Gå til innhold

Hva liker du best?  

2 stemmer

1. 1. Hva liker du best?

• Biola
      7
    • Cultura
      5
    • Varierer/kjøper ingen av dem
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er godt med slik melk på kornblanding til frokost, og liker egentlig Cultura best... Men den har slik ekkel kliss-klass-kartong som det er håpløst å ikke sprute og søle med, så jeg kjøper stort sett Biola i steden. Skrukork er så mye mer praktisk på slike produkter!

Er det egentlig stor forskjell på smaken? Jeg har vel ikke smakt dem samtidig, bare tror at jeg synes Cultura er best...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg ikke husker feil er Biola fetere enn Cultura, førstnevnte er en lettmelk og sistnevnte skummet. Så det virker nok inn på smaken.

Jeg velger imidlertid Biola først og fremst fordi melkesyrebakteriene den inneholder skal ha bedre dokumentert effekt enn dem som finnes i Cultura.

Skrevet

Jeg kjøper biola, vet ikke om det er så stor forskjell i smaken, men biola er i hvert fall veldig godt. Og bra for magen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes Biola er best, Cultura er altfor søt og klissete, synes jeg.

Skrevet
Jeg synes Biola er best' date=' Cultura er altfor søt og klissete, synes jeg.[/quote']

Betyr det at også naturellvarianten av Cultura er tilsatt sukker? Isåfall er det en uting! :evil: Skjønner overhodet ikke poenget med alle Tineproduktene som er fulle av sukker og smakstilsetninger!

Biola lettmelk naturell er ihvertfall uten sukker, men den såkalte "naturell" yoghurten er tilsatt sukker, og det irriterer meg noe skikkelig! Hvis enkelte forbrukere syns naturell yoghurt er for surt, kan de vel bare sukre den litt? Verre å fjerne tilsatt sukker for oss som ikke ønsker det...

Sjekket forresten det med fettprosent - både Cultura og Biola naturell er lettmelk, mens "sukker- og littegrann bær/frukt"-variantene av Biola er skummet. Ellers gir den noe ulike bakteriekulturen i de to ulike produktene også en nyanseforskjell i smak, visstnok.

Skrevet

Jeg foretrekker Biola. Både fordi jeg synes den smaker best og fordi det er så mye søl med Culturakartongen.

Skrevet

Verken eller, jeg liker ingen av delene.

Skrevet

Foretrekker Biola. Men den må være naturell. KJøpte en gang ved en feiltakelse biola som var tilsatt bringebær eller noe sånt. Det er noe av det verste skvipet jeg har smakt på melkefronten! Pføy!

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvordan smaker den naturelle Biola-melken? Jeg drikker stort sett den søte med bringebær, eller spiser den naturelle yoghurten, men kunne godt tenkt meg et alternativ med mindre sukker (jeg tåler ikke søtmelk, og må derfor få i meg litt Biola e.l.)

Noen som kan beskrive for meg? Er den veldig sur? Har den samme konsistens som de smakssatte variantene?

Gjest Anonymous
Skrevet

Mener at den naturelle biolaen smaker litt som kefir? Eller blander jeg med et annet produkt?

Selv liker jeg både biola blåbær og cultura med pære eller bringebær.

Enig i at de kunne latt være å tilsette sukker.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg fikk biola på sykehus og vil aldri ha det igjen, føler magen ble kjempetjukk av den :---(

Skrevet

Liker best cultura men fikk beskjed om at biola var best siden jeg er gravid.Så nå går det i biola her.Synes den med fersken smak er god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...