Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vokste opp i lag og selv om vi flyttet hver til vårt hadde vi alltid god kontakt.

Nå har hun funnet seg en kjæreste og begge bruker stoff. Hasj, amfetamin og andre ting jeg ikke husker navnet på.

Når hun nå tar kontakt med meg er det utelukkende for å få hjelp til noe. Overnatting, kjøring eller penger.

De har fått overnatte og jeg har kjørt dem hit og dit. Greit nok. Men penger låner jeg aldri til henne/dem.

Det er så sårt å se så forandret hun har blitt. Hører aldri fra henne bortsett fra når hun trenger noe av meg. Jeg savner min gode, snille venninne men innser at hun nok er borte og har blitt erstattet med en kynisk og stoffavhengig ukjent kvinne.

Jeg ringte til henne på fredag men fikk ikke svar. Jeg sendte istedet en lang melding der jeg skrev at jeg nå slutter helt med å stille opp for henne og at jeg er her når /hvis hun blir rusfri.

Nå har jeg sååå dårlig samvittighet og vurderer å sende ny melding der jeg beklager og sier at jeg ikke mente det.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 70288...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei stå for det du sa. 

Anonymkode: 13544...786

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vokste opp i lag og selv om vi flyttet hver til vårt hadde vi alltid god kontakt.

Nå har hun funnet seg en kjæreste og begge bruker stoff. Hasj, amfetamin og andre ting jeg ikke husker navnet på.

Når hun nå tar kontakt med meg er det utelukkende for å få hjelp til noe. Overnatting, kjøring eller penger.

De har fått overnatte og jeg har kjørt dem hit og dit. Greit nok. Men penger låner jeg aldri til henne/dem.

Det er så sårt å se så forandret hun har blitt. Hører aldri fra henne bortsett fra når hun trenger noe av meg. Jeg savner min gode, snille venninne men innser at hun nok er borte og har blitt erstattet med en kynisk og stoffavhengig ukjent kvinne.

Jeg ringte til henne på fredag men fikk ikke svar. Jeg sendte istedet en lang melding der jeg skrev at jeg nå slutter helt med å stille opp for henne og at jeg er her når /hvis hun blir rusfri.

Nå har jeg sååå dårlig samvittighet og vurderer å sende ny melding der jeg beklager og sier at jeg ikke mente det.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 70288...e36

Tja, selv hadde jeg hjulpet min venn med feks en varm seng, en dusj eller mat.

Men jeg hadde ikke kjørt noe særlig og i hvert fall ikke lånt penger. 

Jeg hadde også tatt bort alt av verdisaker i huset ved overnatting, så slipper noen å bli fristet.

Så da er det opp til deg, hva orker du å hjelpe til med? Hvis du ikke har lyst til å hjelpe, så synes jeg det er helt ok å si fra som du gjorde. 

Skrevet

Kutt kontakten inntil hun er rusfri. Plutselig kjører du henne et sted, havner i en farlig situasjon selv og hvem vet hva som skjer med deg da?

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Stå heller på det, og det går jo an å være venner på den måten at man finner på ting sammen og er med hverandre når det passer og er naturlig, så lenge det er kjekt for begge. Men det er ikke din oppgave å hjelpe med penger, tjenester og annet som er til belastning for deg. Hun trenger profesjonell behandling for å komme seg ut av det.

Anonymkode: 7d343...e07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...