Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok feil yrkesvalg og på grunn av det har jeg gått langtidsledig. Hadde jeg utdannet meg innen sykepleien ville det vært et hav å velge i. Men nå er det for sent, er 40.

Angrer  dere på yrkesvalget deres?

Anonymkode: 8a90f...8f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke for sent, om du begynner nå vil du være ferdig utdannet som 43åring, og vil ha masse tid igjen i arbeidslivet. 

Skrevet

Det er ikke for sent når du er 40 år. 

Anonymkode: 53e34...582

• Liker 4
Skrevet

Jeg gikk sykepleien med ei som var over 40 :) Jeg gikk sykepleien, jobbet i et par år og studerte juss i stedet. Så ja, jeg har angret. Men rettet opp i det.

Anonymkode: 1fbe7...926

Skrevet

Det er ikke for sent :) Jeg gikk i klasse med mange som var 50+ jeg! Man blir aldri for gammel for sykepleie, livserfaring er bare bra.

Anonymkode: 8d9b8...1ed

• Liker 3
Skrevet

Dette var oppløftende å lese, var sikker på jeg var for gammel. Takk alle sammen :)

• Liker 2
Skrevet

Hva og hav... men ikke for sent. 

Anonymkode: d3f31...b09

Skrevet

Kødder du med meg? Noen av de beste kollegene jeg har har utdannet seg som godt voksne og kom fra helt andre felt. Gjør samfunnet og deg selv en tjeneste og følg drømmen din. Bedre med tre år med unntakstilstand enn anger resten av ditt liv. Kjør på 😄

Anonymkode: a5187...dea

• Liker 5
Skrevet

Tre år går faktisk fort! Og er ingenting sammenlignet med hvor mange år du vil ha igjen av arbeidslivet.

Anonymkode: 820f8...bfe

• Liker 4
Skrevet

Noen av dere som vet om en bra sykepleierskole jeg kan søke? Sørlandet-Vestlandet.

Skrevet

Naboen min utdannet seg til sykepleier etter hun fylte 50.

Mamma er over 60 og sier hun ville tatt ernæringsstudie om hun bare var 10 år yngre og hadde litt mer overskudd, så hun hadde altså tatt det som 53-åring! Hadde fint fått 10 år i jobb! 

Kollegaen min har nettopp tatt bachelor i ernæring etter 15 år i mediesalg. Usikker på alder, men hun er i hvertfall 40. 

Anonymkode: 4cc40...dc9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen av dere som vet om en bra sykepleierskole jeg kan søke? Sørlandet-Vestlandet.

Jeg hører bra ting om både UiA (Grimstad eller Krsand, gikk selv i Krsand på annet studie) og Haugesund/Stord. Stavanger er jo også et alternativ?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hører bra ting om både UiA (Grimstad eller Krsand, gikk selv i Krsand på annet studie) og Haugesund/Stord. Stavanger er jo også et alternativ?

Takk, skal sjekke de ut.

Skrevet

Jeg drømmer også om å bli sykepleier. Er 37. Har begynt med studiekompetanse nå....

Anonymkode: a671f...7f6

• Liker 5
Skrevet

Flere i klassen min var i 40 årene, så ikke gi opp håpet! :) Disse damene var veldig flinke og trygge studenter, som greide seg med glans.

Anonymkode: dee03...1b0

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var oppløftende å lese, var sikker på jeg var for gammel. Takk alle sammen :)

Ta det med ro, dame! Jeg gikk sykepleien med en dame på 48 år. Fikk seg jobb hun etter fullført studiet. Har selv vært sykepleier i 6 år, men bare orka ikke turnus, så nå studerer jeg på nytt i en alder av 35 år. Du er overhodet ikke for gammel. Ikke før du er rundt 55!!

Anonymkode: 3967c...847

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drømmer også om å bli sykepleier. Er 37. Har begynt med studiekompetanse nå....

Anonymkode: a671f...7f6

Kjør på! Dette klarer du 😊

Anonymkode: 3967c...847

• Liker 1
Skrevet

Kjør på! Det er blitt mer og mer vanlig å ta nye studier og bytte jobb etter en stund i arbeidslivet. Før var det status å få gullklokke etter 40 år på samme arbeidsplass, men i dag virker det omtrent absurd å aldri ha prøvd noe annet. 

Har du ikke brukt opp kvoten din hos Lånekassen kan du få studielån også:)

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok feil yrkesvalg og på grunn av det har jeg gått langtidsledig. Hadde jeg utdannet meg innen sykepleien ville det vært et hav å velge i. Men nå er det for sent, er 40.

Angrer  dere på yrkesvalget deres?

Mange som tar spl utdannelsen på din alder

Endret av Maleficenta
Skrevet

Som mange andre skriver, det er mange som tar sykeplerierutdanning i voksen alder. Ser ikke noe negativt med det. Det er godt å få inn folk med både livserfaring og erfaring fra arbeidslivet. Jeg jobber som sykepleier og er praksisveileder for studenter i min avdeling, det er veldig friskt med voksne studenter i blant siden majoriteten er ganske unge. Om det er dette du vil hadde jeg ikke nølt med å søke.

Anonymkode: 51be4...5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...