Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har flere luer i bomull til barnet som blir født om noen dager. Har kun en i børstet ull som dekker bare hodet (ikke hals og nakken).

Jeg lurer på om hva slags lue dere bruker til nyfødte når dere skal ut på trille tur og det er minus grader...?

Og hva slags lue bruker dere på barnet mens han er i bilen og varmen i bilen er på?

Anonymkode: cb655...500

Skrevet

Jeg tenker ikke så veldig hardt på dette. Lue er lue liksom, de er jo godt beskytta inne i vogn og i bilen så trenger ikke akkurat det heftigste. Har en på 4 uker og vi bruker stort sett en tynn ull lue, sånn hjelmtype, eller bomullslue.  Vi har også noen dresser med hette så da bruker vi hette i stedet for lue.

Vi har fått masse luer i gave, på forhånd kjøpte vi en tynn ulllue og noen bomullslue. Vi har fått et par tjukkere stikkaluaer også, men de er litt store. 

Anonymkode: 1804f...389

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg har flere luer i bomull til barnet som blir født om noen dager. Har kun en i børstet ull som dekker bare hodet (ikke hals og nakken).

Jeg lurer på om hva slags lue dere bruker til nyfødte når dere skal ut på trille tur og det er minus grader...?

Og hva slags lue bruker dere på barnet mens han er i bilen og varmen i bilen er på?

Ville hatt en til i ull. Liker godt slike hjelmluer til nyfødte.

Anonymkode: e6e01...ac3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville hatt en til i ull. Liker godt slike hjelmluer til nyfødte.

Hvordan ser hjelmluer ut? 

Mener du børstet ut? Eller tynn ull?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en hjelmlue. https://www.barnashus.no/helmet-7071854025307.html

Tror det er et par sånne jeg har og bruker nå. 

Det finnes egentlig ikke noe fasit her. Man må se an været, kjenne på barnet og bruke det som man selv syntes passer best  :)

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tynn ull holder nok :)

Skrevet

Kivat og joha har vi vært fornøyd med. Vi hadde en balaclava til minsten fra joha o fjor som man kneppet sammen i halsen. Likte den godt

Skrevet

Tynn ull er nok😊

Skrevet

Brukte en hel lue fra lillelam, veldig kjekt opp i bilstolpose, hadde bare den for den dekket ned over skuldrene også :) 

8440AD8D-225D-414D-B6E3-A55A3C486E0D.png

Anonymkode: c1a0c...d7b

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tynn ull holder nok :)

2 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Tynn ull er nok😊

Følet at barnet vil føle seg kald med tynn ull lue. Når det er minus 6, 7. Men dere som har barn vet bedre enn meg☺

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Følet at barnet vil føle seg kald med tynn ull lue. Når det er minus 6, 7. Men dere som har barn vet bedre enn meg☺

Barnet er jo i bil/vogn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...