Gå til innhold

Holde tilbake barn som skal på samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forts på tråden far tar ikke hensyn til barnas ønsker https://forum.kvinneguiden.no/topic/1229256-far-tar-ikke-hensyn-til-barns-ønsker/

Da jeg ikke går med på fars samværsordning så har jeg informert om at jeg kommer til å bare sende en av barna hjem til han når det er bytte. Jeg kan ikke gå på akkord med barnas sikkerhet fordi han ikke kan ha de mer enn 3 uker i mnd, og krever at en av ukene er de sammen. Dette fordi det er mest praktisk for han.  Ba han velge mellom en 50/50 løsning hvor mnd fordeles mellom gutta og at de er sammen i helger. Eller 3 uker som fordeles mellom  dem. Hva er neste steg mon tro? Kan man gå inn i en barnefordelingssak som bare omhandler det ene barnet ? Hovedhensikten min her er å sørge for at når minstemann er hos pappa så er ikke storebror der og grunnen til dette er at pappa ikke klarer å håndtere de begge to samtidig.

Anonymkode: ba5f1...311

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke du som bestemmer hvor mye samvær far skal ha! 

Her må du begrunne litt bedre om du skal få råd. 

Anonymkode: 274c7...4c7

• Liker 4
Skrevet

hæ...?

Anonymkode: fe08a...bcf

• Liker 3
Skrevet

Dersom du og far ikke kommer til enighet så må du ta det videre. Jeg tror ikke du kan endre som du vil her. 

Skrevet

Man kan holde tilbake et barn dersom du er alvorlig bekymret, og det er jeg. Men selsagt i det det andre barnet kommet til meg så drar minsten til pappa. Poenget ef at de i minst mulig grad skal være sammen hos far

Skrevet

Da er jeg ganske usikker på hva det er du spør om? Trenger du bekreftelse?

Skrevet

Jeg spør om man kan gå inn i en barnefordelingssak som bare omhandler 1 av barna og ikke begge?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør om man kan gå inn i en barnefordelingssak som bare omhandler 1 av barna og ikke begge?

Det vet jeg ikke, men du kan jo f.eks gå inn i barneforhandling vedrørende begge barna og fremlegge den løsningen du tenker vil fungere og legge ved den dokumentasjonen på hvorfor du mener det bør være slik. Men det lureste er nok å ta kontakt med en advokat først, også fordi at det virker som at dette er en vei du både bør gå og tenker på å gå. Da trenger du en advokat likevel. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du.

Anonymkode: da3ca...867

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du.

Anonymkode: da3ca...867

Ok, men hva når målet mitt ikke er å minske samvære med far, men å forsøke å sette føring for at barna er minst mulig samlet hos han. Er det tenkelig å kunne få det igjennom i en barnefordelingssak? 

Skrevet

Jeg tenker at en sak har 2 sider etter å ha lest begge trådene dine. 

Det høres uansett ikke ut som barna er i fare og du bør ha tid til å ta dine bekymringer de rette veiene. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at en sak har 2 sider etter å ha lest begge trådene dine. 

Det høres uansett ikke ut som barna er i fare og du bør ha tid til å ta dine bekymringer de rette veiene. 

Ja det stemmer at det har to sider. Bare så synd at ikke far klarer å møte ønsker til et barn son sier tydelig ifra at han ikke klarer å la være å eksplodere og utagere på lillebror. Tenker du at lillebror skal bli itsatt for vold frem til det er løst i rettsaparatwt?

ja, da vet jeg jo hva barnevernet hadde sagt om min ebne til å beskytte barna mine.

Skrevet

Det er da ingenting i trådene dine som tilsier at du skulle ha grunn til å holde ene barnet borte fra samvær. 

Anonymkode: d39ff...27e

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingenting i trådene dine som tilsier at du skulle ha grunn til å holde ene barnet borte fra samvær. 

Anonymkode: d39ff...27e

Så da skal jeg la lillebror bli utsatt for vold? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...