Gå til innhold

Hvor mange hadde du sett på som akseptabelt å drepe for å redde din nærmeste familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig ikke begynt å tenke meg om før vi hadde nådd millioner. Enn du? 👍

Anonymkode: e1897...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, hadde ikke drept noen for det. Hadde sagt takk og farvel. 

Anonymkode: eab64...db3

• Liker 2
Skrevet

Ingen.. det er umoralskt. 

Anonymkode: a69f4...a32

• Liker 1
Skrevet

Du ville altså drept en million uskyldige mennesker for å redde familien din? Tror det kunne hjulpet med en time eller to hos psykolog 

• Liker 4
Skrevet

Om valget hadde vært en hel haug ukjente eller familien min... Jeg hadde gjort det. Ts Hva er lavere grense da?

Skrevet

Dette er bare biologi. Det betyr ikke noe for andre enn deg og familien din. Naturligvis vil folk sørge mer over familie enn randoms som vi aldri har møtt eller kjenner! Noen gråter jo over kjendiser da men, og venner såklart. 
Men jeg vet helt ærlig talt ikke om jeg hadde drept noen for familien min! Det kommer kanskje mer ann på HVEM jeg hadde måttet drepe. Hadde aldri drept en venninne, kollega, kjæreste elns for å redde familie. 
Men heldigvis er dette så urealistisk at jeg tror nok ikke vi havner i situasjonen. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde helt ærlig ikke begynt å tenke meg om før vi hadde nådd millioner. Enn du? 👍

Er det greit at du er en av de som blir drept om jeg skal drepe noen for å redde min familie?

Anonymkode: 51a50...e46

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at du er en av de som blir drept om jeg skal drepe noen for å redde min familie?

Anonymkode: 51a50...e46

Såklart. Jeg er jo ingen hykler 🙂 Jeg bare påpeker at jeg hadde ofret mange liv for min samboer og fire år gamle sønn.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri drept noen. Aldri

Anonymkode: f8140...474

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si før du har drept 1...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Om de ble angrepet ville jeg vel prøvd også drap.. mulig. (Ikke godt å si helt reelt hvordan en vil handle i en forferdelig, og kanskje voldsom, situasjon. Og selv om jeg er en grubler er dette en situation jeg ikke har tenkt mye på) Men det ville det vært uaktuelt å ta livet til noen som ikke var med på ett direkte voldelig angrep på mine.

Hvordan tenkte du Ts ? "Trykk på en knapp"- metoden, eller skal du selv kutte en million struper ? 

Endret av fjærestein
skrivefeil
Skrevet

Kommer litt an på sammenhengen. Dersom det er snakk om en gruppe som angriper familien eller de jeg bryr meg om, så hadde jeg nok ikke hatt noen øvre grense. Jeg skulle tatt livet av dem en etter en for å beskytte meg og mitt, jeg tror faktisk ikke jeg har noen moralske kvaler med det. Det er den som uten grunn angriper min familie som får skjerpe seg eller ta konsekvensene. 

Anonymkode: 48400...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...