Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

hel kalkun i stekepose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger veldig hjelp.

Jeg har en eller annen gang for mange år siden stekt hel kalkun i stekepose, men jeg finner ikke igjen oppskriften min.

Hvor mye væske i  posen? Hvor mange grader skal dette stå på.

Skrevet
13 timer siden, Solskinnsbolle skrev:

Jeg trenger veldig hjelp.

Jeg har en eller annen gang for mange år siden stekt hel kalkun i stekepose, men jeg finner ikke igjen oppskriften min.

Hvor mye væske i  posen? Hvor mange grader skal dette stå på.

Aner ikke.  Men Google hjelper deg nok.   😊

Skrevet

Jeg bruker ikke å tilsette noe væske når jeg steker i stekepose. Kalkun stekes på 180 grader, 30.minutter pr.kilo. 

Skrevet
1 minutt siden, Thildamor skrev:

Jeg bruker ikke å tilsette noe væske når jeg steker i stekepose. Kalkun stekes på 180 grader, 30.minutter pr.kilo. 

Samme her - men jeg pleier å sette den i en stor ildfast form jeg har, sånn at hvis posen sprekker har jeg allikevell kraft til sausen.

Skrevet
1 minutt siden, Trollmora skrev:

Samme her - men jeg pleier å sette den i en stor ildfast form jeg har, sånn at hvis posen sprekker har jeg allikevell kraft til sausen.

Ja, det gjør jeg også! Det glemte jeg å skrive da....(surrehodet meg)

Skrevet

Du trenger ikke noe annet enn krydder når du bruker stekepose.  Blir masse kraft av fuglen. Ha i gulrøtter, sellerirot, løk osv. Disse vil også avgi væske som du kan bruke til saus. 

Skrevet

Man tilsetter ikke vann i en stekeposen, stekeposen tar jo vare på kraften slik den ikke fordamper.

Anonymkode: 4c147...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...