Gå til innhold

Sikkerhet i bil.

Anbefalte innlegg

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Vi har ny baby i hus og hunden har til nå sittet i baksete med ett teppe som er laget til å ha hund som man fester i bilstolene foran.+ sikkerhetssele.  Nå skal baby sitte bak og hunden har det med å skulle nusse på henne heletiden. Jeg vil ha hunden foran ved siden av meg når jeg kjører. Noen tips til hva jeg kan ha foran utenom sikkerhetssele? Ja, hunden burde sittet i bur bak i bilen, det har vi øvd på lenge uten hell. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ha hunden foran er veldig utrygt, men det får være din sak. Du må i det minste koble ut airbagen. Nå sier du ingenting om hvor stor hunden er, men sleepypod har gode reisebur hvis du har en liten hund

Anonymkode: 556c6...71f

Skrevet

Baby i framsetet? Hvis airbag kan kobles ut vel og merke.

Anonymkode: 83f4c...cf8

Skrevet

Ville heller hatt baby fremme. Det er ikke mindre trygt der, så lenge du kobler ut airbagen. 

Anonymkode: 4ea92...c80

• Liker 1
Gjest Promqueen
Skrevet

Det er faktisk påbudt at hunder skal sikres i bil. I bur eller med setebelte laget for hunder. En liten chihuahua kan bli en tung hund på 50-60kg om det blir kollisjon i i høy fart

Skrevet
5 timer siden, Promqueen skrev:

Det er faktisk påbudt at hunder skal sikres i bil. I bur eller med setebelte laget for hunder. En liten chihuahua kan bli en tung hund på 50-60kg om det blir kollisjon i i høy fart

Hvem har sagt noe annet egentlig? 

Anonymkode: 4ea92...c80

• Liker 1
Skrevet

Hva med bur foran? Venne hunden til bur og bil? Begynn fra scratch. Ha buret inne, lukk hunden inne, gi godbit, slipp ut, gjenta nå og da gjennom hele dagen. Ok lengden etter hvert som du ser at det går bra. Gjør det samme i bil. Øv, godbit. Mengdetrening. 

Anonymkode: 5c4cb...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...