AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Hei Jeg har en relativt ny jobb (jobbet der i 5 måneder). Jeg visste at dette var en krevende jobb, men hadde virkelig ingen anelse om hvor krevende den faktisk er. Vi blir nedlesset i arbeid med deadlines, overtid hver eneste dag for å rekke å holde hodet over vann. Jeg jobber ofte 13- timers vakter fordi det er så uhorvelig mye jobb og det tar liksom aldri slutt. Det blir bare mer og mer og mer. De siste ukene har jeg begynt å slite med å sove, uren hud og i tillegg hatt panikkanfall (visste ikke at det var panikkanfall før jeg var hos legen). Er bekymret for min egen helse og har nå tatt egenmelding i dag fordi jeg rett og slett ikke får sove, gråter og føler meg helt ødelagt. Jeg tror ikke jeg er anlagt for å ha en så stressende og krevende jobb i det hele tatt. Kommer fra samme bransje fra før, men likevel ulike arbeidsoppgaver. Jeg kommer nok til å si opp (søker andre steder), men spørsmålet er hva jeg skal si til lederen min? De er fornøyde med meg, men de har også lagt merke til at jeg ikke har det 100% bra, og har delvis forsøkt å tilrettelegge litt for meg. Problemet er at da får de andre kollegaene mine mye mer å gjøre så det blir en ond sirkel. Tenker at noen som takler en sånn jobb bør få den. Skal jeg være ærlig med lederen min og si at psyken min ikke takler stresset eller si at det ikke var helt som forventet? Jeg er redd lederen min tenker jeg er svak og gir en dårlig attest/referanse i fremtiden. Anonymkode: eedc4...3ea
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Kanskje lederen din burde ansette flere folk slik at de faktisk har ressurser til å få unna alle arbeidsoppgavene Anonymkode: ef3db...11f 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje lederen din burde ansette flere folk slik at de faktisk har ressurser til å få unna alle arbeidsoppgavene Anonymkode: ef3db...11f Absolutt! Vi har gitt uttrykk for at vi trenger flere. Anonymkode: eedc4...3ea
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 Kommer litt an på. Har du mer å gjøre enn de andre slik at du jobber 13 timers dager, eller er det slik at dere alle, eller de fleste, jobber så mye? Så kommer det litt an på arbeidstbetingelsene ellers. Er dere ansatte eller selvstendig næringsdrivende/konsulenter? Dersom man driver for seg selv og jobber i et kontraktuelt forhold er man ikke dekket av arbeidsmiljøloven. Da er det betingelser i kontrakten som gjelder. Men dersom man er normalt ansatt og leder har arbeidsgiveransvar, er 13 timers dager kontinuerlig et ganske greit brudd på AML med mindre man har tariffavtale som spesifiserer friperioder etter et visst antall dager som er merkbart lengre enn en vanlig arbeidsdag. Anonymkode: 3404c...a92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå