Gå til innhold

Fortvilet. Han prioriterer bort meg og babyen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren og meg har en liten baby. Samboer har en altoppslukende hobby som tar MYE tid og penger. 

Baby er 6 mnd. Baby har vært syk hele uka og jeg har ikke vært utenfor døra hele uka. I går og i dag stakk han og  drev med hobbyen sin i timevis. I dag fikk han lov, men lovte å ta en kort tur for jeg er dødssliten. Det ble fra morgen til senkveld. Jeg driver og vurderer seriøst å pakke med meg noen ting og flytte her og nå. 

Er så dritt lei.

han drev med denne hobbyen før også men når man får barn trodde jeg prioriteringene automatisk fikk et annet fokus.

så dum kan man være🤬

Jeg vet at dette blir livet mitt dersom vi fortsetter sammen. Jeg og barnet hjemme. Han på hobbyen sin. Vil jeg ha det sånn? 

Jeg gjør alt i huset av husarbeid og uten meg så raser det her. Det vet jeg for slik så det ut da han bodde alene. 

Flere som har egoistisk samboer med en altoppslukende hobby? 

Hva skal jeg gjøre? Er så fortvila 

Anonymkode: 54c31...896

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt det til han i klartekst at du føler han prioriterer feil? Gitt han ungen og sagt "værsågod, i dag kan du ta han, jeg skal ut". ? 

• Liker 5
Skrevet

Har du prøvd å snakke med han om det? Sette ligg hardt mot hardt, si at livet er endret og nå må han ta i et tak hjemme? 

Anonymkode: eb97d...791

• Liker 1
Skrevet

Vel, det eneste som nytter er å sette han ned fremfor deg og ta det opp under en samtale. Alvorlig samtale, kan du jo varsle han om at det kommer til å bli. Og si at dette er den enest advarselen han får, for blir det ikke forbedring etterpå, pakker du sakene dine og drar i fra han. Ferdig med den saken.

Mannfolk må ofte ha ting inn med teskje. Ordentlig. Har selv måttet ta den alvorlige praten, og gjorde det klinkende klart for mannen at hvis han ikke begynte å f.eks. ta på seg arbeidsoppgaver i heimen som å vaske gulv, så ville jeg gå fra han. Jeg var lei av å gjøre alt alene. Forbedring kreves fra nå av, ellers går jeg, kan du jo si.

Og så må du gjøre alvor av truslene dine da. Ikke si dem gang på gang... 

• Liker 3
Skrevet

Ts her.

Et ekte mannfolk hadde prioritert annerledes av seg selv. Søppel ville valgt som han. 

Jeg har snakket med han mange ganger.

Likevel sitter jeg her alene.  

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Et ekte mannfolk hadde prioritert annerledes av seg selv. Søppel ville valgt som han. 

Jeg har snakket med han mange ganger.

Likevel sitter jeg her alene.  

Hvis du har snakket med han flere ganger og dette allikevel ikke hjelper, så får du bare sette hardt mot hardt og virkelig vise han at du mener det. Du kan jo ikke ha det sånn, da er det jo bedre å være alenemor.

Skrevet

Sett hardt mot hardt - det er tydelig at han verken bryr seg om deg eller barnet. La han komme hjem til låst dør og tomt hus.

Skrevet

Jeg ba han flytte ut og har aldri angret. Når man i praksis er alene uansett, så kan man like godt ta alle fordelene med å ha huset for seg selv også :)

Anonymkode: 14097...fef

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...