Gå til innhold

Gravid i uke 20, ikke sagt noe til sjefen enda.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien. Jeg er gravid i uke 20, og har ikke sagt noe til sjefen enda. Han har stor mangel på folk og sa til meg sist uke "Håper du blir hos oss videre, og ikke finner deg noe annet nå", jeg har jobbet der i 3 år nå. 

Jeg har termin i mars, og føler meg litt slem som ikke har sagt noe. Men sier jeg noe er jeg redd for at han ikke gir meg flere vakter/eventuelt mindre vakter. 

Er det "slemt" å ikke si noe? Når fortalte dere det?

Anonymkode: 6ee75...83c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke slemt. Men obs på at du nok ikke har mange ukene igjen før det synes, og det kan jo være det er bedre at sjefen hører det fra deg, heller enn å se det selv.

Anonymkode: 20f0d...2fc

Skrevet

Når du er ringevikar er det ikke slemt. Hadde du vært fast ansatt, hadde det vært slemt.

Hvis han har så lyst til at du skal fortsette, kunne han vel ansette deg i en fast stilling? Når du bare er ringevikar, er det en risiko han tar, han vet veldig godt at han kan risikere at du blir borte over natten.

• Liker 2
Skrevet

Er vel 6 uker før man må søke om permisjon?

Anonymkode: 02c45...747

Skrevet

Ta en prat med sjefen, si at du i lys av samtalen sist der hun utrykte bekymring gjerne vil forsikre henne om at du ikke planlegger søke vakter andre steder og at du håper det er en gjensidig forståelse selv om du er tilkallingsvikar. Når hun bekrefter at det er det så sier du at det er fint for du er gravid og ønsker jobbe så lenge som mulig uten at det skal gå ut over ditt tilbud på vakter fra henne, ta gjerne opp samtalen for det er lov så lenge du også snakker på opptaket - sjakk matt! 

Anonymkode: ba78b...2b8

Skrevet
På 28.10.2018 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som ringevikar i hjemmesykepleien. Jeg er gravid i uke 20, og har ikke sagt noe til sjefen enda. Han har stor mangel på folk og sa til meg sist uke "Håper du blir hos oss videre, og ikke finner deg noe annet nå", jeg har jobbet der i 3 år nå. 

Jeg har termin i mars, og føler meg litt slem som ikke har sagt noe. Men sier jeg noe er jeg redd for at han ikke gir meg flere vakter/eventuelt mindre vakter. 

Er det "slemt" å ikke si noe? Når fortalte dere det?

Anonymkode: 6ee75...83c

Er du ringevikar så er det ikke noe problem. Du har sannsynligvis en kontrakt der det står at arbeidsgiver ikke er forpliktet til å gi deg vakter og du har også lov til å si nei til å ta vakter. Slik jeg forstår det, korriger meg hvis jeg tar feil, så er det slik at arbeidsforholdet begynner bed hver vakt og avsluttes ved hver vakt (juridisk sett). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...