Gå til innhold

Går mot regjeringsbytte, støre blir nok ny statsminister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er nok erna ganske sjanseløs, erna leder kun med 6 delegater men både Oslo, Akershus, Østfold og Vestfold gjenstår, det er røde fylker!

Anser nesten sannsynligheten til 80-20 i fordel støre. KrF har klart å velte regjeringen som et siste nødskrik før sin egen død, de kommer ikke til å få noe serlig med stemmer ved neste valg, KrF er dødsdømte uansett hvordan utfallet hadde blitt. 

Tusen takk krf for å gå bak velgerne deres og gi fullstendig faen, og du hareide kommer sannsynligvis til å konvertere til ap når du har drept ditt eget parti, gratulerer!! 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spill for galleriet velkommen til virkeligheten, KRF latet som de ønsket å arbeidet med Erna. Men hadde samarbeidet med AP i min formening. Det har ingen ting å si for norge siden AP og Høyre er det samme partiet, jeg kan ikke se noen forskjell på partiene og Halvparten av toppen av Arbeiderpartiet kommer ifra høyre og vise versa. 

Det som er viktig for Eliten i Norge er å begrense FRP så mye som mulig og kontrollere media til fordel av de som sitter i toppen. De ønsker ikke å konkurrere med FRP siden kan faktisk vinne makten i Norge. Så det har vært en langvarig kampanje mot FRP og du har tanke løse personer som gjentar at FRP er rasister, nynazister eller xenofobiske i den duren. Hadde FRP vært 5% parti så hadde vi ikke hørt noe negativt om dem. 

Med mindre FRP for 51% av stemmene så kommer ingenting å forandre seg, selvfølgelig ordlyden i de andre partiene er ulike men er 99% enige med hverandre. Og FRP kommer til å bli akkurat som de andre partiene når folk på toppen begynner å hoppe til FRP.      

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Spill for galleriet velkommen til virkeligheten, KRF latet som de ønsket å arbeidet med Erna. Men hadde samarbeidet med AP i min formening. Det har ingen ting å si for norge siden AP og Høyre er det samme partiet, jeg kan ikke se noen forskjell på partiene og Halvparten av toppen av Arbeiderpartiet kommer ifra høyre og vise versa. 

Det som er viktig for Eliten i Norge er å begrense FRP så mye som mulig og kontrollere media til fordel av de som sitter i toppen. De ønsker ikke å konkurrere med FRP siden kan faktisk vinne makten i Norge. Så det har vært en langvarig kampanje mot FRP og du har tanke løse personer som gjentar at FRP er rasister, nynazister eller xenofobiske i den duren. Hadde FRP vært 5% parti så hadde vi ikke hørt noe negativt om dem. 

Med mindre FRP for 51% av stemmene så kommer ingenting å forandre seg, selvfølgelig ordlyden i de andre partiene er ulike men er 99% enige med hverandre. Og FRP kommer til å bli akkurat som de andre partiene når folk på toppen begynner å hoppe til FRP.      

Apropos media, syntes du feks at nestlederen i Frp har manglet taletid i media siste tiden?

• Liker 4
Skrevet

Erna høster nå konsekvensene med å gå til sengs med høyrepopulistene i FRP. Man kan ikke forvente at Hareide ønsker å samarbeide med FRP så lenge nestlederen viser fingeren og æreskjeller han og det partiet står for.

• Liker 9
Skrevet

Kanskje noen av stortingsrepresentantene til KRF bryter ut...

Skrevet
20 minutter siden, Jalp skrev:

Erna høster nå konsekvensene med å gå til sengs med høyrepopulistene i FRP. Man kan ikke forvente at Hareide ønsker å samarbeide med FRP så lenge nestlederen viser fingeren og æreskjeller han og det partiet står for.

Konsekvensen har vel vært fem år med regjering. Uten Frp har ikke Høyre noe regjeringsgrunnlag. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Example skrev:

Konsekvensen har vel vært fem år med regjering. Uten Frp har ikke Høyre noe regjeringsgrunnlag. 

Det er riktig. Men FRP`s sanne ansikt ble tilslutt for mye for alt for mange. Også høyrefolk.

Det er jo ikke bare Listhaugs uforskammede oppførsel som er problemet. Vi har Per Sandberg. Som idag priser seg lykkelig for at hans egen innvandringspolitikk ikke fikk gjennomslag. For da har han neppe truffet sin kjære. Vi har stortingsrepresentanten som antakeligvis har begått grovt bedrageri. Vi har saken rundt Statistisk Sentralbyrå. Og som om ikke dette var nok: Carl I Hagen heier på Trump.

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, Jalp said:

Er det noe negativt å være populister, i den forstand at befolkingen ønsker den type populisme? Hvis du mener at populisme deleger demokratier for populister ikke mener det de sier, hvorfor ha et demokrati og hvordan kan vi ha et demokrati? Obama ble valgt på populisme og Trump ble valgt på populisme siden du hadde en befolking som ønsket et nytt retting på landet og generell misnøye i befolkingen.  

Problemet er at Hareide har splittet partiet sitt og går imot det han har sagt tidligere samt gått mot parti møtet vedtekter (slik jeg ser det). 

Skrevet
51 minutter siden, Jalp said:

Det er riktig. Men FRP`s sanne ansikt ble tilslutt for mye for alt for mange. Også høyrefolk.

Det er jo ikke bare Listhaugs uforskammede oppførsel som er problemet. Vi har Per Sandberg. Som idag priser seg lykkelig for at hans egen innvandringspolitikk ikke fikk gjennomslag. For da har han neppe truffet sin kjære. Vi har stortingsrepresentanten som antakeligvis har begått grovt bedrageri. Vi har saken rundt Statistisk Sentralbyrå. Og som om ikke dette var nok: Carl I Hagen heier på Trump.

Frp sanne ansikt? Lishaugs utalleser har jeg gått igjennom, kan ikke finne problemer der. Kan du vise meg hvor Listhaug sier noe som er det problemer med? Finner problemer med Media som lyger ved å kutte 70% av det hun sier og sammenlinger henne med rasister og snart nasizter om ikke lenge.    

Jeg måtte faktisk le, blir du sur fordi Carl I hagen heier på Trump? Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem? Jens sa positive ting om Hugo, Obama, Merkel og Trump, er han person non grata for deg nå?

• Liker 6
Skrevet (endret)

FRP er parti som i min formening litt bedre enn Høyre og AP. De har ikke blitt så korrupt som de er nå, de er på tur dit. De er akkurat nå så er de essensielt motstands partiet mot AP, høyre, venstre og faktisk miljøpartiet. Ganske svakt motstand parti, som blir behandlet som de har syfilis av media.

Om man tror at FRP er et sterkt høyre parti ala trekker mot konservativt, etnosentrisk og nasjonalistisk parti så tror jeg at man må lese litt historie her. 1700-1950 tallet for å sammenligning faktisk høyre partier. alle høyre partier i dag er så svake mot faktisk historisk sett hvor de har ligget at å påstå at man må være redde FRP for Høyre ortodokse elle høyre ideologier er nesten helt latterlig for meg i det minste.        

Endret av ElinX0Xpoliti
Skrevet
1 hour ago, Jalp said:

Ja jeg stiller meg også spørsmålet hvor vi hadde vært i dag hvis Erna og Siv hadde fått Sylvi til å opptre anstendig. På den ene siden har FrP blitt mer anstendig når de fikk regjeringsansvar (f.eks. Siv) på den annen side har de utrolig mange løse kanoner på dekk som skyter i alle mulige retninger. Jeg tror ikke Norge er klar for Trump-retorikk ennå. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Apis said:

Apropos media, syntes du feks at nestlederen i Frp har manglet taletid i media siste tiden?

Selvfølgelig, om så må han møtte 3 mot 1 situasjoner der 2 partimotstandere og en moderator jobber mot nestlederen. Det er faktisk ganske åpenbar hva som skjer her, media oppfører seg som et parti og jobber mot FRP ved å latligjøre dem om de har sjansen til det. Ikke at jeg følger FRP så mye.   

Skrevet

Så i bunn og grunn fører Hareide Krf til selvutslettelse bare for å hevne seg på Listhaug? Tidenes.

• Liker 2
Gjest HanenIFlokken
Skrevet
2 minutter siden, Drizzt skrev:

Så i bunn og grunn fører Hareide Krf til selvutslettelse bare for å hevne seg på Listhaug? Tidenes.

Korrekt! 

Skrevet
1 hour ago, Drizzt said:

Meget tvilsomt at dette handler om personer, vi har ingen personligheter i norsk politikk som er uvenner med hverandre. Når politikere har felles middager sammen hjemme så tviler jeg sterk på de faktisk spiller et ærlig spill, jeg tror at de ønsker å fremstå som ting som de ikke er og later som de er uenige på debatter og sånne ting. Dette virker koordinert og timingen er suspekt, siden dette vil ta å spre missnøye i helt år før 2019 valget. 

Det er nå FRP mot alle andre, Media kommer til å spille skitten Dagbladet i spissen. Tror folk blir ekstremt lei av dette og går bare ifra gammel media over til ny alternativ media. Jeg sier dette som en ikke en som stemmer FRP, jeg sier som en som stemte AP.  

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Jalp skrev:

Ok. Så vi skal utelukke alle partier som har eller har hatt personer som har gjort noe de ikke burde? Da blir det få igjen. 

Venstre har Grande som puler fulle 17 åringer i åkeren. AP har Giske som bruker enhver anledning til å ha seg med unge partifeller. Senterpartietgutta som drar på hyttetur og sender koselige SMSer til tidligere partiledere. SV har Lysbakken som gjerne bruker offentlige midler for å sponse venner i sin egen ungdomsorganisasjon. And the list gies on.. 

Og er egentlig APs sanne ansikt Øygard og Giskes syn på barn og kvinner? 

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:
Meget tvilsomt at dette handler om personer, vi har ingen personligheter i norsk politikk som er uvenner med hverandre. Når politikere har felles middager sammen hjemme så tviler jeg sterk på de faktisk spiller et ærlig spill, jeg tror at de ønsker å fremstå som ting som de ikke er og later som de er uenige på debatter og sånne ting.

Det er ikke politikernes oppgave å være "uvenner" med hverandre. De skal implementere den poltikken de er valgt inn på. Det hadde vært uheldig om de ikke tålte trynet på hverandre, når de tross alt skal styre landet sammen.

1 time siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Det er nå FRP mot alle andre, Media kommer til å spille skitten Dagbladet i spissen.

Frp er et fløyparti, da er det klart mange er uenige. De er i en litt pussig situasjon når de er ytterst til høyre på stortinget, men samtidig er blant landets største partier. Om Rødt var like store samtidig som de messet om å avskaffe kapitalismen, så hadde de fått minst like mye pepper. Frp har jo funnet sammen med både Høyre og Venstre, og mange i KrF ser ut til å ville være med på moroa. Hadde det vært alle mot Frp, hadde vi hatt samme situasjon som med Sverigedemokratene, som ingen vil danne regjering med selv om det hadde gitt en flertallsregjering.

Gjest Kristina S.
Skrevet
5 timer siden, Missfitness skrev:

Kanskje noen av stortingsrepresentantene til KRF bryter ut...

...i latter. Godt å bli kvitt Erna og gjengen. Men synd akkurat Støre blir statsminister, da.

Skrevet (endret)
6 hours ago, Jalp said:

Og i Sverige høster Moderaterna konsekvensene av å ikke samarbeide med de du stempler som høyrepopulister. 

De står utenfor i kulden, og har mistet over 10% iløpet av 8 år.

Endret av Camlon
Skrevet
3 hours ago, Skyskraper said:

Det er ikke politikernes oppgave å være "uvenner" med hverandre. De skal implementere den poltikken de er valgt inn på. Det hadde vært uheldig om de ikke tålte trynet på hverandre, når de tross alt skal styre landet sammen.

De spiler venner og uvenner, hva som faktisk foregår bak teppet vet vi ikke. På 80 tallet var alle partiene enige at man ikke skulle beskyte båt industrien i Norge som var en av de beste verden, gjorde en serie av politiske vedtak å legge ned dette og solgte ut til utlandet. Vi tar å implementerer samtlige EU direktiv, kysten vår blir utfisket av italienerne og spanjoler siden politikere i Norge måtte faktisk legge til rette for dette. Når ingen er faktiske uvenner eller opposisjon som det kalles og kun spiller opposisjon til faktisk hva som skjer så er det ren skuespill. AP partiet er et dynasti parti burde faktisk endre navn til noe helt annet, høyre består av 50% tidligere AP folk så hvorfor tar folk å tror at det er forskjell mellom partiene.

Jeg vet ikke hva AP har vært for nå i 30 år, i de siste årene så har de prøvd seg som immigrant partiet, miljø partiet, hobby prosjekt partiet og Oslo partiet, mens høyre har spilt opposisjon mens de stemmer med AP 90% av gangene. Jeg spøker ikke at de har regel messing middag sammen og går på internasjonale fester sammen. Vi har ikke et demokrati i Norge der folk kan stemme inn politikken de ønsker, du har en sterkt segregert politisk klasse som sitter å fokuserer på helt uvesentlige ting som tobakk, når samfunnet brenner av konflikter som immigrasjon politikken, frafall av gutter fra skolen og arbeidsløsheten som skules av å lage velferds bedrifter under NAV.

Hadde media klassen og jeg mener at folk i aviser og på norsk tv hadde faktisk gjort jobben sin, istedenfor for synke inn i politisk korrekthet land og faktisk være venner med noen partier og avhengig av staten for pressestøtte           

3 hours ago, Skyskraper said:

Frp er et fløyparti, da er det klart mange er uenige. De er i en litt pussig situasjon når de er ytterst til høyre på stortinget, men samtidig er blant landets største partier. Om Rødt var like store samtidig som de messet om å avskaffe kapitalismen, så hadde de fått minst like mye pepper. Frp har jo funnet sammen med både Høyre og Venstre, og mange i KrF ser ut til å ville være med på moroa. Hadde det vært alle mot Frp, hadde vi hatt samme situasjon som med Sverigedemokratene, som ingen vil danne regjering med selv om det hadde gitt en flertallsregjering.

FRP blir urettferdig behandlet av pressen og andre politiske partier i Norge, de er ikke ytterst til høyre om du tror at FRP er et parti som er konservativt både i tradisjon og religion så har jeg nyheter til deg. Arbeiderpartiet på 1950 tallet sammenlignet med FRP i dag ville plassert FRP som ekstremt naivt og det vi vil kalle et venstre parti som er omtrent landsforræderi for sine "åpene" holdinger mot homofile og svarte.

Jeg sier dette ikke fordi jeg liker FRP, men fordi at det er en fantasi å tro at FRP er vårt svar på høyre ekstremt parti. Jeg ser ingenting som tilsier at FRP er et høyre parti, jeg ser at FRP er et sentrums parti som IKKE bruker populisme siden de er konsekvent med parti programmet sitt minst 20 år snart, dog retorikken har økt ifra dem siden press fra alle kanter.

Jeg skulle ønske det var et klassisk liberalt parti som

1.Støtter fri tale 
2.Ikke bruker skatebetalerne penger på tull som operaen i Oslo, en stein som ruller i vann for 23 millioner kr eller gavepakker til Oslo for flere 100 talls millioner.
3.Tar å lar folk i fred så mye som mulig.
4.Tar omforme lov systemet som er komplisert og tar lang tid og er meget urettferdig mot menn
5.Får oss ut så mye som mulig ifra EU, til fordel av USA og Russland. Eventuelt lage en ny økonomisk sone med Sverige, Danmark og Norge når EU kollapser helt. (EU fragmenteres nå, Merkel har mistet makten som hun hadde i Tyskland nå og nå prøver de straffe Italia samt har en hel blokk ifra øst Europa mot seg internt i EU, England kommer ikke til å støtte opp om dette.)      

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...