AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Var i ett selskap ifjor der jeg ble servert en aldeles nydelig saus til kalkun. Den inneholdt visstnok kopiøse mengder portvin og var skikkelig smaksrik. Vi var mange så jeg fikk aldri snakket med hun som lagde sausen. Tips om oppskrift på saus til kalkun med portvin? Anonymkode: 083d2...9c8
Antoinette Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Du kan vel bare kontakte denne kvinnen på facebook?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Eller gjøre noe så enkelt som å google portvinssaus. Du får tusenvis av resultater, og ser lett at portvinssaus ofte brukes til vilt og forskjellige fugleretter. Her er første treff på kalkun med portvinssaus, og den sauseoppskriften ser rimelig grunnleggende ut. Ta en titt på de andre oppskriftene også, sammenlikne og velg det du tror er riktig. Anonymkode: 45ec4...5cd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 Eplesaus er nydelig til kalkun🍏 1 finhakket sjalottløk 1 eple 1 kvist frisk rosmarin 1 ss smør 3 dl eplemost ½ -1 ts honning salt, pepper 3 epler smør til steking Surr finhakket sjalottløk i smør til løken er blank. Tilsett finhakket eple og la surre 2-3 min før eplemost tilsettes. Kok inn til det halve uten lokk. Tilsett 1-2 ss crème frâiche/rømme og kok til sausen tykner. Smak til med litt honning salt og pepper. Anonymkode: bf496...df0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 Det var et stort lag og jeg husker ikke hva hun som hadde laget sausen het og ser at det finnes mange oppskrifter på fb. Lurte bare på om noen hadde en spesifikk oppskrift å anbefale. Takk for oppskrift på eplesaus, den skal jeg teste. Anonymkode: 083d2...9c8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 10 minutter siden, Anonym burker skrev: Det er ikke bare kvinner som lager mat (selv om det sto at det var en "hund" som hadde laget die Sosse) Ikke hund, men hun. Anonymkode: 083d2...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå