når du er forelsket i andre voksne, så jo, men er faktisk forelsket. ❤️ 3
TeamWP Skrevet 30. oktober 2018 #12 Skrevet 30. oktober 2018 Jeg ble helt forelsket i datteren min da jeg fikk henne for snart 13 år siden,og det har ikke gitt seg ennå. Regner med å bli likedan for andremann som kommer i januar. Da skal jeg skynde meg på kg og fortelle deg hvor forelsket jeg er😂😂😂 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #13 Skrevet 30. oktober 2018 Enig med deg, TS. Forelsket blir jo brukt til å beskrive en følelse du har ovenfor en person du vil være kjæreste med. Ingen vil vel være kjæreste med sitt eget avkom. Burde bruke andre ord enn forelsket. Skjønner foreldrene er glade i ungen, men ikke forelsket Anonymkode: 7c27e...1e2
Gjest hind Skrevet 30. oktober 2018 #14 Skrevet 30. oktober 2018 Det er veldig beskrivende for hvordan det oppleves å få barn. Det er som den mest intense av forelskelser, bare helt uten den seksuelle biten. Det skyldes at de samme hormonene som ved forelskelser er i sving. Oxytocin for eksempel, det frigjøres både når voksne har sex og når vi får barn. Det er der for å binde oss tettere sammen.
Inzila Skrevet 30. oktober 2018 #15 Skrevet 30. oktober 2018 Den intense forelskelsen til mine barn kom ikke umiddelbart. Så for min del hadde det passet bedre med noen ord om lykke, eller takknemlighet for at barnet endelig var her. Forelskelsen og de intense følelsene kom etterhvert. Regner egentlig med at det er flere enn bare meg som har hatt det slik. 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2018 #16 Skrevet 31. oktober 2018 På 30.10.2018 den 7.57, AnonymBruker skrev: Enig med deg, TS. Forelsket blir jo brukt til å beskrive en følelse du har ovenfor en person du vil være kjæreste med. Ingen vil vel være kjæreste med sitt eget avkom. Burde bruke andre ord enn forelsket. Skjønner foreldrene er glade i ungen, men ikke forelsket Anonymkode: 7c27e...1e2 Jo det tror jeg faktisk det fins noen som vil. Anonymkode: 05f13...a42
AnonymBruker Skrevet 1. november 2018 #17 Skrevet 1. november 2018 Jeg er forelsket i begge barna mine. Anonymkode: 28eca...8f2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå