AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #1 Skrevet 29. oktober 2018 Hei! Er det noen som har opplevd å få ett barn relativt uproblematisk (altså uten medisinsk hjelp), men som aldri fikk flere etterpå tross iherdig prøving? Hva var eventuell årsak? Anonymkode: b68cf...e9b
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 Vi fikk til etter mange mange år og ivf. Hadde fått oppbluss av endometriose etter jeg var gravid første gang og det gjorde det vanskelig å bli gravid igjen. Visste ikke om endometriose før ved utredning. Anonymkode: e43b3...da5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Ikke helt relevant svar, men vi er igang med IVF og om det ikke går så har med med nyoppdaget endometriose å gjøre. Aner ikke om jeg hadde det tidligere. Men nå er det iallefall kun skjær i sjøen uansett hva vi forsøker - nedregulering via spray på IVF funker foreløpig heller ikke. Så om det ikke funker for meg er det altså grunnet endometriose, sånn ellers har jeg/vi veldig god kvalitet på alt. Anonymkode: 8ed73...fd5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg får ikke til første en gang Anonymkode: 81901...d82 1
Ny Bruker Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 En bekjent av meg opplevde det. Eller hun fødte ei jente når hun var 23 år. Så gravid med en gutt når hun var 29. Sønnen levde i kun 2 dager (født til termin). Klarte aldri å få flere barn, er nå 40 år.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 Jeg forbereder meg på at vi ikke får flere barn. Brukte lang tid på det første barnet. Har forsøkt en stund på barn nr. 2 og hatt flere ivf/ICSI forsøk uten at det har blitt befruktning. Ikke gitt helt opp enda, men spørs hvor lenge vi orker å holde på. Vurderer å bli fosterhjem i stedet. Anonymkode: 4b873...cbc
prøverpåny Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 Vi har et barn som vi fikk på nesten første forsøk, men søsken har vi ikke fått til etter mange år med prøving. Ble gravid raskt da vi startet søskenforsøk, men det endte i den første av mange SAer og kjemiske. Prøver nå med IVF og har så langt hatt noen avbrutte forsøk. Har fått påvist PCOS etter at vi ikke har lyktes på nytt barn, men har nå relativt god syklus. Lå lavt på vitaminer i fjor vinter, så har tatt vit D, jod, sink og selen pluss multivitamin jevnlig, kan være er årsak til at har bedret seg. Er du i samme situasjon?
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 Jeg er ikke alene skjønner jeg (dessverre og heldigvis). Har ett barn og prøver å få ett til, men det vil seg ikke. Prøvd i over to år uten hell, vært gjennom flere ivf- forsøk. Anonymkode: b1d50...0d7
Waldfee Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Samme her, har ett IVF-barn og nå prøvd på søskenforsøk ivf i halvannet år uten hell. Gode tanker til alle som sliter 💗 1
cinderella_h Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Samme her.... ble gravid mange ganger uten problemer, men mistet... fikk så et barn.... nå 4 år etter har vi nesten gitt opp.....blir ikke gravid...
Charge Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 På 29.10.2018 den 9.34, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke til første en gang Anonymkode: 81901...d82 ❤️
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Kjenner seks venninner som har slitt, eller sliter, selv om første kom lett. Ulike årsaker. Uforklart, dårlig sperm hos mannen (kun maks flaks første gang), tidlig overgangsalder, og mer.... To har gitt opp etter gjentatte ICSI forsøk. Resten kjemper videre med utredning og prøverør. Anonymkode: 2c4c4...d2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå