Gå til innhold

Noen må ha oppmerksomhet og bekreftelser hele tiden, grupper på facebook.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de fleste grupper på facebook er det vel enkelte som søker mye oppmerksomhet og bekreftelser?

I en av gruppene jeg er i har en person vært ekstrem i helgen. H*n har lagt ut utallige bilder, noen vulgære, og ville ha andres meninger. Når h*n ikke fikk de positive tilbakemeldingene av alle som svarte, kom h*n med frekke svar til de.

Det tok som sagt av med antall tråder og bilder, så noen begynte å parodiere denne personen med å lage lignende tråder. 

Personen legger også ut tråder med allslags spørsmål og virker igrunnen ganske desperat etter oppmerksomhet. 

Etter mange diskusjoner idag la denne personen ut en tråd der h*n beklaget. Ikke fordi at personen virkelig beklaget, men fordi h*n hadde blitt oppfordret til det av flere.

Denne tråden slettet h*n etter en liten stund. Takk tenkte jeg, nå blir kanskje ikke gruppen spammer ned mer av den personen idag. Men jeg gledet meg nok for fort, for rett etter så postet personen et nytt innlegg.

Enkelte eier ikke sosiale antenner i det hele tatt, og burde kanskje beskyttes mot seg selv i sosiale medier.

Er det flere som opplever dette i grupper på facebook? 

Anonymkode: 0801b...dde

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er vanlig på mange grupper. Jeg har noen helseutfordringer og ser enkelte eksempler i grupper for de som har samme diagnoser som meg. Kanskje ikke SÅ ekstremt som det du beskriver, men men enkelte har i alle fall et sterkt behov for å bli sett og få bekreftelse. De stiller masse spørsmål, legger ut en hel del «se på meg, det er så synd på meg-klageinnlegg», men er aldri konstruktive bidragsytere selv. Så lenge det ikke kan vinkles om akkurat seg selv, er det ikke så interessant...

Andre på samme gruppe har atskillig større utfordringer, men har evnen til å gi masse positivt til gruppene, ved å dele av seg selv og sine erfaringer. 

Anonymkode: 6360d...ef5

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er vanlig på mange grupper. Jeg har noen helseutfordringer og ser enkelte eksempler i grupper for de som har samme diagnoser som meg. Kanskje ikke SÅ ekstremt som det du beskriver, men men enkelte har i alle fall et sterkt behov for å bli sett og få bekreftelse. De stiller masse spørsmål, legger ut en hel del «se på meg, det er så synd på meg-klageinnlegg», men er aldri konstruktive bidragsytere selv. Så lenge det ikke kan vinkles om akkurat seg selv, er det ikke så interessant...

Andre på samme gruppe har atskillig større utfordringer, men har evnen til å gi masse positivt til gruppene, ved å dele av seg selv og sine erfaringer. 

Anonymkode: 6360d...ef5

Det som kan være skummelt, er at de kanskje ikke klarer å håndtere alle tilbakemeldingene som ikke er positive. Folk går lei, og det ser man på svarene.

Er helserelatert den gruppen jeg også refererer til. Man er jo ikke anonym der, og når man ikke passer på hva man legger ut, kan man gå på en smell. 

• Liker 1
Skrevet

Under kategorien sosial prat og tull her på Kvinneguiden finnes det jo flere tråder hvor det eneste poenget er at en bitteliten klikk skal skryt av hverandre, få bekreftelser om hvor "flotte" de er, og skrape til seg mest mulig oppmerksomhet... 

Anonymkode: 58091...1a2

• Liker 4
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Under kategorien sosial prat og tull her på Kvinneguiden finnes det jo flere tråder hvor det eneste poenget er at en bitteliten klikk skal skryt av hverandre, få bekreftelser om hvor "flotte" de er, og skrape til seg mest mulig oppmerksomhet... 

Anonymkode: 58091...1a2

De som skal ha bekreftelser hele tiden, er vel personer som er usikre på seg selv. 

Også skal de ha positiv tilbakemelding, ikke ærlige svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...