AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg har jobb, kjæreste, noen få nære venner og barn. Men jeg føler meg så ensom! Jeg har store problemer med å slippe folk inn på meg, så nye bekjentskaper ender stort sett opp som veldig overflatiske bekjente som jeg bare er på hils med. Jeg er helt ubrukelig i smalltalk. Har noen et råd eller to som kan hjelpe meg? Jeg vil så gjerne bli kjent med nye mennesker og få nye venner, jeg får det bare ikke til.... Anonymkode: 7f3b0...e9f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg har... 😀 Her er greia. Du er ikke av den typen som har mange venner. Du er ikke den typen som krever oppmerksomhet. Du er ikke den typen som bryr deg noe særlig om hva alle andre synnes om deg, om livet ditt, jobben din osv osv. Du er ikke typen som skryter av deg selv, altså at du påpeker noen hvor flott familie du har eller hvor flått jobb du har. Du er heller ikke typen som smaltalker med alle slik du sier. Det er ikke noe galt i det. Det har rett og slett noe med personligheten din å gjøre. Og det er helt greit. Noen er slik. Så til problemet. Hvordan skal du få deg venner? La meg med en gang si at du vil ikke ha.mange venner. Det et rett og slett fordi du er ikke den typen. Du er mer av den typen som har FÅ men GODE venner. Og du er pålitelig, er opptatt av ærlighet og rettferdighet. Dette er typisk for i troverte folk. For din del holder det sikkert med 2 eller 3 venner, men da er disse som regel gode venner. Jeg har venner som er introvert og jeg kunne ikke ha BEDRE venner. Da mener jeg sanne venner som jeg kan stole helt på. Jeg ønsker heller to slike gode venner en 20 sånn finne på noe venner... Det som er viktig er at du ikke presser deg selv til å få venner. For dette vil ikke gå. Dette vil ikke fungere for din del, for det vil føles unaturlig. Det jeg kan anbefale er at du blir kjent med folk som har sammr interesser som deg. Kan gjerne være en idrett eller en hobby for eksempel. Da vil samtalene føles mer naturlig og det vil bli mye enklere for deg å bli kjent med disse personene. Og etterhvert sikkert bli veldig gode venner. Husk at venner er ikke noe man går ut på gata og finner. Det er relasjoner man skaper over tid. Fortell meg gjerne om dette stemmer det jeg har skrevet 😀 ønsker deg mye lykke til. Dette vil gå bra så lenge du ikke presser deg en vei som er helt unaturlig for deg. Anonymkode: e9807...483
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #3 Skrevet 30. oktober 2018 Hei! Jeg har det akkurat på samme måten. Det er nok mye sant i det som Anonym skriver over her, men det er likevel ikke så enkelt. Jeg har også noen venner og barn og mann. Men føler meg ofte utenfor og ensom. Jeg liker meg best med få folk rundt meg, liker meg ikke i større forsamlinger. Jeg ønsker ikke mange overfladiske venner, jeg hadde vært fornøyd hvis jeg hadde hatt noen få veldig gode venner. Men problemet er å finne disse. Jeg har bodd forskjellige steder og jobbet forskjellige steder, men opplever det samme overalt. Det er veldig få jeg finner denne kontakten med. De fleste er ikke sånn, de er utadvendte og ønsker venner som er utadvendte. Derfor faller jeg utenfor i alle sammenhenger. Jeg har også opplevd å bli dumpet av noen jeg trodde var en slik venn, som plutselig hadde fått seg masse nye venner og derfor glemt meg. Dette såret veldig og tok lang tid før jeg kom over. Jeg har fått en ny venn etter dette, men hun er ikke så god venn som jeg hadde ønsket. De andre bor langt unna, siden vi har flyttet på hver våre kanter. Og det som går igjen, er at alle jeg prøver å henge med, har masse andre, og igjen - faller jeg utenfor. Jeg får det bare ikke til. Dette resulterer i at jeg ikke trives sammen med folk, fordi jeg bare blir lei meg når jeg hører at de snakker om alle vennene de har og alt de gjør sammen. Det får meg til å føle meg mislykket. Jeg trodde jeg hadde funnet et par i den jobben jeg er i nå, hvor jeg passet inn. Men så var vi på en sosial samling hvor jeg fikk føle at jeg slettes ikke er det. Så nå har jeg mistet motet. Det er veldig slitsomt og hele tiden gå rundt og føle på dette. Men jeg klarer ikke å slå meg til ro slik situasjonen er nå, og det kommer stadig kommentarer fra alle som liksom "treffer" et sårt punkt og gjør at jeg fremstår mislykket. Det forventes at man har en stor omgangskrets, det er det som er "riktig". Ønsker deg alt godt. Tenk om du hadde bodd her jeg bor, så kunne vi vært venner:o) Anonymkode: 54b98...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå