Gå til innhold

Pus spiser mus og fugl i sofaen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pus har fått den lite delikate uvanen og spise fugl og mus i den ganske nye sofaen vår. Dette har gjentatt seg i flere uker og skjer gjerne når vi er på jobb. :(  

Hvordan får pus til å slutte med dette?

Vi har katteluke som vi kan stenge, men er redd det blir kaldt for katten i vinter å være stengt ute mens vi er på jobb?

Halsbånd med bjelle? Dyreplageri eller kan det være et alternativ?

Jeg merker at tålmodigheten begynner å ta slutt med den spisingen i sofaen - æsj! 

Anonymkode: cf880...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La katten være inne når dere er borte. 

Anonymkode: 52dc8...764

• Liker 2
Skrevet

Det er katta si det. 

Anonymkode: 4b317...d0b

• Liker 1
Skrevet

Dere har forskjellige muligheter 

-la katten være inne når dere er på jobb 

-bygge en kasse som kan stå ute som er isolert og mulighet til varmelampe når det blir veldig kaldt 

-dekke til hele sofaen når dere er borte 

-halsbånd med bjelle er en ide, MEN dere bør ta av halsbåndet (eller bjellen) når dere er hjemme for å ikke plage katten for mye med ringingen. Da må det også være halsbånd med sikkerhetslås, ikke de med strikk. 

Så da får dere velge hva som passer dere best. Man kan ikke trene en katt til å slutte å jakte da det er så instinktivt hos dem. 

Anonymkode: 52dc8...764

Skrevet

Jeg har hatt katt hele livet og har det fortsatt. Pus er en superjeger som tar mus og fugl hele tiden. Jeg har allikevel ALDRI opplevd at kattene har tatt med byttet sitt inn. 
Den enkle grunnen til det er at vi aldri har hatt katteluke.....

Her er pus alltid inne om natten. På dagtid, når vi er på jobb, er hun som regel ute, men har et lite "hus" hun kan gå inn i om det er kaldt og vått. Dersom det er ekstra kaldt vil hun ikke ut i det hele tatt, så da er hun inne på dagtid også. 
Flere av kattene har et par ganger kommet hjem med bytte og lagt det på verandaen/ved inngangsdøren, men vi har vært tydelige på at de ikke får ta det med inn og det har faktisk gått inn hos alle sammen. 
Om jeg hadde opplevd, som dere, at sofaen blir musekirkegård så ville jeg nok tatt vekk katteluka med en gang (og kastet sofaen... æsj!!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...