Solskinnsbolle Skrevet 28. oktober 2018 #1 Skrevet 28. oktober 2018 Jeg trenger veldig hjelp. Jeg har en eller annen gang for mange år siden stekt hel kalkun i stekepose, men jeg finner ikke igjen oppskriften min. Hvor mye væske i posen? Hvor mange grader skal dette stå på.
Jerry Lee Skrevet 29. oktober 2018 #2 Skrevet 29. oktober 2018 13 timer siden, Solskinnsbolle skrev: Jeg trenger veldig hjelp. Jeg har en eller annen gang for mange år siden stekt hel kalkun i stekepose, men jeg finner ikke igjen oppskriften min. Hvor mye væske i posen? Hvor mange grader skal dette stå på. Aner ikke. Men Google hjelper deg nok. 😊
Thildamor Skrevet 29. oktober 2018 #3 Skrevet 29. oktober 2018 Jeg bruker ikke å tilsette noe væske når jeg steker i stekepose. Kalkun stekes på 180 grader, 30.minutter pr.kilo.
Trollmora Skrevet 29. oktober 2018 #4 Skrevet 29. oktober 2018 1 minutt siden, Thildamor skrev: Jeg bruker ikke å tilsette noe væske når jeg steker i stekepose. Kalkun stekes på 180 grader, 30.minutter pr.kilo. Samme her - men jeg pleier å sette den i en stor ildfast form jeg har, sånn at hvis posen sprekker har jeg allikevell kraft til sausen.
Thildamor Skrevet 29. oktober 2018 #5 Skrevet 29. oktober 2018 1 minutt siden, Trollmora skrev: Samme her - men jeg pleier å sette den i en stor ildfast form jeg har, sånn at hvis posen sprekker har jeg allikevell kraft til sausen. Ja, det gjør jeg også! Det glemte jeg å skrive da....(surrehodet meg)
LittDiva Skrevet 29. oktober 2018 #6 Skrevet 29. oktober 2018 Du trenger ikke noe annet enn krydder når du bruker stekepose. Blir masse kraft av fuglen. Ha i gulrøtter, sellerirot, løk osv. Disse vil også avgi væske som du kan bruke til saus.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #7 Skrevet 29. oktober 2018 Man tilsetter ikke vann i en stekeposen, stekeposen tar jo vare på kraften slik den ikke fordamper. Anonymkode: 4c147...61d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå