AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg tror de fleste kjenner til hvor fryktelig angorakaninene blir behandlet. Jeg fikk noen angorasokker i gave for mange år siden, før jeg visste om dette her. Sokkene er utrolig gode, men får meg likevel ikke til å bruke dem. Er det noen her som bruker angora? Har du et bevisst forhold til det isåfall? Anonymkode: 9c5a2...a65 1
mammahjarte Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Korleis blir di behandla? Eg bruker ikkje angora. Ser ikkje problemet med å bruka sokkane når du først har di, same gjelder gammal skinn og evt ull du har.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 2 minutter siden, mammahjarte skrev: Korleis blir di behandla? Eg bruker ikkje angora. Ser ikkje problemet med å bruka sokkane når du først har di, same gjelder gammal skinn og evt ull du har. "Organisasjonen PETA fikk se gårdsarbeiderne rive pelsen av de levende angorakaninene med voldsomme rykk. Dette gjentas hver tredje måned. For- og bakbeina holdes fast mens en annen person gjør det barbariske arbeidet med å rive pelsen av dyret. Det vesle dyret lever i nettingbur som skader de myke potene og har ikke et mykt sted å legge seg. Kaniner er sosiale dyr, men er avstengt fra omgang med andre kaniner. Etter at pelsen er revet av, går kaninen som oftest inn i sjokk og ligger ubevegelig i det triste, møkkete buret. Rundt 60 prosent av kaninene som blir behandlet på denne måten dør etter knappe to år. De som overlever blir hengt opp ned og kuttet i halsen, før kroppene blir solgt." Anonymkode: 9c5a2...a65 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For- og bakbeina holdes fast mens en annen person gjør det barbariske arbeidet med å rive pelsen av dyret. Virker ganske ulogisk at de vil rive av pelsen. Anonymkode: 3a1b1...7ad
mammahjarte Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: "Organisasjonen PETA fikk se gårdsarbeiderne rive pelsen av de levende angorakaninene med voldsomme rykk. Dette gjentas hver tredje måned. For- og bakbeina holdes fast mens en annen person gjør det barbariske arbeidet med å rive pelsen av dyret. Det vesle dyret lever i nettingbur som skader de myke potene og har ikke et mykt sted å legge seg. Kaniner er sosiale dyr, men er avstengt fra omgang med andre kaniner. Etter at pelsen er revet av, går kaninen som oftest inn i sjokk og ligger ubevegelig i det triste, møkkete buret. Rundt 60 prosent av kaninene som blir behandlet på denne måten dør etter knappe to år. De som overlever blir hengt opp ned og kuttet i halsen, før kroppene blir solgt." Anonymkode: 9c5a2...a65 Hjelpe meg stakkars dyr 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker ganske ulogisk at de vil rive av pelsen. Anonymkode: 3a1b1...7ad Nei. "For at pelsfibrene skal bli så lange som mulig unnlater kineserne å klippe dyrene. I stedet river de pelsen av kaninene." Anonymkode: 9c5a2...a65
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 Nei bruker ikke angora. Så en video for noen år siden som noen hadde lagt ut her på KG, av nettopp slik metode å rive av skinnet på de stakkars kaninene, det var hjerteskjærende, jeg klarte nesten ikke se på. Barbarisk. Anonymkode: 24954...da8 1
Thyra Skrevet 29. oktober 2018 #8 Skrevet 29. oktober 2018 Unngår angora. Men hva med mohair? Var det ikke noe dyremishandling inni bildet der også?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #9 Skrevet 29. oktober 2018 49 minutter siden, Thyra skrev: Unngår angora. Men hva med mohair? Var det ikke noe dyremishandling inni bildet der også? Det vet jeg faktisk ikke, prøvde å google men fant ikke noe særlig. Anonymkode: 9c5a2...a65 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #10 Skrevet 29. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg faktisk ikke, prøvde å google men fant ikke noe særlig. Anonymkode: 9c5a2...a65 Noen som vet? Fy faen.. Anonymkode: 4ae18...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #11 Skrevet 30. oktober 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror de fleste kjenner til hvor fryktelig angorakaninene blir behandlet. Jeg fikk noen angorasokker i gave for mange år siden, før jeg visste om dette her. Sokkene er utrolig gode, men får meg likevel ikke til å bruke dem. Er det noen her som bruker angora? Har du et bevisst forhold til det isåfall? Anonymkode: 9c5a2...a65 Sikker på at det var angora fra kanin - og ikke fra geit? Finnes noe som heter angorageit, som har lange, myke og slitesterke fibre. Anonymkode: 3027f...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå