AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #1 Del Skrevet 28. oktober 2018 God kveld! Jeg er så lei av stikkete vaffeljern, at jeg nå har bestemt meg for å kjøpe et som ikke trenger fett eller smør for at vaflene ikke skal sette seg fast. Men hvilket? Noen som har gode erfaringer? Noen merker jeg bør holde meg unna, eller er det kanskje en helt klar "best i test"-vinner? Det må være dobbeltjern, og helst ikke koste mer enn 700-800 kr Tips mottas med takk! 😄 Anonymkode: bcc0f...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #2 Del Skrevet 28. oktober 2018 Alle vaffeljern er non-stick bare du tar litt smør i røra. Og vafler helt uten fett er jo ikke gode. Du vasker vel ikke vaffeljernet mellom hver gang du bruker det? Man skal bare tørke bort søl ganske forsiktig. Anonymkode: c4087...052 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 28. oktober 2018 #3 Del Skrevet 28. oktober 2018 Alle moderne vaffeljern har non-stick belegg. Du pensler jernet med smør for å få god smak og deilig knasende skorpe. Dette fett-hysteriet altså...... jeeez 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #4 Del Skrevet 28. oktober 2018 4 minutter siden, Antoinette skrev: Alle moderne vaffeljern har non-stick belegg. Du pensler jernet med smør for å få god smak og deilig knasende skorpe. Dette fett-hysteriet altså...... jeeez Dette kan ikke stemme. Jeg kjøpte nytt jern for noen måneder siden, siden det gamle var blitt så fettete og ekkelt. Om jeg ikke sprayer det med fett, sitter vaflene fast på begge sider og må skrapes av med gaffel. Dette handler ikke om helse (og ikke er det galt om det handlet om det heller!), men at jeg ønsker noe som ikke krever at jeg sprayer eller smører jernet. Anonymkode: bcc0f...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 28. oktober 2018 #5 Del Skrevet 28. oktober 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan ikke stemme. Jeg kjøpte nytt jern for noen måneder siden, siden det gamle var blitt så fettete og ekkelt. Anonymkode: bcc0f...6cd Du må jo rengjøre jernet etter bruk. Da blir det ikke sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 28. oktober 2018 #6 Del Skrevet 28. oktober 2018 Jeg har et vaffeljern fra 60-åra og håper jeg aldri trenger å bytte det ut. Trikser her er vel nok smør i røra, som noen over her nevner. De gangene jeg har prøvd meg på en eller annen sunn vaffeloppskrift klistrer det seg fast ja- om jeg ikke smører godt. Det er også greit å passe på at jernet er varmt nok før man setter igang den første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #7 Del Skrevet 28. oktober 2018 Mange produsenter hevder kanskje at jernet er non-stick, men det betyr ikke at det er det. Jeg vil gjerne ha ekte svar i tråden, ikke "du må vaske fettet av hver gang", "du må aldri vaske etter steking" og "har mer fett i røra". NEI, jeg vil ha et jern der jeg kan steke de vaflene jeg vil, uten å må finne frem stålulla for å få bort det jævla fettet. Det jeg ønsket var å få tips til gode vaffeljern som ikke krever smøring for at man skal få løs vaflene. Jeg hater at vaflene blir sånn som dette: PS: Jeg lager stort sett kun Toro-vafler, og jeg synes at det er mer enn nok smør i dem. Anonymkode: bcc0f...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #8 Del Skrevet 28. oktober 2018 Her er forresten linken til vaffeljerntesten der jeg hentet skjermbildet, hvis noen er interessert:https://www.dinside.no/bolig/test-av-vaffeljern-dette-er-best-i-test/60972694 Anonymkode: bcc0f...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 28. oktober 2018 #9 Del Skrevet 28. oktober 2018 Dette er mitt jern, vi fikk det i bryllupsgave så jeg vet at det er snart 11 år gammelt. Steker like fint ennå og rengjøres etter bruk. https://www.wilfa.no/product/kjokken/vaffeljern/hjerte-stor-piip/ TORO vafler smaker ingenting, jeg lager gode vafler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2018 #10 Del Skrevet 28. oktober 2018 1 minutt siden, Antoinette skrev: Dette er mitt jern, vi fikk det i bryllupsgave så jeg vet at det er snart 11 år gammelt. Steker like fint ennå og rengjøres etter bruk. https://www.wilfa.no/product/kjokken/vaffeljern/hjerte-stor-piip/ TORO vafler smaker ingenting, jeg lager gode vafler. Takk for tips : ) Det er faktisk det samme jernet som vant testen jeg linket til. Vet du om det finnes i dobbeltjern? Anonymkode: bcc0f...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 28. oktober 2018 #11 Del Skrevet 28. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips : ) Det er faktisk det samme jernet som vant testen jeg linket til. Vet du om det finnes i dobbeltjern? Anonymkode: bcc0f...6cd Wilfa har vunnet tester i endel år nå. Dobbeltjern her: https://www.wilfa.no/product/kjokken/vaffeljern/tradisjon-dobbel/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 29. oktober 2018 #12 Del Skrevet 29. oktober 2018 Prøv å lage en vaskevaffel og se om det hjelper før du kjøper nytt jern. 😀 https://nasjonalforeningen.no/smart-pa-mat/trygg-mat/lag-vaskevaffel/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #13 Del Skrevet 29. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange produsenter hevder kanskje at jernet er non-stick, men det betyr ikke at det er det. Jeg vil gjerne ha ekte svar i tråden, ikke "du må vaske fettet av hver gang", "du må aldri vaske etter steking" og "har mer fett i røra". NEI, jeg vil ha et jern der jeg kan steke de vaflene jeg vil, uten å må finne frem stålulla for å få bort det jævla fettet. Det jeg ønsket var å få tips til gode vaffeljern som ikke krever smøring for at man skal få løs vaflene. Jeg hater at vaflene blir sånn som dette: PS: Jeg lager stort sett kun Toro-vafler, og jeg synes at det er mer enn nok smør i dem. Anonymkode: bcc0f...6cd Hvis du bruker stålull på vaffeljernet er det ikke rart det blir dårlig... Anonymkode: c4087...052 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #14 Del Skrevet 29. oktober 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette kan ikke stemme. Jeg kjøpte nytt jern for noen måneder siden, siden det gamle var blitt så fettete og ekkelt. Om jeg ikke sprayer det med fett, sitter vaflene fast på begge sider og må skrapes av med gaffel. Dette handler ikke om helse (og ikke er det galt om det handlet om det heller!), men at jeg ønsker noe som ikke krever at jeg sprayer eller smører jernet. Anonymkode: bcc0f...6cd Sprayer? Mener du med formfett? Da er det i hvert fall ikke rart at du sliter med vaffeljernet ditt. Anonymkode: c4087...052 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2018 #15 Del Skrevet 29. oktober 2018 17 hours ago, Antoinette said: Wilfa har vunnet tester i endel år nå. Dobbeltjern her: https://www.wilfa.no/product/kjokken/vaffeljern/tradisjon-dobbel/ Jeg har dette jernet i dobbelt og anbefaler det på det varmeste. Smører det aldri utenom de gangene jeg lager grove matvafler. Hvis du skrubber jernet veldig sliter du bort belegget og det vil feste seg verre neste gang. Anonymkode: 42ed3...f31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå