Gjest Diva Skrevet 20. august 2002 #1 Del Skrevet 20. august 2002 Fikk lønnstillegg på 375.000 kroner Avisa Varden på nettet i dag : (SKIEN) Ved overgangen til statlig eierskap har direktør Arne Rui ved Sykehuset Telemark (ST), fått et lønnstillegg på rundt 375.000 kroner. Den nye årslønnen er på 900.000. Av : Ola Kr. Gjertsen "Rui har nå en årslønn på linje med direktørene ved de større sykehusene i landet. Det er styret som har fastsatt lønnsbetingelsene. - Er du fornøyd, Rui? - Ja, jeg ble tilbudt en lønn jeg synes er veldig bra. Andre får vurdere om jeg fortjener den. Til tross for lønnshoppet, direktøren er ikke den som tjener mest på sykehuset. Flere leger tjener langt over en million kroner. For noen av sykehusets klinikksjefer kommer opp i en årslønn på over 800.000 kroner, mens lønningene i de nyopprettede stillingene som seksjonslederne varierer fra 350.000 til over 700.000 kroner - avhengig av bl.a. yrkesbakgrunn og hvor mye tid som skal brukes til klinisk arbeid. Eierskifte Som fylkeskommunalt ansatt sykehusdirektør hadde Rui en årslønn på 525.000 kroner da staten overtok som sykehuseier fra årsskiftet. Han var en av de dårligst avlønnede sykehusdirektørene. En tid etter at Helse Sør RHF var på plass med sitt hovedkontor i Skien i vår, ble Rui innkalt til møte og tilbudt den lønna han nå har fått. Adm. dir i Helse Sør RHF som omfatter sykehusene i Agder-fylkene, Telemark, Vestfold og Buskerud, samt Rikshospitalet og Radiumhospitalet, har 1,2 mill kr i lønn. Øvrige direktører på hovedkontoret har etter det avisen erfarer, 7-900.000. I Telemark er det nå bare Norsk Hydro som har flere ansatte enn Sykehuset Telemark i Skien, Porsgrunn og Kragerø. Totalt utgjør det nå 2.800 arbeidstakere fordelt på 2.300 stillinger. Sykehuset har et brutto driftsbudsjett på knapt 1,5 milliarder kroner. 55 seksjonsledere Tidligere TSS har nå innført enhetlig resultatansvarlig ledelse. De første klinikksjefene ble ansatt i 1999, de siste ganske nylig. Sykehuset har nå 11 klinikksjefer og like mange ass. klinikksjefer. Legene som er klinikksjefer, har en grunnlønn på vel 700.000 kroner, men de tjener noe mer på grunn av klinisk arbeid og deltakelse i vakter. De assisterende klinikksjefene som er sykepleiere, har en årslønn på 384.000 kroner. Innen 1. september har sykehuset ansatt rundt 55 seksjonsledere i nyopprettede stillinger. Her varierer lønna fra rundt 350.000 til over 700.000 kroner. I snitt har klinikkene et driftsbudsjett på 100 millioner kroner. I snitt har hver seksjon 40 ansatte." Folkens. Er ikke dette skammelig? :evil: :evil: De fleste av dere bor kanskje ikke i området(?), men det gjelder forsåvidt hele helse-Norge. Her får sykehusdirektøren Arne Rui et svinaktig stort lønnspålegg. Mens andre sykehusansatte ikke får statsansattlønn engang... :o (ikke alle ihvertfall...) Vi ligger fremdeles på det kommunale nivået. Det var han som skjulte korridorpasientene dengang helseministeren var på besøk ved Sykehuset Telemark. Og tydelig ikke ville gi noen god kommentar da det ble oppdaget. Tenk, en sykehusdirektør skal jo ta avgjørelser til sykehusets OG PASIENTENES beste, ikke til administrasjonens og sjefenes beste. Det er typisk at de rike sjefene og lederne får mer, mens vanlige arbeidende folk ikke fortjener noe.... De skulle egentlig bygge en ny sengepost på Sykehuset Telemark, Skien, men det har vi ikke hørt noe mer om. Den ideen ble vel kassert og vi ser jo hvor pengene går. Herregud,- har man korridorpasienter, generelt dårlig råd og ingen mulighet til å ansette vikarer i helsevesnet og på den annen side lønner folk så utopisk høyt, er det en del ting som er FULLSTENDIG galt i samfunnet. Jeg sier : Sett av de politikerne som har med dette å gjøre og få inn noen nye. Noen flere synspunkter på dette ? Kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2002 #2 Del Skrevet 20. august 2002 Ingen som vil si noe ?? Neivel da. Godtar dere dette da ? Fortjener virkelig sjefer som skjuler de dårlige sidene ved sykehuset og neglisjerer dette en slik "lønn" for strevet ? Vet jeg snakker om Skien / Telemark nå, men det gjelder maaange flere steder, tror jeg. Jaja. D r lov å prøve..... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 20. august 2002 #3 Del Skrevet 20. august 2002 OK. D var meg frk. Kattepus. Var plutselig ikke innlogga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå