Gyda Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Når bruker barna deres å få påskeegg?? Jeg kommer til å gi dem til dem i morgen. Men noen har jo fått allerede - og jeg fikk vel ikke påskeegg før påskemorgen da jeg var liten... (men da er jo påska straks slutt) Til slutt: bruker du å lage skattejakt av det, eller ligger de bare på stuebordet om morgenen når de står opp??
Gjest Mayamor Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Følger samme tradisjon som da jeg var liten: Påske-egget ligger oppå servietten på tallerkenen til frokost 1.påskedag. Det er lite og i tilleg fyllt med noe som ikke snop: en påskekylling. Synes vi har så mye ekstra uansett i påsken. Mayamor
Gjest porselen Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 Mine barn får påskeeggene påskeaften, da har jeg gjemt eggene så de må lete etter dem. Synes det er greit med påskeaften siden det er lørdag og godtedag allikevel.
Arkana Skrevet 23. mars 2005 #4 Skrevet 23. mars 2005 Vi fikk alltid våre påskeegg til frokost 1. påskedag. Det er jo da det er påske. Og på forhånd hadde foreldrene våre gjemt små sjokoladeegg rundt i huset som vi gikk og lette etter og samlet i en kurv. Det er en fransk tradisjon, men de pleier å lete ute i hagen (litt for kaldt i Norge til det). Syntes alltid det var det beste, så den tradisjonen skal vi videreføre til barna våre.
Gjest Madeline Skrevet 23. mars 2005 #5 Skrevet 23. mars 2005 Ungene får påskeegget på påskeaften, for som Porselen sa, så er det lørdag og godtedag likevel. Vi gjemmer ikke eggene.
Nella Skrevet 23. mars 2005 #6 Skrevet 23. mars 2005 Fikk alltid påskeegg 1. påskedag. Da var det bare å løpe opp å leite. De var gjemt. Syns det var veldig fint og vil videreføre det til mine barn.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mars 2005 #7 Skrevet 24. mars 2005 Vi hadde tidlig hyttepåske i år, så jentene fikk eggene sine i går morres. Jeg lager skattejakt. Med kart, gåter, bokstavrebus, "følge tråden" osv. Det blir hektisk aktivitet en stund før de har samlet alle løsningsord og endelig finner eggene. I år hadde jeg fått tak i små egg som så ut som smykkeskrin. En liten tur til gullsmeden før påske sikret små sølvringer til å legge oppi. .Underveis i skattejakten fikk de også et lite sminkespeil hver og en liten bilderamme . I tillegg fikk de litt godteri.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mars 2005 #8 Skrevet 24. mars 2005 Min barn får påskeeggene sine lørdag før palmesøndag, så er det opptil dem å avgjøre hva de skal spise med en gang og hva de skal kose seg med utover i påsken.
Gjest gjestekimmi Skrevet 24. mars 2005 #9 Skrevet 24. mars 2005 våre to små har ingen formening om at det er lurt å spare godisen, så derfor får de heller litt i det innimellom. og det er uansett dag når vi har påskeferie, for det er jo sååå skjelden vi har slike kosedager med fri sammen hele familien (pga ukurrant arbeidstid!).
Gjest LoisLane Skrevet 25. mars 2005 #10 Skrevet 25. mars 2005 Mine får påskeegg første påskedag. Da er det leting, med lapper rundt om i huset. I påskeegget er det godt, rett og slett.
Gjest Lizzi Skrevet 28. mars 2005 #11 Skrevet 28. mars 2005 Påskeharen kommer til oss natt til påskeaften. Da gjemmer han eggene ute slik at barna må ut å lete. Det er utrolig morsomt å se hvor engasjert guttene (9 og 10 år) blir av denne påskeharen. De har mange ganger satt opp feller for å fange han, samt prøvd å holdt seg våken for å se han. Spionutstyr med alarm og nattkikkert er også brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå