Gå til innhold

Bestemor er ikke interessert i lillesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesøster er ett år nå, og enda har ikke bestemoren holdt henne uten å gi henne tilbake til oss foreldrene innen fem min. 

Hun sier "Jeg skal ikke plage deg, VERSEGOOOD!" 

Nå idag har hun hentet storebroren for å gå på ett show. Hun kommer alltid ett min før de må gå. Og ønsker ikke ha tid med lillesøster også. Selv om det er mange uker siden vi hadde henne her på besøk. Vi orker ikke alltid ta steget. 

Hva tenker dere? Tull å bry seg om..?

Anonymkode: 8d901...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor er lik. Kun eldste barnebarnet som betyr noe. 

Har ført til at de andre trekker seg unna (to andre barn, med fem barnebarn), og også foreldrene til "eldstemann", først og fremst av hensynet til egne barn, men også av hensyn til søsken/svigerinner.

Så nå er hun bitter og besk mot alt og alle. 

Og vi har selvfølgelig alle forsøkt å ta en prat, men hun ser ikke problemet, og mener at det aldri har vært noen forskjellsbehandling... 

Ingen råd dessverre... 

Anonymkode: 547fd...8ba

• Liker 4
Skrevet

Hun tåler ikke kritikk heller ,tar det til seg og sier det alltid er noe ...

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Hun synes kanskje det er mer stas med den som hun kan gjøre mer aktivt med enn den som kan prate og er stor nok til å finne på noe med? Blir sikkert bedre når hun blir eldre?

Endret av BearMama
Skrevet

Men det er jo mye enklere å være bestemor til et større barn? Ettåringen savner jo ikke oppmerksomhet fra bestemor ennå, så jeg forstår ikke at du ikke bare er glad for at hun henter eldstemann og tilbringer tid med han?

Anonymkode: 915ba...31e

• Liker 9
Skrevet

Sånn er det her også. Er som å snakke til en vegg.

Anonymkode: 13840...f01

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo mye enklere å være bestemor til et større barn? Ettåringen savner jo ikke oppmerksomhet fra bestemor ennå, så jeg forstår ikke at du ikke bare er glad for at hun henter eldstemann og tilbringer tid med han?

Min erfaring er at det hjelper ikke at de andre barna blir eldre, eldste er fortatt favoritten.

Anonymkode: 13840...f01

• Liker 2
Skrevet

Sånn er svigermor. Eldste barnebarnet er favoritten (6 år eldre enn de andre barnebarna) og var der hver eneste helg, og ofte flere dager i uka, nå har barnebarnet og mor flyttet 3t unna. Og barnebarnet er fortsatt hos svigermor minimum annenhver helg.

Vårt barn har hun kanskje 3 ganger i året.

Urettferdig, ja. Merker barna det? Ja. Kommer barna til å ikke gidde kontakt etterhvert? Kan godt hende det ja.

• Liker 3
Skrevet

Snakk med henne, dette er ikke okay.,

Det som jeg synes er verste i min familie er min mor har klaget over at hun forskjelll behandlet, og ikke like viktig som verste, hennes foreldre drev igså med forskjelll behandlig på brødrene mine, elste man fikk oppmerksomhet og gaver osv, de måtte på de/moren å slutte med, mim bror deres barnebarn (ikke yndelingen) bryr de seg ikke om,  titter ikke på de engang på selskap barna til elste sønn for alt oppmersomhet, og masse bilder i leiligheten,

Hun gjør det samme mot meg nå. samme gjelder faren og brødre.-

Vet for sårt det er, men fortsetter sirkelen.

Anonymkode: 13ad6...d88

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, wahaj skrev:

Sånn er svigermor. Eldste barnebarnet er favoritten (6 år eldre enn de andre barnebarna) og var der hver eneste helg, og ofte flere dager i uka, nå har barnebarnet og mor flyttet 3t unna. Og barnebarnet er fortsatt hos svigermor minimum annenhver helg.

Vårt barn har hun kanskje 3 ganger i året.

Urettferdig, ja. Merker barna det? Ja. Kommer barna til å ikke gidde kontakt etterhvert? Kan godt hende det ja.

Elste broen min har godt kontakt med mormor, jeg og min bror, null kontakt.. Men jeg tror ikke hun bryr seg helle da..

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med henne, dette er ikke okay.,

Det som jeg synes er verste i min familie er min mor har klaget over at hun forskjelll behandlet, og ikke like viktig som verste, hennes foreldre drev igså med forskjelll behandlig på brødrene mine, elste man fikk oppmerksomhet og gaver osv, de måtte på de/moren å slutte med, mim bror deres barnebarn (ikke yndelingen) bryr de seg ikke om,  titter ikke på de engang på selskap barna til elste sønn for alt oppmersomhet, og masse bilder i leiligheten,

Hun gjør det samme mot meg nå. samme gjelder faren og brødre.-

Vet for sårt det er, men fortsetter sirkelen.

I barndommen/viksen

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ,det er ikke slik at babyer er grønnsaker da. Det etableres jo ett seg selv fra starten, og de som er i nærheten blir jo trygge personer for barnet- eller ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...