AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Kan man finne hvilket årstall en person er født på Internett? Kunne det før men nå kommer det ikke opp lengre men er det bare min data? Anonymkode: 6e96b...db4
ekkoet Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Alle maskiner er nok like ang. hva de finner på internett. Dersom personen eier eller sitter i styret i et firma kan man det gjennom firmapresentasjoner slik som feks. purehelp.no Facebook, her hender det jo at folk har lagt alderen sin i informasjonen. Gamle skattesøk vil kunne fortelle deg hvor gammel personen var, men disse vet jeg ikke om er tilgjengelig fremdeles, ser ikke slik ut. Det blir jo vanskeligere dersom personen har et veldig vanlig navn.
ekkoet Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Du kan forresten logge deg inn på skatteetaten og gjøre søk i skattelistene for 2016. Da vil fødselsår komme opp før du trenger å gå inn på personen (går du inn på dem vil de kunne se at du har søkt på dem)
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #4 Skrevet 30. oktober 2018 Hvorfor virker ikke de gamle skattesøkene lengre? Anonymkode: 6e96b...db4
ekkoet Skrevet 31. oktober 2018 #5 Skrevet 31. oktober 2018 Står litt om det her: https://www.nrk.no/okonomi/slik-soker-du-i-skattelistene-1.11303046
Bag Skrevet 1. november 2018 #6 Skrevet 1. november 2018 I mange år kunne man bruke Sagat (samisk avis) sin skatteliste fra 2001 til å finne fødselsdag. D.v.s. betalte vedkommende skatt i 2001 fant du både nøyaktig fødselsdag og også hvem vedkommende var gift med da. Så ble det en lukket tjeneste kun for avisens abonnenter. Jeg tror du kan kjøpe dagsadgang for ca 30,- til avisen. Om skattelistene fra 2001 fortsatt ligger der vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå