starie Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Sitter og skriver handleliste nå, men aner ikke hva vi skal ha til middag denne uken. Noen som har noen forslag på god påskemat til to?
Gjest Leola Skrevet 23. mars 2005 #2 Skrevet 23. mars 2005 Vi spiser helt vanlig mat - bortsett fra marsipan som vi stort sett kun spiser til jul og påske. Jeg holdt på å glemme at vi skal ha pinnekjøtt en av dagene - kjøpte litt for mye til jul og har det liggende i fryseboksen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 Tomatsuppe med masse egg må man ha i påsken
Gjest Dalwhinnie Skrevet 23. mars 2005 #4 Skrevet 23. mars 2005 Vi spiser generelt det vi har lyst på, gjerne ting vi ikke alltid gidder å lage når vi kommer sliten hjem fra jobb. Så langt står følgende på menyen: Thai biffsalat en dag, fajitas med hjemmelaget guacamole en annen og baconsurret kylling fylt med pesto og ovnsstekte potetbåter og foliebakte grønnsaker en dag. I tillegg har jeg kjøpt inn gode pølser som skal grilles på stranda en dag, og så lurer jeg litt på om det bli lammelår med fløtegratinerte poteter en dag.
Gjest piaf Skrevet 23. mars 2005 #5 Skrevet 23. mars 2005 Vi forsøker å ha litt annerledes middag enn ellers noen av dagene ihvertfall - fint å markere høytiden når man ikke reiser bort også. Har bl.a. kjøpt inn klippfisk for å lage bacalao en av dagene, det kan jo være en idé hvis du liker det. Den salte fisken kan fint ligge i kjøleskapet noen dager før du legger den i vann - en fordel når man må handle inn for flere dager som i påsken. Ellers må jeg bestandig ha en middag med lam i løpet av påskeuka. Litt mye med stek når man bare er to, men en gryte med lammeskanker kunne kanskje være et alternativ?
Gjest piaf Skrevet 23. mars 2005 #6 Skrevet 23. mars 2005 vi skal ha pinnekjøtt en av dagene - kjøpte litt for mye til jul og har det liggende i fryseboksen. Samme her, faktisk!
Arkana Skrevet 23. mars 2005 #7 Skrevet 23. mars 2005 Vi spiser vanlig mat bortsett fra 1. påskedag, da blir det lammestek. Vanlig lammelår som krydres med timian, lager små snitt i kjøttet og stikker inn hvitløksbåter. Stekes i ovnen. Serveres med fløtegratinerte poteter og diverse grønnsaker (som gjerne bakes i ovnen sammen med steken) og saus. Rester av lammelåret kan du ha i en gryterett, spise kald som restemiddag, lage smørbrød e.l.
Brunhilde Skrevet 23. mars 2005 #8 Skrevet 23. mars 2005 Jeg har ikke tenkt å ha noe spesielt, men 14 åringen ville lage ostesoufflé og det kan vel passe en av dagene i påsken... Ellers er vi invitert bort ihvertfall to dager, da tar vi hva vi får. Eneste jeg vet er at vi ikke skal ha lammestek, det er vi nemlig ikke veldig glad i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå