Gå til innhold

Hvordan synes du vaflene skal være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nystekte..så skal de være veldig fete. Fulle av fløte/rømme! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sprø og gyldne. 

Bruker også en dl morsmelk i tillegg til smør, rømme og mye annet godt. Blir himmelsk! 

Anonymkode: d527b...935

Skrevet

Samme om de har rømme i eller ikke så lenge de severes med sjokoladesaus os vaniljeis!

Skrevet
17 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg skulle kunnet laget vafler til deg uten at du på noen måte hadde oppdaget at det var laget med "sur" rømme, og det ville vært de beste vaflene du hadde smakt ;)

😊 det kan hende. Men har dårlige assosiasjoner fra barndommen, om syrlige rømme vafler som jeg ikke likte. 

Anonymkode: 1802e...2ee

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

😊 det kan hende. Men har dårlige assosiasjoner fra barndommen, om syrlige rømme vafler som jeg ikke likte. 

Anonymkode: 1802e...2ee

Vel, kaller man det "rømmevafler" så er man allerede litt ute å kjøre, he he..

Litt sånn at man unnskylder smaken, men bedyrer at det er sånn de "skal" smake.

Gode vafler laget på rømme eller andre syrnede meieriprodukter er uansett best, og skal ikke smake syrlig eller surt :)

Skrevet

Liker ikke vafler. Viss jeg likevel skal spise de må de være så brente at de er helt stive.

Skrevet

Nystekte, sprø og luftige. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sprø og gyldne. 

Bruker også en dl morsmelk i tillegg til smør, rømme og mye annet godt. Blir himmelsk! 

Så mye for å spise vafler andre har laget.. Jeg skal aldri spise vafler igjen..

Anonymkode: f1b73...fba

Skrevet

Jeg liker at vaflene er myke. Stabler dem oppå hverandre etter steking. Spiser dem gjerne kalde dagen etterpå 👌

• Liker 2
Skrevet

Ikke for sprø og helst varme. Når jeg lager vafler selv bruker jeg oppskriften på Moods of Norway-vaflene på Trines matblogg, men jeg erstatter kanel med kardemomme og så bruker jeg minste sukkermengde, ellers blir de for søte.

Vaflene spises med meiersismør, meierismør og brunost eller rømme og rørte blåbær.

Skrevet

Mørkebrune, ikke gule!!! Og uten kardemomme i røra, kardemomme hører hjemme i boller. 

Anonymkode: 299b2...ed5

Skrevet

Myke og rett fra vaffeljernet. Må være varme nok til at smøret smelter helt. 

Anonymkode: 54508...0d1

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sprø og gyldne. 

Hvor stor porsjon? Vi er en familie på 7, og en dl utgjør ingen forskjell.. Må gjerne opp i 3-4 for å merke den litt spesielle, søte smaken. 

Anonymkode: b1669...b0b

Skrevet

Liker de myke og gjerne litt ''kompakte''. Så må de være godt stekt 😍

Skrevet

Sprø, som når den har ligget på rist. Og gjerne med mye smør! De må gjerne være med fullkorn, gulrøtter og annet sunt, men smøret med ❤️

• Liker 1
Skrevet

Uten rømme eller surmelk, de skal være myke og søte. 

Anonymkode: e65c3...eda

Skrevet

Jeg liker dem best litt sprø og rett fra jernet, med smør og fløtemysost eller smør og jordbærsyltetøy på. Den beste oppskriften er uten tvil Sjømannskirken sin.

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2018 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Sprø? Eller myke? Andre kriterier?

Hvordan lager du de perfekte vaflene?

Anonymkode: bd914...096

Sprø på utsiden og myke inni. Noen har en tendens til at de får vaflene til å bli stive som papp nesten. Det er ikke godt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...