Molla Skrevet 23. mars 2005 #1 Skrevet 23. mars 2005 Er det vanlig at mannen ordner dette? En veninne av oss sa til samboeren min at sånn var det fra gammelt av.
Gjest Betty Boop Skrevet 23. mars 2005 #3 Skrevet 23. mars 2005 Tradisjonen tilsier at mannen gjør dette. Vi gikk sammen til blomsterdamen og snakket med henne om hvordan den skulle se ut, så henter mannen den på dagen.
Gjest Gjesta Skrevet 23. mars 2005 #4 Skrevet 23. mars 2005 Det er en gammel tradisjon som sier så, men hvor mange som følger denne i dag vet jeg ikke. Har inntrykk av at mange av brudene her på forumet bestemmer og bestiller buketten selv! K
fant Skrevet 23. mars 2005 #6 Skrevet 23. mars 2005 Venninnen din har rett i at det fra gammelt av er mannen som skal ordne buketten, men det er nok mer vanlig nå at bruden ordner den selv. Den skal jo passe til kjolen din, og den skal ikke mannen se før bryllupet, så det kan jo bli totalt kræsj :o . Jeg skal finne buketten selv, med god hjelp fra forlover
Molla Skrevet 23. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2005 Tror jeg må få hatt et ord med i laget på den brudebuketten ja.. Samboer og jeg har en tendens til å fleipe med alt, så jeg ser for meg at han står der med en bukett løvetann til meg...
Martha Stewart Skrevet 23. mars 2005 #8 Skrevet 23. mars 2005 Buketten er en kjempeviktig detalj for meg, så den har jeg ordnet med selv! Tror mannen min synes det er greit også. Siden mine forventninger er så store til hvordan den skal være, kunne vi risikert at mannen ville bommet og det ville sikkert bli skuffelse for begge... Så vi følger de tradisjonene vi føler for vi! Andre tradisjoner vil vi følge, som f.eks at han ikke skal se kjolen min før i kirken. Men min kjære skal da få lov å hente og betale buketten!
Blueberry Skrevet 23. mars 2005 #9 Skrevet 23. mars 2005 Min kjære kunne godt fått lov til å hente buketten min, har allerede sagt hvordan jeg vil ha den, men jeg tror ikke jeg skal be han om å reise 4 mil til byen for å hente den når jeg allerede er der hos frisøren den dagen, og blomsterhandleren er rett oppi gata...
maki Skrevet 23. mars 2005 #10 Skrevet 23. mars 2005 Jeg som har ordna med alt som har med blomstene å gjøre.
Snutus Skrevet 23. mars 2005 #11 Skrevet 23. mars 2005 Det ordner jeg selv. Sambo vet jo ikke hvordan kjolen ser ut.
tommeline Skrevet 23. mars 2005 #12 Skrevet 23. mars 2005 Ordner også blomster selv, så får jeg det som jeg vil Vi har jo felles økonomi allerede, så hvem som betaler av oss har ikke noe å si.
Minerva Grey Skrevet 25. mars 2005 #13 Skrevet 25. mars 2005 Min kjære får litt angst av alle forberedelsene - tror ikke helt han forsto hva han bega seg ut på da han fridde så jeg overlater minst mulig til ham. I tillegg er det jo hele 'skal ikke se kjolen'-greia, og 'jeg vil ikke bruke masse penger på en bukett jeg har tenkt å kaste'-tingen som gjør at jeg ordner bukett selv. Stusser litt - mange her skal la ham hente og betale buketten - men når skal han få gitt den til bruden, når hun skal ha den i kirken og han ikke se kjolen? Overleveres den til brudens far eller noen som en slags stafettpinne? Jeg skal ha med en venninne til fotografen i tillegg til forlover. Venninnen min skal ta bilder av forberedelsene, og jeg har tenkt å be henne hente buketten også - frisør, kirke og blomsterbutikk ligger innenfor 500 meter av hverandre.
Gjest Gjesta Skrevet 25. mars 2005 #14 Skrevet 25. mars 2005 Det jeg angrer aller mest på når det gjelder mitt bryllup er at jeg ikke overlot brudebuketten til min mann. Jeg var kjempebridezilla og skulle på død og liv ha en bukett som skulle se sånn og sånn ut. Nå i ettertid angrer jeg skikkelig, han ytret et ønsket om å få overraske meg, men jeg overkjørte fullstendig. Man blir forbauset i ettertid hvor lite det egentlig betydde åssen buketten så ut, jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde latt han få den oppgaven..........
Martha Stewart Skrevet 25. mars 2005 #15 Skrevet 25. mars 2005 Stusser litt - mange her skal la ham hente og betale buketten - men når skal han få gitt den til bruden, når hun skal ha den i kirken og han ikke se kjolen? Overleveres den til brudens far eller noen som en slags stafettpinne? Det at min kjære skal hente buketten for meg blir en praktisk ting - rett og slett fordi jeg sannsynligvis har nok å gjøre med å forholde meg til frisør, sminkør, fotograf som skal ta bilder av meg under forberedelsene, og min forlover som jeg også har lyst å få en rolig kosestund med. Så jeg tenkte at min kjære kan levere buketten til min forlover på hotellet hvor vi kommer til å gjøre oss i stand. Men, forutsetningen er at buketten leveres i en lukket eske, for jeg vil helst ikke at min kjære skal se den før i kirken. For øvrig har min mann overhodet ikke noe ønske om å ordne buketten for meg! Og jeg føler meg ikke som noen bridezilla fordi jeg ordner den selv - tvertimot har jeg inntrykk av at vi begge er veldig happy med arbeidfordelingen...
Catzy Skrevet 25. mars 2005 #16 Skrevet 25. mars 2005 Min kjære har valgt å ha sin venninne som forlover. Hun har sett kjolen min, så jeg tror at de to tilsammen kan klare å finne en fin bukett. På sen annen side, jeg vil gjerne ha en som har mørkerøde roser i hjerteform, så da er på en måte ikke valget så vanskelig heller. Catzy
Ms Lilja Skrevet 25. mars 2005 #17 Skrevet 25. mars 2005 Samboeren erklærte overraskende nok at han gjerne tok ansvaret for buketten. Måtte jobbe litt med meg selv, men som tex sier tror jeg jeg vil angre om jeg ikke lar ham gjøre det. Jeg syns det romantiske aspektet ved at han ordner bukett er viktigere enn at den matcher kjolen perfekt. Men han har bedt om hint angående fargevalg, og det har han fått. Overbevist om at jeg ikke blir skuffet, så lenge han legger hjertet sitt i det
linky Skrevet 26. mars 2005 #18 Skrevet 26. mars 2005 Jeg fikset med blomstene, vi syns det var en grei måte å gjøre det på.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. mars 2005 #19 Skrevet 26. mars 2005 Tips: Gi mannen et bilde + stoffprøve av kjolen i en lukket konvolutt som han kan ta med til blomsterdekoratøren, evt. med en liten lapp fra deg om hva du absolutt IKKE vil ha... Da kan dekoratøren se på bildet, mens mannen er lykkelig uvitende om hva hans tilkommende skal ikle seg på den store dagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå